orush

• מרכז: שיפלייק
  • יצאתי בקיץ: 2013

אור חסון  (orush)

שלום לכל קוראי קהילת הילדים ...

טהר סויסה

היי :)   קוראים לי טהר ...

טל פרג'ון  (טל פרג'ון)

היי, אני טל פרג'ון ואני הייתי ...

דניאל רויטמן

היי   שמי דניאל אני הלכתי ...

רואן אגבאריה  (רואני)

הייי לכולם:) קוראים לי רואן ...

אורן בן דור

קוראים לי אורן בן דור, ואני ...

שלום לכל קוראי קהילת הילדים של קמפוס!!

קוראים לי אור, אני בת כמעט 15, ורציתי לספר לכם על השבועיים המדהימים שהיו לי במרכז שיפלייק.

תמיד רציתי להיות במחנה קיץ באמריקה, כמו בקאמפ רוק (מי שראה את הסרט מבין כמה שזה דבר מדהים) אז בהתחלה ביררתי על סאמר קאמפ, וממש רציתי את זה, אבל אז הגיע הציון במבחן באנגלית...שבלשון המעטה... לא היה הכי

טוב...  Smileys הבנתי שאני חייבת לשפר את האנגלית, ושסאמר סקול יעשה את העבודה יותר טוב.אז התחלתי לברר על מרכזי סאמר סקול, ולאט לאט שיניתי את דעתי לגבי זה, והבנתי את היתרונות של זה על גבי סאמר קאמפ: ילדים מכל העולם ולא רק ישראלים ואמריקאים יהודים, שילוב של לימודים והנאה, יותר טיולים (גם כאלו לימודיים וגם של הנאה) ועוד הרבה יתרונות.

מיידית, התאהבתי במרכז שיפלייק, הוא פשוט היה נראה לי הכי סימפתי, ירוק, הכי הטעם שלי!! המקום בנוי מכמה בניינים, בעיקר בנייני מגורים, שכל קבוצה מכל מדינה מקבלת מבנה. המבנה שלנו בהתחלה אכזב אותנו, והיו לנו אלף ואחד תלונות על הגודל שלו לעומת אחרים ועל המיקום המרוחק שלו, אבל אחרי שראינו את המבנים האחרים הרגשנו ששלנו היה הכי בייתי ונעים, ובאמת שהרגשנו בו בנוח להסתובב ולשבת בcommon room, החדר המשותף, שהיה מעין סלון עם ספות ומטבח, בו הסתלבטנו בין הפעילויות וישבנו לשיחת סיכום יום.

מאוד אהבתי את המקום: המדשאה הענקית שעליה היו האקטיביטיס שלנו (פעילויות היום), הבריכה הגדולה(יותר גדולה מבתמונות של קמפוס...) והמבנים, שגרמו לנו להרגיש כמו בקולג׳ אמיתי!! רק מאוחר יותר גילינו שהמקום הוא באמת קולג׳ במהלך השנה...

ההתחלה הייתה לא קלה. כשרק ראיתי את כל חברי הקבוצה שלי בפעם הראשונה, לא הרגשתי בביטחון שאנחנו הולכים להיקשר כל כך, ואולי אני אפילו לא אתחבר לאף אחד וארגיש לבד.. גם עברתי משבר נפשי קטן, ואיך שהגענו כבר הרגשתי געגועים לבית. בכל שיחת טלפון עם אמא שלי נחנקתי מדמעות.. ביום השני פרצתי בבכי מסיבה לא מוסברת, ובעצת חברה פניתי לניצן, המדריכה המדהימה שלנו, שפינתה זמן והקשיבה לי. היא הרגיעה אותי מאוד ונתנה לי תחושה הרבה יותר טובה. בכלל, היא שמעה כל תלונה של כל אחד וכל בעיה אישית או כללית. היא המדריכה הכי מדהימה שיכולתי לבקש!! אני מאחלת לכל מי שנוסע מדריכה כמו ניצן!!

טוב נעבור לדברים שבטח יותר מעניינים אתכם... הפעילויות עם המדריכים האנגליים. קודם כל חשוב לציין שכל המדריכים חתיכים בצורה יוצאת דופן!! אני חושבת שאני בחיים לא אשכח את סאם ולוק, שני המדריכים הראשונים שלנו!!

בנות, אתן הולכות להנות!!! הפעילויות היו מגוונות: סוגים שונים של ספורט, הכנות לפעילויות הערב, בריכה (!!) ויצירה. אני בטוחה שיהיו פעילויות שתחברו אליהן יותר, וכאלה שתחברו אליהן פחות. בכל מקרה, הן הזדמנות טובה להכיר ילדים והעולם, משום שהקבוצות מעורבבות עם ילדים מכל המדינות. אנחנו התחברנו בעיקר לספרדים, כי גם הם כמונו היו קבוצה גדולה ורעשנית מאוד...=) התחברתי גם לילדים מגרמניה, רוסיה וצרפת. הקבוצה של השלושה שבועות התחברה מאוד לברזילאים, אבל אותם אני פחות הכרתי.

טיפ:
אל תפחדו לדבר עם ילדים מהעולם, מהר מאוד תגלו כמה יש לכם במשותף!

