•  סאמר סקול בקיימברידג′ שווה

Dana דנה

• יצאתי בקיץ: 2012

דנה שלייפרמן  (Dana דנה)

אוקי וואו. אני אפילו לא יודעת ...

רותם אהרון  (Rotem :))

איך מתחילים סיפור כזה על משהו ...

מיכלי סול  (MichaliSall)

קוראים לי מיכלי סול בת 15 ...

ספיר לוי  (ספיר לוי)

היייי .... קוראים לי ספיר, ...

משי תבור  (משי תבור)

היי אז אני משי תבור בת 14 ...

עדן סינדרובסקי  (Eden.S)

שלום, אני עדן סינדרובסקי, ...

אוקי וואו. אני אפילו לא יודעת איך להתחיל לתאר את החוויה האדירה הזאתי שנקראת "סאמר סקול".

טוב,דבר ראשון אני דנה שלייפרמן,בת 15 מראשון לציון , ונסעתי השנה למחזור שני בקיימברידג′ .זה היה פשוט ענק.Smileys
הכרתי את רוב הקבוצה שלי הרבה זמן לפני הטיסה כי הייתה לנו קבוצה בפייסבוק והיו לנו 3 מפגשים והייתי בשלושתם  Smileys כבר אז ידעתי שזאת הולכת להיות חוויה מדהימה, כי בחיים שלי לא התחברתי עם אנשים במהירות כזאתי כמו שהתחברתי עם הקבוצה שלי בסאמר סקול !
ספרנו כל הזמן את הימים לאחור וחפרנו אחד לשני בפייסבוק  Smileys באמת, אל תפחדו לבוא לבד או משהו כזה. אני לדוגמא באתי עם עוד 6 אנשים שהכרתי וכבר היו חברים שלי לפני, אבל היו הרבה שבאו לבד וכולנו התחברנו בצורה מדהימה !

כשהגיע היום של הטיסה ברור שאף אחד לא ישן יותר מדי בלילה, ואז הגענו לשדה תעופה, נפרדנו מההורים, פגשנו את המדריכות, הלכנו לעבור את כל הבדיקות המשעממות ואז הגענו לדיוטי פריSmileys

הטיסה הייתה די ארוכה אבל נתנה לנו זמן להתחבר ולהכיר גם את מי שלא היה איתנו עדיין בפייסבוק. כשנחתנו באנגליה הדבר הראשון ששמתי לב אליו היה הנימוסים של הבריטים. לאנשים האלה אשכרה יש את הדבר הזה שנקרא תרבות וערכים ! Smileys

כשהאוטובוס שלנו נכנס לקולג′ הוא תקע את כל התנועה מאחורה ומשהו כמו 15 מכוניות עמדו מאחורינו, ואף אחד לא צפר, אף אחד לא יצא מהאוטו ואף ערס לא קילל אותנו ! הייתי בשוק.

היום הראשון הוקדש בעיקר להכיר את כולם,להתארגן בחדרים ולפרוק מזוודות אז לא היה משהו מיוחד. בסביבות 6 וחצי יצאנו לארוחת ערב (הבריטים האלה אוכלים יותר מדי מוקדם בשבילי) וראינו את קיימברידג′ בפעם הראשונה.
העיר  פשוט מהממת. ביום השני היה לנו מבחן רמה וברור שכולנו העתקנו אחד מהשני Smileys אני שובצתי ברמה 5 מתוך 6 כש-6 זה הכי טוב.

אחר כך היה לנו סיור מודרך בקיימברידג′ וראינו את המרכז קניות שכלל H&M,ZARA,  ניו לוק (רשת בריטית עם בגדים מהממים) ועוד.. הארוחות ערב שם לא טעימות. כאילו בכלל. אל תפתחו ציפיות או משהו.
לפעמים הן מגיעות לרמת הסביר. לפעמים הן אפילו אכילות. אבל אל תצפו ליותר מזה. כנ"ל לגבי הארוחות צהריים. Smileys טוב נו הגזמתי,זה לא כזה גרוע. אפילו היו להם כמה יציאות מוצלחות, נגיד הלחם שום שלפעמים היה בצהריים והפיצה שהייתה פעם אחת בצהריים ובערב הייתה לפעמים עוגת שוקולד לא רעה. אבל בתכלס? לא משהו שם. הארוחות בוקר סבבה אבל הם לא מגוונים, זה תמיד אותו הדבר ואותו המבחר ובסביבות היום הרביעי זה מתחיל די לעלות על העצבים.Smileys  אבל בקטנה, כי יש מקדונלדס וסאבווי ופיצה האט ממש קרוב, ותמיד אפשר ללכת לשם Smileys

