נועה D:

• מרכז: בידלס

נועה קלוגמן  (נועה D:)

היי  אני נועה ואני בת 12 וחצי ...

אחמד חלילי

שלוםאני אחמד הילי קף בסמר ...

אופיר אבישר

היי קוראים לי אופיר והשנה ...

נופר כץ

היי , אני נופר כץ מעומר, ...

מאי ארבלי  (מאי ארבלי)

היי,   קוראים לי מאי ...

עודה חלילי

אני עודה היה לי יפה בסמר סכול ...

היי Smileys

אני נועה ואני בת 12 וחצי מכפר אחים.

השנה יצאתי לסאמר סקול במרכז בידלס שבפיטרספילד, במחזור השני.

לסאמר סקול יצאתי לבד, אחרי שהייתי צריכה לצאת עם חברה ובסוף זה לא הסתדר לה.

את הבנות שבקבוצה שלי הכרתי קצת בגלל שיחות בקבוצה שפתחנו בוואטסאפ ובגלל הכרות קצרה במפגש קבוצה שהיה לנו שבועיים לפני הטיסה.

ביום שני ה-21.7 בשעה 6:15 הגעתי לשדה תעופה ומאוד התרגשתיSmileysקצת פחדתי בגלל שזאת הייתה הטיסה הראשונה שלי בלי ההורים וגם פחדתי שאני לא אסתדר עם הבנות בקבוצה ...

בשש וחצי נפרדנו מההורים ועלינו במדרגות כדי לעבור את הבדיקות. בזמן ההמתנה בתור לעבור את הבדיקות, כבר התחלנו לדבר ולהכיר וראיתי שהבנות בקבוצה שלי ממש נחמדות ומצחיקות וכבר לא דאגתי Smileys

אחרי הבדיקות שלקחו שעה בערך, הלכנו לדיוטי פרי והיינו שם כשעתיים. בשעה עשר עלינו למטוס נרגשים ובמשך כל 5 שעות הטיסה (המעייפות !!!) דיברנו והמשכנו בהכרות Smileys

באחת וחצי נחתנו באנגליה ואחרי רבע שעה הגיע האוטובוס לקחת אותנו לבידלס Smileys

במשך כל הנסיעה הצטלמנו וצילמנו את מה שראינו מהחלון של האוטובוס. אחרי שעה וחצי הגענו לבידלס וכולנו התרגשנו !!

בידלס הוא מקום ממש יפה וירוק (הרבה יותר ממה שציפיתי) והרגשתי ממש כמו בחלום !!

מדריכה מארדמור באה ודיברה איתנו קצת, הראתה לנו את הבניין של הבנים ואת הבניין של הבנות ואמרה לנו לעלות לחדרים ולשים את המזוודות ושנפגש בעוד רבע שעה לסיור בבידלס.

בגלל שהיינו בחדרים בקומה הכי גבוהה, היינו צריכות לסחוב את המזוודות בכל המדרגות (46 מדרגות !!) והיה ממש קשה ומעייף Smileys

אחרי ששמנו את המזוודות בחדרים (וגם צילמנו את החדרים) יצאנו לסיור בבידלס.

הראו לנו לאן צריך ללכת אם (חס וחלילה) תהיה שריפה, את החדר אוכל, האודיטוריום, הבריכה, המגרשים ועוד ועוד.

כל יום בבידלס היה חוויה בפני עצמו ואף פעם לא היה משעמם- גם בימי הטיולים וגם בימים רגילים Smileys

הטיולים שלנו היו בווינצ'סטר, פיטרספילד, לונדון, ברייטון, Thorpe Park ופורת'מות'.

בביקור בווינצ'סטר, פיטרספילד ופורת'מות' טיילנו בחנויות ובווינצ'סטר גם שתינו בסטארבקס Smileys

הטיולים המועדפים עליי היו בלונדון, ברייטון וב-Thorpe Park.

בלונדון היינו 3 פעמים- בפעם הראשונה היינו יום שלם ועשינו שייט על נהר התמזה, עלינו על הלונדון איי והיינו בו כ-40 דקות וכשהיינו בנקודה הכי גבוהה שלו ראינו את כל לונדון והיה ממש יפה, ראינו את הביג בן ואת ארמון המלכה ולבסוף, איך לא, טיילנו בחנויות. בפעם השנייה היינו רק חצי יום (מהצהריים עד הלילה). בהתחלה הלכנו למדאם טוסו וממש התרגשתי בגלל שהבובה של ג'סטין ביבר נמצאת שם. כשנכנסנו, הצטלמנו עם הרבה מפורסמים שאת רובם לא הכרתי. כשהגענו לחלק שבו ג'סטין נמצא ישר רצתי אל הבובה שלו וצילמו אותי מנשקת אותוSmileys נכנסנו לרכבת של מדאם טוסו ולבסוף נכנסתי גם לביתן אימה שהיה ממש ממש ממש מפחיד אבל מומלץ וכיף Smileys בסוף הביקור במדאם טוסו הלכנו לחנות המזכרות ולאחר מכן נסענו לצד השני של לונדון כדי לראות את המחזמר מלך האריות. המחזמר היה ממש יפה אבל בגלל שהוא היה באנגלית, בהתחלה היה לי קצת קשה להבין את מה שקורה אבל בהמשך כבר התרגלתי לשפה והבנתי. המחזמר נגמר באחת עשרה והגענו לבידלס בשעה שתיים עשרה, ישר למיטות ;-) בפעם השלישית, הביקור היה ביום האחרון לפני הטיסה ובו הלכנו לקניון ולאחר מכן לשדה התעופה, בחזרה לארץ.

