ניו יורק לגילאי 15-18 07.7.2019 לגילאי 13-15

Down town girls

בוקר סטנדרטי אחרון אצלנו. לא מעכלות!😟😭😩

קמנו היום לארוחת בוקר מאוחרת כיאה ליום שבת ובשעה 9:15 יצאנו עם רוג'ר לדרום העיר. התחלנו את היום במסע השופינג👡👠👝👜🛍️👗🧦🛍️🛍️ האחרון למסע ולאחריו הלכנו למוזיאון הזכרון של 11/9 - אסון התאומים.

ראשית הגענו לאזור בו היו התאומים, שבמקומם יצרו אנדרטת זיכרון שנראתה כמו בור בתוך בור עם מפל מים וסביבו שמות על הנספים. ליד מספר שמות היו ורדים לבנים ועל אחד דגל, בנדנה ותמונה. הסבירו לנו שזה לכבוד יום ההולדת שלהם שחל היום.💔

האנדרטה עצומה בגודלה ומרשימה מאד!

אחרי שהתרשמנו וצילמנו כמובן, נכנסנו למוזיאון. בתוך המוזיאון ראינו שרידי מבנה כמו מדרגות, אנטנה של הבניין הדרומי,יסודות בנייה, השלט שהיה מחוץ לכל בניין ובישר את שמו. למדנו על 4 מטוסי נוסעים שנחטפו על ידי 19 טרוריסטים (אל - קעידה). החוטפים הטיסו שניים מהמטוסים וריסקו אותם בכוונה לעבר שני המגדלים (בני 110 קומות ובגובה של 417 מ') שבמרכז הסחר העולמי בעיר. ההפרש בין שתי המתקפו הוא של 17 דקות, מה שהשפיע על כמות ההרוגים במגדל השני שהייתה פחות מחצי מההרוגים במגדל הראשון למרות שבמגדל השני הפגיעה הייתה בקומות נמוכות יותר. שני המגדלים קרסו בתוך שעתיים. כמו כן ריסקו החוטפים מטוס אל תוך בניין הפנטגון. כוונת הטרוריסטים הייתה לרסק את המטוס הרביעי אל תוך הבית הלבן או בניין הקפיטול שבוושינגטון, אך המטוס התרסק לבסוף בשדה פתוח לאחר מאבק בין נוסעי המטוס לחוטפים. 2,996 אנשים נספו בהתקפות אלו. מספר זה כולל את נוסעי ארבעת המטוסים (227 האזרחים ו-19 הטרוריסטים), שמהם לא שרד איש.

ראינו במוזיאון עדויות, חדר לזכר הנספים, מיצגים שהכינו לכבודם, סרטונים מאותו יום, תיאורים של אנשים (למשל דיברו על הצליל שעשו המגדלים בהתרסקות - תיארו אותם כשאגה רועמת), ראינו סרטונים מאותו היום, היה מקום של כבוד לכלבים שעזרו בפינויים וכמובן לכבאים וכוח החילוץ שרובו הגדול היו מתננדבים - הכי הרבה מתנדבים שאי פעם חילצו.

המוזיאון היה פשוט מרתק!

אחריו הלכנו לראות את השור המסתער🐃🐂 המפורסם של ניו יורק. הפסל החל להיבנות ב-1987 בעת המיתון שחל בעיר ובכלל והסתיים להבנות כשנתיים לאחר מכן. הרעיון היה לבנות פסל המביע השראה ונותן תקווה לעם האמריקני בעת משבר. הפסל הוציא מכיסו כ-350,000 דולרים כדי להשלימו. הוא עשוי מברונזה, משקלו כ-3.5 טונות ואורכו כ-4.5 מטרים.  הסיבה העיקרית לדמות "השור" היא מכיוון השור מסמל עליות בבורסה לעומת "דוב" 🐻המסמל ירידות בשוק ההון.

כמו כן התהלכנו לנו ברחבי וול סטריט.

אחרי יום ארוך ומרתק, חזרנו למרכז (איך לא אחרי ביקור אחרון בפרמסי ובסטארבקס שליד התחנה). התחלנו לארוז, לעשות כביסות אחרונות (אנחנו ממש אוהבות את החדר הזה מסתבר - הורים יקרים - לידיעתכם!) ויאללה LETS GO כמו שלירון אומרת לנו תמיד.

מחר מיד אחרי א.הבוקר ניסע לשדה ואחרי טיסה ארוכה נפגוש אתכם סופסוף הורים יקרים!💜💙💚💛🧡❤️💖💖💖💖

מלאות התרגשות מהולה בעצב וקושי להפרד,

לילה טוב לנו בינתיים - ולכם - שבוע טוב!