גנבנו כל בוקר קורנפלקס כמו שרק ישראלים יודעים כמובן  Smileys
בארוחות צהריים היה אפשר לקחת מים, ובאיזשהו שלב כשהם קלטו שכל ישראלי יוצא עם בסביבות ה-7 בקבוקי מים הם שמו שומרים על המים. כן כן, שומרים על המים. בכל זאת מצאנו דרכים לגנוב מים, ובלילה האחרון שלנו פשוט לקחנו את כל הבקבוקים הריקים (150+) וסידרנו אותם מול הכניסה לחדר אוכל, ושמנו בין הידיות של הדלתות של החדר אוכל שלט שכתוב עליו: THE ISRAELI REVENGE. זה היה ענק.Smileys בעיקר כשהשומרים תפסו אותנו ורדפו אחרינו.

אה כן, אסור לצאת מהחדרים אחרי 10, דרך אגב.  אבל ברור שכולנו יצאנו, בעיקר בלילה האחרון שבו המדריכות אישרו לנו  Smileys טוב נראלי כדאי שאני יחזור לספר לכם קצת על הסדר יום שלנו.

ביום השני אחרי הסיור קיבלנו כל אחד את הלוח זמנים שלו עם השיבוצים לכיתה ולקבוצה של הפעילויות, ואז התחיל סדר יום של להיות ב-7:50 בבוקר בחדר אוכל, שיעורים / פעילויות מ-9 עד 12, ארוחת צהריים, וב-1:30 שיעורים / פעילויות , תלוי מה היה לכם קודם.
אחר כך היה לנו זמן חופשי עד 6:15 שהיה צריך להגיע לארוחת ערב, ואז היה צריך לחזור למרכז עד 7 וחצי.

בערב היו לנו כל מיני פעילויות, בעיקר מסיבות עם ילדים מכל העולם בחדר הפרוע (ככה קראנו לחדר של המסיבות, כי היו בו מסיבות נורא "פרועות"- כמה ילדים שרוקדים כשהרוב יוצאים החוצה בתוך חדר קטנטן עד 9 וחצי. כן. 9 וחצי. חיות לילה הבריטים האלה, אה ? ) אבל זה עדיין היה ממש ממש כיף כי רקדנו עם ילדים מכל העולם ולפעמים אפילו שמו בשבילנו שירים בעברית! Smileys

הרבה ממכם בטח חושבים על השיעורים, איך הם יהיו ובכלל למי יש כוח ללמוד בחופש ? אז מה שאני יכולה להגיד לכם על זה, זה שמאוד תלוי איזה מורה אתם מקבלים. אני לא אשקר לכם, יש הרבה שקיבלו מורים משעממים שפשוט לימדו אותם מתוך ספרים (שזה עדיין הרבה פחות גרוע מבבצפר כי שם זה עם ילדים מכל העולם ותמיד נחמד להכיר) ויש ילדים (כמוני Smileys ) שקיבלו מורים מדהימים שלא רק לימדו. המורה שלי לדוגמא נורא התעניין בישראל אז פשוט סיפרנו לו באנגלית על המדינה שלנו ופשוט דיברנו, והוא אפילו לקח אותנו באחד השיעורים לסטארבאקס ובשיעור האחרון לפיקניק וקנה לנו עוגת שוקולד ! Smileys

הפעילויות לפעמים היו  משעממות. כאילו פשוט תקעו אותנו להכין בובות גרב וכאלה בחלק, אבל גם לקחו אותנו לפעמים לפאנטינג (השיט הזה בנהר) או לפארקים וכאלה, וזה היה ממש כיף והיה מדהים להכיר ילדים מכל העולם !

רוב הכיתה שלי הייתה מורכבת מברזילאים שכבר הוספתי והוסיפו אותי לפייסבוק, היתה מישהי מהולנד גם שממש התחברתי איתה , והייתי עם עוד 3 מהישראלים  Smileys

עם הקבוצה של הפעילויות דווקא פחות התחברתי, אבל יצא לי להתחבר משם עם מישהו מפורטוגל, משוויץ, מרוסיה, 2 בנות מטייואן ומישהי מטורקיה אפילו.