לברייטון הגענו בעשר בבוקר והלכנו לסי-לייף (מרכז ימי). בהתחלה הסתכלנו על הדגים ואחר כך נכנסנו לסוג של מסלול וראינו צבי ים, כרישים וכל מיני דגים שאף פעם לא ראיתי. אחרי הסי-לייף ראינו שמתקיים בברייטון מצעד הגאווה ונשארנו לראות אותו. היה ממש יפה שם וחילקו שם מתנות קטנות ובלונים ואנשים היו על משאיות, מכוניות וגם סתם הלכו ורובם היו מחופשיםSmileys אחרי שהמצעד עבר, הלכנו למרכז קניות והיינו שם שעה. אחר כך הלכנו לפרי מארק (חנות זולה עם מלא דברים יפים) לשעה ואז חזרנו למרכז קניות.

ב-Thorpe Park היינו יום שלם והיה ממש כיף ! עליתי על מתקנים מפחידים שבחיים לא חשבתי שאני אעלה עליהם אבל התגברתי על הפחד ועשיתי את זה כי חשבתי שלא בטוח שתהיה לי עוד הזדמנות לעלות עליהם. אכלנו שם בבורגר קינג ומרוב שהיה כיף בקושי הצטלמנו Smileys

בימים הרגילים שבהם נשארנו בבידלס היה לנו סדר יום קבוע:
7:45-8:30: ארוחת בוקר.
9:00-10:30: לימודים.
11:00-12:30: לימודים.
12:30-13:00: ארוחת צהריים.
13:30-15:00: פעילות צהריים (היה אפשר לבחור פעילויות מבין כמה אפשרויות, כמו: אומנות, טניס, טניס שולחן, מחשבים ולפעמים גם בריכה).
15:30-17:00: פעילות צהריים (גם לבחירה).
18:00-18:30: ארוחת ערב.
20:00-21:30: פעילות ערב (כל יום פעילות שונה)
22:30: כיבויי אורות.

הלימודים בבידלס (בשונה מהלימודים בבתי ספר) היו ממש כיפיים. המורים היו מצחיקים טובים ונחמדים אבל עם זאת הם היו גם מאוד דקדקניים. למדנו בעזרת עבודה בחוברת ופרוייקטים בקבוצות עם ילדים מארצות אחרות ובדיבור איתם Smileys

ביום השני בבידלס היה לנו מבחן שקבע את הרמה שבה נלמד שהיה מורכב מ-8 חלקים: 6 חלקים של שאלות אמריקאיות, חלק של כתיבה וחלק של דיבור (מי שבחן אותנו שאל אותנו שאלות על כל מיני נושאים).
בגלל שהמבחן שלי לא היה ממש טוב, שיבצו אותי ברמה 2 מתוך 4 רמות. ידעתי שיכולתי להיות ברמה יותר גבוהה מזה ולא הייתי מרוצה מהרמה, אז דיברתי עם נעמה (המדריכה) וגם עם המורה אדם (המורה הכי נחמד בבידלס !) שהיה גם הבוחן שלנו והם אמרו לי ללכת לדבר עם קוקו (המנהל של הלימודים) ולבקש ממנו לעבור רמה. למחרת דיברתי איתו והוא אמר שהוא ידבר עם המורה שלי והוא יודיע לי אם הוא מעביר אותי או לא. אחרי יום נעמה הודיעה לי שקוקו העביר אותי לרמה 3 ושמחתי Smileys

ביום שישי האחרון שלנו (בשבוע השני) היה לנו מבחן סיום שעבר הרבה יותר טוב מהמבחן הקודם. בערב של אותו היום הייתה תחרות כישרונות שלפניה קיבלנו את התעודות והמבחנים וראיתי שהציון שלי באמת השתפר. בתחרות כישרונות השתתפתי ושרתי את השיר "Forever Young" והיה ממש כיף Smileys

אחרי שבועיים מלאים בחוויות, ביום שלישי ב-5:20 לפנות בוקר, נחתנו בישראל ! כשלקחנו את המזוודות, כולנו נפרדנו אחד מהשני והיה לי ממש קשה לעזוב את הבנות המדהימות מהקבוצה שלי והתחלתי לבכות Smileys

חזרתי הביתה עם מלא חוויות לספר להורים, למשפחה ולחברות.

הכרתי ילדים וחברים חדשים מכל מיני מקומות בעולם- רוסיה, יפן, צרפת, ספרד, איטליה, קזחסטן וכמובן שגם מהארץ וגם הכרתי תרבות חדשה- התרבות הבריטית שהיא כל כך שונה מהתרבות הישראלית.

הסאמר סקול הוא חוויה מדהימה שאני לא אשכח בחיים ואני ממליצה לכל אחד לעבור אותה ! מבטיחה לחזור בשנים הבאות (ובפעמים הבאות עם חברות) Smileys