קיימברידג′ קלייר קולג' שבועיים 30.6.2013

קיימבריג'- היום הרביעי

היי לכולם!

הבוקר האירופאי והסגרירי שאיתו התחלנו את היום, גרם לנו לחשוב שאנחנו באמצע ימי החורף הישראלי. אך הקיץ ההפכפך הפתיע וכבר לפני שיצאנו לנהר המקומי, השמש התחילה לבצבץ.

אז מה זה הנהר המקומי אתם שואלים?

מדובר בנהר ה"קם" (cam) אשר נמצא בלב העיר העתיקה וזורם באיטיות רבה. הנהר עובר בין האתרים הקסומים של קיימבריג' בין הקולג'ים והמדשאות. באמצעות גונדולות שטנו בנהר, אך כדי להצליח להתקדם עם הגונדולות קיימת טכניקה עתיקת יומין ומסובכת          (punting) אשר התנסנו בה ללא חשש. יש להשתמש במוט ארוך אשר באמצעותו אנו דוחפים את הסירה על ידי נגיעה בקרקעית.

היום היה לנו יום גדוש במיוחד. וכשסיימנו את הפעילות הראשונה כבר היינו בדרכנו לפעילות נוספת. אבל לא לפני שקיבלנו זמן חופשי בעיר העתיקה, להתרשם מהארכיטקטורה, להתבונן בסמטאות... וכמובן קצת שופינג!

לאחר ארוחת הצהרים המשכנו למקום לא רגיל... בישראל אמנם קיים מוזיאון חיל האוויר הצנוע ומוזיאון האוטובוס ההיסטורי בחולון, אך מוזיאון מטוסי המלחמה בדוקספורד מגמד את כולם. מטוסים ענקיים ומקוריים של חייל האוויר המלכותי מכל הסוגים והגדלים,

מטוסי קרב, תובלה ומסוקים הממלאים את אולמות המוזיאון הרבים.

אחד המטוסים המעניינים ביותר שראינו ואף נכנסנו אליו פנימה, הוא ה"קונקורד" הידוע. הקונקורד הינו מטוס הנוסעים היחיד שעבר את מהירות הקול וביצע טיסה מלונדון לני יורק בשעתיים וחצי בלבד! (במקום 8)

לאחר ארוחת הערב החלטנו להוציא את האנרגיות שעוד נשארו והמשכנו להפנניג פעילויות מגניב בפארק.

לא מאמינים שזה כבר סוף היום הרביעי...