היה נחמד לספר לה שהייתי שם פעם  ;) התחברנו גם עם מלא ילדים משוויץ, ממקסיקו, מוונצואלה, פגשנו 3 אלחנדרו. היה כיף.

גם הערבים ב- סאמר סקול נחמדים. באמת. הם היו מערב הסעודית, ובאמת שהם שינו לי את הדעה הרעה שהייתה לי על ערבים. שיחקנו איתם פינג פונג וכאלה ובאמת שהם סבבה לגמרי  Smileys איזה קטע, מתברר שלא כולם שם שונאים אותנו ;)

ביום שבת יצאנו לטיול בלונדון, והעיר הייתה מדהימה !
ראינו את כל האתרים, הביגבן ואלה, הצטלמתי עם מלא מפורסמים במדאם טוסו (הראשונים היו רוברט פטינסון וטיילור לאוטנר) והעיר עצמה מדהימה. כל פעם שיצאנו מהקולג′, קיבלנו שקית.

אם אתם שואלים את עצמכם מה זאת השקית שכולם מדברים עליה, אז שקית זה בעצם סוג של אוכל ארוז. סנדוויצ′ים מגעילים, צ′יפס בטעם חומץ (כן,זה מגעיל כמו שזה נשמע.אפילו יותר גרוע.), תפוח שמריח כמו גומי שרוף (כן, אני רצינית.) , יוגורט דוחה, ואפילו כשהביאו שוקולד אז לפעמים הוא היה מגעיל.
אני חושבת שהדבר האכיל היחיד שם היה המים.

לא סתם זכיתי בתואר "המתלוננת של הקבוצה" בטקס אוסקר שהמדריכות אירגנו לנו בסיום. הם עשו קטגוריות כמו : הכי מתלונן, הכי מאחר וכאלה, והעמידו כמה מועמדים כשבסוף היה זוכה.אני זכיתי בהכי מתלוננת :P
המצאנו גם המון משפטים על השקית, אני יתן לכם כמה לדוגמא:

- תסתכל על השקית, לא על מה שיש בתוכה.
- עדיף 2 שקיות על העץ, מאשר שקית אחת ביד.
- שקית בשטח, תהיו במתח ! (קרדיט לרעות על המשפט הזה :P )

אתם כבר תבינו.

ביום ראשון נסענו לפארק השעשועים "אלטון טאורס" והיה מדהים !
עליתי על 3 רכבות הרים, כשלשלישית היה צריך להגיע ברכבל!  באמת שזה היה אחד הימים הכיפיים שלנו ! Smileys  אחר כך חזרנו לשגרה הרגילה של פעילויות, לימודים וזמן חופשי.

ברביעי היה לנו סיור במוזיאון הטיס הבריטי (היה משעמם ברמות אז אני לא אפרט עליו)Smileys,

וביום חמישי נסענו לבאולינג ! היה כיף, אבל המנות של האוכל שם היו קטנות מדי, כי הזמינו לנו ארוחת ילדים. מזל שיש פיצה האט מטר משם  Smileys

בימי שישי עשינו קידוש, בשישי הראשון זה היה כל הקבוצה ביחד בחדר עם המדריכות, ובשישי השני זה היה בחדר אוכל מול כולם וכמה ילדים מהקבוצה יזמו את זה Smileys גם ילדים מארצות שונות (מרצ′לו וכריסטיאן, כנראה עוד תשמעו עליהם בסיפור אחרים) הצטרפו אלינו והיה ממש כיף  Smileys

בשבת האחרונה שלנו לקחו אותנו לפרימארק ושיחררו אותנו ל - 6 שעות זמן חופשי שם, וברור שכולם קנו המון דברים ! נפלנו גם בכלליות על עונת הסיילים, ב- H&M  מכרו דברים ב- 3 פאונד ! (18 שקל)Smileys.

קיצר, סאמר סקול זאת חוויה מדהימה, ואם אתם שוקלים ללכת, אל תחשבו פעמיים !פשוט תלכו ! אפילו אני, שאני בנאדם די מתלונן, נהניתי ברמות ואני ממש מתכננת לחזור שוב פעם !

אז סורי על החפירה, אבל אני מקווה שנהניתם מהסיפור שלי !