אלמוג

אלמוג חייט

Bath ...

ערן חקק  (eranhakak)

יום ראשון בלילה. 13.7.14.   אני ...

תאיר שלומוביץ  (תאיר)

שלום,   אני תאיר שלומוביץ' ...

ריף שבו  (ריפי)

אני ריף שבו בת 16 מהמרכז Bath. ...

גל זהבי  (גל)

היי   שמי גל ואני בת ...

נוגה רוטמן

היי אני נוגה רוטמן,בת 16 מbath. ...

Bath 2014

היי אני אלמוג חייט, בת 16 וחצי מחדרה והשנה בפעם השנייה טסתי לחוויה המטורפת הנקראת "summer school".

אז איך הכל התחיל?

כמו שכבר אמרתי, זאת לא הפעם הראשונה שלי בסאמר סקול, לפני שנתיים בדיוק ב-29.07.2012 טסתי לקיימברידג', אנגליה עם החברה הכי טובה שלי אליסה והיה מושלם.

אחרי שנה בקיץ 2013 אחת החברות שלי מהכיתה טסה גם היא לסאמר סקול בקיימברידג', כשהיא חזרה שתינו לא הפסקנו לדבר על כל מה שחווינו שם, ואז היא אמרה לי שהיא טסה שוב בקיץ הזה לסאמר סקול בארצות הברית.

מאותו הרגע התחלתי לשכנע את ההורים שלי לרשום אותי לסאמר סקול, אבל לא רציתי לטוס לבד לכן הצעתי לאליסה (החברה שטסתי איתה בפעם הראשונה) שתבוא איתי. לשכנע אותה היה הכי קשה (קשה יותר מלשכנע את ההורים שלי) אבל בסופו של דבר היא הסכימה ובדצמבר 2013 נרשמנו לסאמר סקול. שתינו בחרנו לטוס לאנגליה (שוב) כי בפעם הקודמת לא הייתה לנו את ההזדמנות לחוות את לונדון (זאת הייתה השנה של האולימפיאדה).

אחרי המתנה ממושכת של יותר מחצי שנה הגיע היום שלו ציפיתי כל כך, היום של הטיסה!  הטיסה שלנו הייתה בשני בבוקר, ואנחנו היינו צריכים להגיע לנתב"ג ביום ראשון בלילה, בשעה 1:40. לאחר שנפרדתי מההורים התקדמנו ביחד עם המדריכה הדס לעבר הבדיקות הביטחוניות (ולעבר הדיוטי פרי). לאחר כמה שעות בנמל התעופה עלינו על המטוס, הטיסה הייתה ארוכה וכמה ילדים הפריעו לכל המטוס לישון, אבל אחרי 5 שעות נחתנו בנמל התעופה, באנגליה!!

בנמל התעופה באנגליה לא היה מה לעשות לכן חיכינו למדריכה שתבוא לקחת אותנו לאוטובוס שייקח אותנו לאוניברסיטת באת'. כשהמדריכה הגיעה עלינו על האוטובוס והתחלנו בנסיעה של 4 שעות, את הזמן הזה ניצלנו לצפייה בנופים המדהימים של אנגליה.

ברגע שהגענו לאוניברסיטה עשו לנו סיור, הסיור לא ארך המון זמן אבל במהלכו גילינו עד כמה האוניברסיטה ע-נ-ק-י-ת ופחדנו שנלך בה לאיבוד  אחרי הסיור קיבלנו את המפתחות לחדרים שלנו, כל אחד קיבל חדר לבד בו יש מיטה וחצי, מקלחת, שולחן, ארון, כוננית ושירותים.

היום הראשון היה יום יותר רגוע, פרקנו את המזוודות, הלכנו לאכול ארוחת צהריים מאוחרת וחזרנו לחדרים. ביום השני בקמפוס, אחרי ארוחת הבוקר הלכנו כולנו לבניין הלימודים בו נערך לנו מבחן באנגלית.