ביום הראשון שלנו, לאחר הפעילויות, התקיים מבחן חלוקה לרמות. בגלל השוק והמשבר שלי, קיבלתי בו 70 ומאוד לא הייתי מרוצה. השיבוץ הוא לקבוצות מ 1 עד 4. כאשר 4 היא הרמה הכי גבוהה. שובצתי לרמה 3, בכיתה של מורה מאוד נחמדה בשם שרה, אבל לא הרגשתי אוירה של למידה או התקדמות כלשהי באנגלית.
פניתי לניצן והיא הבטיחה לטפל בבעיה. אחרי שבוע של שיעורים לא כל כך מוצלחים, הועברתי, כנראה בהמלצת שרה, לרמה 4 עם מורה בשם אן. שם הרגשתי יותר התקדמות. מאוד נהניתי מהשיעורים איתה, והיא מאוד עודדה אותי לפני מבחן הסיום שהייתי מאוד לחוצה לגביו. הציון שלי במבחן הסיום עלה ב9 נקודות(79) זה אולי נשמע לא הרבה, אבל אני מרגישה שיפור ביכולת הדיבור וההתבטאות שלי בעקבות השיעורים.

בשעה שמונה כל יום היו לכולם פעילויות ערב, שהיו גם הן מגוונות: קריוקי, ערב כישרונות, מסיבת פיג׳מות ודיסקו הן רק רשימה חלקית!! לפעמים ״הברזנו״ מפעילות משעממת מעט, ולפעמים כל כך נהנינו שלא רצינו לחזור למגורים!!!גם פעילויות הערב היו אחלה הזדמנות להתחבר לילדים מישראל ומחו״ל.

במהלך השבועיים שלנו ביקרנו בלא מעט מקומות: Smileys ווינסדור קסטל- טירה ענקית שהייתה פעם ביתה של המלכה וכיום היא מוזיאון שמתאר את חיי המלך והמלכה אז. הסיור היה מרהיב!! הלכנו בין החדרים, כאשר כל חדר היה מדהים יותר מהשני!! המון ציורים, כלי נשק עתיקים ועוד הרבה דברים שקצר זמני מלספר עליהם!!

בשבת ערכנו סיור בלונדון: זה היה היום הקר ביותר שהיה לאחר שבוע שטוף שמש. פתאום נזכרנו מהו מזג האוויר האמיתי בלונדון בדרך כלל... בכל זאת מאוד נהנינו לראות את לונדון: את ארמון בקינגהם והביג בן, הפארק הענק של לונדון עם המון ציפורים וברווזים שטים על נהר התמזה. היה נחמד לראות את לונדון, זו עיר מדהימה!! בסוף, כמובן, היה זמן לשופינג...;-)

יום ראשון באנגליה הוא כמו יום שבת בישראל, ואין פעילויות או שיעורים במרכז. לכן אנחנו הישראלים ניצלנו את היום לנסיעה לפארק השעשועים Thorpe park, אחד הפארקים הידועים והכיפיים בעולם!! זה אחד הימים הכי זכורים לטובה שהיו לנו.!! עליתי על רוב המתקנים, אפילו כאלה שחשבתי שאני לא מסוגלת לעשות!!! התגברתי על הפחדים ונהניתי מכל הרכבות שעליתי עליהן!! לצערי, לא עליתי על כל המתקנים, מפאת חוסר זמן, אבל עדיין נהניתי מאוד!!!

היו לנו גם סיורים להנלי ולרידינג, שהיו קצרים יותר, ובהם בעיקר הסתובבנו ושתינו בסטארבקס=)

אני לא מאמינה שכמעט שכחתי את היום הכי מדהים שהיה לנו!! היום של מאדאם טוסו (מוזיאון השעווה) והמחזמר מלך האריות!! זה היה היום הכי כיף שהיה לי בלונדון ללא ספק!! במאדאם טוסו היו המון המון פסלים של מפורסמים שכולם מכירים: החל מאדל, דרך טום קרוז ועד מלכת אנגליה ומשפחת המלוכה כולה!! ולא נשכח את ברק אובמה ומייקל ג׳קסון האגדי!! הרגשתי ממש בפרימיירה של סרט או בטקס האוסקר, אז קניתי לעצמי פסל אוסקר שכתוב עליו השם שלי=) אחר כך נסענו לראות את המחזמר מלך האריות, שזכה בפרס המחזמר הכי טוב... אין לתאר כמה מושקע ומעלף היה המחזמר הזה!!! נהנינו בטירוף!! =>

בטיול לאוקספורד שהיה בשבת, ראינו את האוניברסיטה הכי ידועה בעולם (אוקספורד יוניברסיטי) שם גם צילמו חלקים מהארי פוטר!! לאחר מכן, כמובן היה שופינג=)

ביום האחרון, ממש לפני הטיסה ארצה, אחרי שהתיקים כבר היו ארוזים ונפרדנו בדמעות מהמרכז ומהילדים מחו״ל, ניצלנו את הזמן לקניון הכי גדול בלונדון, שהיה מלא בחנויות, וסוף סוף עם מזגן!!! את הזמן הזה בעיקר ניצלנו לפרידה אחרונה אחד מהשני, ואני לפחות התרכזתי פחות בשופינג...=/

לסיכום, הכי נהניתי שיש!!

כשחזרתי הביתה הייתי בשוק שכל זה נגמר, ושאני לא אהיה בשיפלייק

יותר בחיים!!    אני מאוד רוצה בשנה הבאה לנסוע שוב, אבל אולי למרכז אחר, כי אני אהיה כבר בת 16 ויש מרכזים אחרים לגילאים 16-18...

אני מאוד ממליצה על מרכז שיפלייק, הוא באמת יענה על כל הצרכים שלכם ולא יהיה לכם רגע אחד משעמם!!!

יש לנו קבוצה בווטסאפ של הילדים הישראלים, ואנחנו שומרים על קשר ולא נשכח אחד את השני לעולם!!   Smileys