המבחן כלל 8 חלקים:
ב-6 החלקים הראשונים היו בסך הכל 60 שאלות אמריקאיות

חלק 7 התחלק לשניים, כתיבה עלינו וכתיבה על תמונה כלשהי והחלק האחרון בחן את הדיבור שלנו באנגלית. אחרי שסיימתי את המבחן חזרתי לחדר והתארגנתי לארוחת צהריים, ארוחת הצהריים כללה פסטות ותפוחי אדמה. בסיום ארוחת הצהריים הלכנו ל-meeting point שזהו המקום בו נפגשנו עם מדריכי המקום והם היו לוקחים אותנו לפעילויות השונות, בכל פעם הייתה בחירה בין שתי פעילויות.

באותו היום הבחירה הייתה בין שיחה עם אנשים מרחבי העולם או משחקי ספורט, אני בחרתי במשחקי הספורט. במשחקי הספורט התחלקנו לקבוצות של 5 אנשים בקבוצה, אני הייתי בקבוצה עם אליסה ועם עוד 3 בנות מאיטליה, הקבוצה שלנו זכתה במקום ה-3. בסיום הפעילות חזרנו ל-meeting point ומשם לארוחת הערב. בסיום ארוחת הערב חזרנו לחדרים להתארגן לפעילות הערב, הפעילות שלנו הייתה speed date עם אנשים מרחבי העולם. בפעילות הזאת הכרתי אנשים מאיטליה ומספרד ושיפרתי את האנגלית שלי. כשהסתיימה הפעילות כולנו חזרנו לחדרים והתארגנו לשינה.

בבוקר היום השלישי, לאחר ארוחת הבוקר המשביעה עלינו על האוטובוס לסיור בעיר באת'. כשהגענו לעיר באת', לקח אותנו דוריאן (המדריך שליווה אותנו בסיור בעיר) למעיינות הרומים של העיר באת', כשסיימנו את הסיור במעיינות נתנו לנו המדריכים הדס ודוריאן זמן חופשי בעיר.

אליסה ואני הסתובבנו בעיר בחיפוש אחר בגדים, אבל מחוסר זמן לא הספקנו לקנות כלום. עלינו על האוטובוס וחזרנו לקמפוס בדיוק לארוחת הצהריים, בסיום ארוחת הצהריים הלכנו לבניין הלימודים ובדקנו באיזו רמה שובצנו. הלימודים התחילו בצהרי אותו היום, אני התקבלתי לרמה הגבוהה ביותר ואיתי בכיתה היו עוד 3 בנות מישראל ועוד ילדים מספרד, איטליה ורוסיה.

בסיום הלימודים, הדס המדריכה עשתה לנו שיעור ביוגה שהיה מאוד כייף. לאחר שיעור היוגה הלכנו לחדר האוכל לאכול ארוחת ערב, בסיום ארוחת הערב חזרנו לחדרים והתארגנו לשינה.

ביום הרביעי נכנסו כבר לשגרה, אחרי ארוחת הבוקר הקבועה הלכנו לנקודת המפגש עם המדריכים ובחרנו את הפעילות בה אנחנו רוצים לעסוק. אני בחרתי לרקוד עם ה-wii והיה ממש כייף, אחרי שלוש שעות וחצי של ריקודים הלכנו לאכול ארוחת צהריים ובסיומה הלכנו ללימודים.

אחרי שהסתיימו הלימודים הלכנו לארוחת הערב ובסיומה נפגשנו בנקודת הפגישה והלכנו לפעילות הערב, פעילות הערב הייתה הסרט "הארי פוטר" וכיוון שהקבוצה הישראלית לא אוהבת את הסרט הזה קמנו במחאה ויצאנו מהאולם לכיוון הפעילות השנייה. כיוון שהיינו לבושים לסרט לא יכולנו להשתתף בפעילות השנייה לכן ישבנו בצד והצטלמנו עם הנוף היפה של הקמפוס. עוד יום הסתיים לו ואנחנו חזרנו לחדרים שלנו למקלחות ולשינה.

ביום החמישי אחרי ארוחת הבוקר הלכתי לשחק בייסבול בפעם הראשונה בחיי, לא הייתי כל כך טובה אבל זאת הייתה חוויה מהנה ומצחיקה. אחרי הבייסבול בחרתי ללכת לטיול בקמפוס שבסיומו ראיתי טירה מהממת ביופייה. אחרי הטיול חזרנו לארוחת צהריים ובסיומה הלכנו לכיתות הלימוד. כשהסתיימו הלימודים כל אחד מהקבוצה הישראלית חזר לחדרו על מנת להתארגן לקבלת שבת ראשונה ביחד. קבלת השבת הייתה מדהימה, כולנו לבשנו לבן, שרנו שירי שבת, הדלקנו נרות וקידשנו על היין (מיץ תפוחים) ועל החלה. אחרי ארוחת הערב חזרנו לחדרנו להתארגן למסיבת דיסקו שהייתה מדהימה!!

בבוקר היום השישי נסענו ללונדון בפעם הראשונה!! אחרי נסיעה של 3 שעות הגענו ללונדון היפיפייה...האתר הראשון בו היינו היה נהר התמזה המפורסם עליו שטנו בסירה מפוארת וראינו את גלגל הענק הלבן של לונדון, את התיאטרון על שם שייקספיר ואת הביג בן. אחרי השייט עלינו על ה-london eye שזהו גלגל הענק המפורסם שלונדון, כל הקבוצה הישראלית נכנסה ב"בועה" אחת ממנה ראינו את כל לונדון מלמעלה. בסיום הסיבוב על הגלגל שארך כ-30 דקות מיהרנו להגיע לפיצרייה שם חיכה לכל אחד מאיתנו מגש פיצה אישי, ההליכה הייתה ארוכה אך יפה ובדרך ראינו את הביג בן, את ארמון המלכה ושאר נופים יפים אחרים. כשחזרנו למרכז אחרי נסיעה של 3 שעות היינו מותשים וישר הלכנו למקלחות ולמיטות.

ביום השביעי נסענו לפארק השעשועים הכי אדיר באנגליה Thorpe Park.
הפארק היה עצום בגודלו והמתקנים היו כל כך גבוהים, אך למרבה הצער לא הספקתי לעלות על כולם. ביחד עם אליסה עליתי על 4 מתקנים ועל מתקן אחד פעמיים מרוב שהוא היה כל כך כייף. זה היה יום מושלם, וזכיתי לראות מתקנים שלא רואים בשום מקום אחר! עלינו על האוטובוס וחזרנו בדיוק לארוחת הערב ואחריה ישר למיטות כי היינו מאוד עייפים מהיום המהנה הזה!

ביום השמיני חזרנו לשגרה, אחרי סוף שבוע עמוס פעילויות. הפעם הלימודים היו בבוקר והפעילויות היו אחר הצהריים. בבוקר גילינו שהכיתה שלנו תצטרף לכיתה השנייה שנמצאת באותה רמת הלימוד שלנו, ככה שיצא מצב והיינו 8 ישראלים בכיתה אחת! קיבלתי מורה חדש ומגניב בשם דיוויד, איתו למדנו דקדוק, דיבור ואוצר מילים. וכמו בשאר הימים בקמפוס הלכנו לאכול ארוחת צהריים וממנה המשכנו לפעילויות.

ביום התשיעי החלטנו ביחד עם הדס שכל הקבוצה הישראלית תצא לשופינג בעיר באת', כמובן שלפני כן למדנו אנגלית עם דיוויד ועשינו בושות לעמית שחגגה יום הולדת 17. השופינג היה ארוך ומהנה וכל אחד חזר עם מלא שקיות מכל מיני מקומות, פריימארק, הוליסטר, אפל ועוד מלא מקומות אחרים. בסיום השופינג חזרנו לקמפוס לארוחת ערב ולפעילות ערב. אחרי הפעילות חגגנו במסדרון יום הולדת 17 לעמית.

ביום העשירי אחרי השיעור באנגלית יצאנו לעיר בריסטול, בה היינו רק שעתיים ולא הספקנו לקנות הרבה אבל בכל זאת זכינו להכיר ולראות עיר נוספת באנגליה.
חזרנו בזמן לארוחת הערב ואחריה עשינו פעילות עם הדס ועם הקבוצה הישראלית בה לא נתנו להדס להגיד מילה מרוב שלא הפסקנו לצחוק. אבל בסופו של דבר היא הצליחה להסביר לנו על המשך השבוע ואחרי ההסבר שיחקנו במשחק שנקרא "קבוצת תמיכה" ובו לא הפסקנו לצחוק לאחריו, ריף עשתה לנו חיקויים (מדוייקים) של הדס ופשוט לא יכולנו לשלוט בעצמנו וכולנו צחקנו (כולל הדס).

ביום האחד-עשר אחרי השיעור עם המורה המגניב דיוויד נסענו ללונדון למוזיאון השעווה "מאדם טוסו", במוזיאון הצטלמתי עם כל הדמויות שאני אוהבת, עברתי את המסלול המפחיד בו לא הפסקתי לצרוח ולמזלי דוריאן ומקס היו שם בשבילי, עשיתי את המסלול במוניות בו שמעתי את ההיסטוריה של אנגליה ובסיום המוזיאון ראיתי סרט של 4 ממדים על גיבורי העל. אחרי המוזיאון נסענו למחזמר "מאמה מיה" שהיה פשוט מושלם, השירים היו יפים, השחקנים היו נהדרים ובקיצור היה נדיר.

חזרנו לקמפוס בשעה 2:00 והלכנו לישון עייפים ומותשים.

ביום השניים-עשר היה השיעור האחרון עם דיוויד, שהיה מאוד מהנה ולמדנו בטבע.
במקום הפעילות הראשונה חלקנו בחר ללכת להשלים שעות שינה ובפעילות השנייה הלכתי לשחק כדורעף עם הרוסים. בערב ערכנו קבלת שבת ובסיומה הלכנו להתארגן לדיסקו. בדיסקו היה חם מאוד אך מהנה מאוד!

ביום השלושה-עשר נסענו לטירת וינזדור, אך מרוב שהתור היה כל ארוך הדס, דוריאן וזואי החליטו כי קודם נלך לעשות שופינג בעיר. אליסה ואני הלכנו לחנות ספרים ואחריה לאכול במסעדת הסושי "יו". כשסיימנו את השופינג הלכנו לחכות בתור שהתקצר ונכנסו לטירה. בטירה צילמנו את הנופים וכמובן את השומרים הבריטים של המלכה. כשחזרנו לקמפוס אכלנו ארוחת ערב ואחריה שיחקנו משחקי חברה ביחד עם הדס המדריכה.

ביום האחרון במרכז התעוררנו מתי שאנחנו בחרנו להתעורר, וביום הזה ארזנו את המזוודות ונפרדו מהמרכז, מהמדריכים ומכל מה שהכרנו במשך שבועיים. זה היה יום ארוך ועצוב כי נפרדנו מאנשים שאהבנו.

בבוקר של הטיסה אכלנו בפעם האחרונה ארוחת ערב והיינו היחידים בקפיטריה, בשעה 9:30 יצאנו לכיוון רדינג ובה טיילנו וקנינו דברים אחרונים. בשעה 17:00 יצאנו לכיוון נמל התעופה וחיכינו לטיסה שלנו שהתעכבה בשעה. הטיסה ארכה כ-4 שעות וחצי והייתה טובה יותר מהקודמת.

בסופו של דבר נחתנו בארץ לחום מטורף ולזריחה יפה וסוף כל סוף ראינו את המשפחות שלנו.

לסיום, הייתה לי חוויה מדהימה ואני כל כך שמחה שזכיתי בקבוצה מדהימה ובמדריכה נפלאה.

אני ממליצה לכולם לעבור את החוויה הזאת!