מיקה

• מרכז: שיפלייק

מיקה ברגלס  (מיקה)

היי, אני מיקה, אני בת 15 ...

דיאנה בלנקי

אני לא יודעת ...

עדן מיטרני  (עדנה)

שלום אני עדן, הייתי בסאמר ...

ליהי יצחקי  (ליהי)

שלום אני ליהי יצחקי ואני טסתי ...

נועה עמר

אני נעה, היית שלוש שבועות ...

אביה יצחקי  (אביה)

אני אביה, נסעתי לשבועיים לסאמר ...

היי,

אני מיקה, אני בת 15 וחצי ואני גרה בקיבוץ בארי. הקיץ יצאתי לסאמר סקול בשיפלייק. Smileys

אני מנסה לכתוב את הסיפור שלי כבר הרבה זמן אבל אני לא יודעת איך לתאר חוויה כזאת, וכל פעם שניסיתי לכתוב נזכרתי כמה אני מתגעגעתSmileys . לבסוף החלטתי לכתוב את הסיפור שלי כמו ביומן, לפי ימים. זה דיי ארוך אז תתכוננו..

מאז שהייתי קטנה רציתי לנסוע למחנה קיץ או משהו בסגנון. ואז עלה לי הרעיון של לצאת לסאמר סקול. בהתחלה רציתי לנסוע עם חברה שלי לקיימברידג', אבל אז שלוש חברות שלי אמרו לי שהן נוסעות לשיפלייק. החלטתי לבדוק מה ההבדל בין שני המקומות והבנתי ששיפלייק יותר מתאים לי, היתה לי תחושה ששם אהנה יותר. Smileys וצדקתי. היה לי קיץ בלתי נשכח.

יום 1- אחרי המון חששות והתרגשות הגיע יום הטיסה. קמתי ב-4 לפנות בוקר, לקחתי את המזוודה, והוריי הסיעו אותי לשדה התעופה. Smileysבנתב"ג נפגשנו עם שאר הילדים בנקודת המפגש שדפנה אמרה להיות בה. עוד לפני שהגענו לבדיקות כבר דיברנו אחד עם השני והתגבשנו. אני הלכתי לדבר עם זיו, ילדה מהקבוצה שהפכה לחברה טובה שלי והיתה איתי בחדר.

המטוס המריא, כולנו בהתרגשות שאין כמוה! מעט לפני שנחתנו הרגשתי קצת געגועים למשפחה וקצת חששות מכיוון שלא ידעתי למה לצפות ולא ידעתי לאן אני הולכת, אז ירדה דמעה או שתיים ואז נזכרתי לאן אני נוסעת והתחלתי להתרגש ולא יכולתי לחכות עד שנגיע.

הגענו לשדה התעופה היתרו, שם עברנו כמה בדיקות ולבסוף חיכתה לנו ליאוני, אחת המדריכות משיפלייק, היא דיברה איתנו קצת והיא היתה ממש נחמדה!

עלינו על האוטובוס והתחלנו בדרכינו לשם. כשהגענו, קיבלו את פנינו הקבוצה שהגיעה שבוע לפנינו, האמת, קצת פחדתי שאני אהיה ביישנית מדי כדי להכיר אנשים אבל לבסוף הכרתי הרבה חברים חדשים ומדהימים.

התחלקנו לחדרים, אני קיבלתי את חדר D1, איתי בחדר היו 4 בנות: רוני, דנאי ואופיר (שהכרתי לפני הסאמר סקול) וזיו. לאחר שהתמקמנו בחדרים הלכנו אל המשרדים ומשם זואי, אחת מהמדריכות, לקחה אותנו לסיור בקמפוס, אליו הצטרפה גם אמי, ילדה מהקבוצה שהגיעה שבוע קודם לכן, נהיינו חברות ממש טובות.

מאוחר יותר אכלנו ארוחת ערב בחדר האוכל, שלקח לכולנו קצת זמן להתרגל אליו, אבל האוכל היה ממש בסדר. עייפים ומתרגשים הלכנו לישון, אחרי כמה זמן שלא יכולנו להפסיק לצחוק מעייפות..

יום 2- קמנו ב 7 בבוקר, אכלנו ארוחת בוקר בחדר האוכל ולאחר מכן הלכנו לפעילויות הבוקר, אני הלכתי להכין צמידים בבריכה עם זואי ואמי, היה ממש כייף ואמי לימדה אותה להכין צמידים. אחרי ארוחת הצהריים ניגשנו למבחן הרמה, עברתי בהצלחה :)

אחרי המבחן, דפנה המדריכה, דוד הלמן, דנאי, אופיר, זיו ואני הלכנו לטיול לאורך נהר התמזה שהיה קרוב מאוד לבית שלנו. שרנו שירים, סיפרנו סיפורים וצחקנו המון, היה כייף!

בערב הייתה פעילות ממש כייפית, ביג צ'יף! סיימון (האחראי על הפעילויות) כתב את מספרי הקבוצות על היד שלנו והיינו צריכים למצוא כמה מהמדריכים שהתחבאו בכל מיני מקומות בקמפוס ולעשות משימות שונות. למרות שלא ניצחנו היה כייף, והכרתי ילדים ממש נחמדים מצרפתSmileys .

יום 3 - אותה השגרה. ארוחת בוקר ב8 בבוקר, וב-9 פעילויות בוקר! הכנו פסלים מחימר, אני הכנתי
פינגווין, אופיר פיסלה את הראש של סיימון חחחח.. Smileysאחר כך, כמה בנות מהקבוצה שלי ואני הלכנו לפעילות ריקוד באולם הספורטSmileys ג
'ס, המדריכה שהעבירה את הפעילות, לימדה אותנו ריקוד לשיר Rather Be והיה ממש כייף! ג'ס הייתה ממש מצחיקה ונחמדה. כל כך נהניתי לרקוד שוב, עד שמתחתי שריר ברגל.. Smileysקצת כאב.. אחרי הפעילות הראשונה הלכנו לבריכה עם כל הקבוצה, כמה ילדים פשוט נרדמו שם.. לפני ארוחת הצהריים היה לנו תרגיל שריפה. אני ישבתי על המיטה שלי (למעלה בקומותיים) ומסתבר שהרמקול היה 20 ס"מ מהראש שלי. תחשבו לבד כמה אחוזים מהשמיעה איבדתי.. Smileys

אחרי ארוחת הצהריים חילקו אותנו לכיתות והלכנו לשיעור הראשון. שובצתי ברמה 5 Smileys השיעורים לא היו כמו בבית הספר, נהניתי להכיר את הילדים והחומר נלמד בצורה אחרת. בערב היתה לנו פעילות שנקראת סופר פאשן שואו. סיימון שוב חילק אותנו לקבוצות והכנו בגדים מחפצים שהביאו לנו, היה ממש מצחיק והכרתי ילדים חדשים! Smileys אחרי שסיימנו להכין את הבגדים הייתה תצוגת אופנה :)

יום  4- לאחר ארוחת הבוקר נסענו לסיור בטירת וינדזור, כל כך יפה שם! ראינו את החלפת המשמר וזה היה ממש מרשים. לאחר מכן היה לנו זמן לשופינג בעיר. קנינו אייס טי מוגז, ואוראו כמובן (אני מכורה חחח), וגם סוויטשירט של I  Smileys  הגענו בדיוק בזמן לשיעורים. אחרי שיעור האנגלית עם פולינה היה לנו שיעור עם אלן (אחד המורים המדהימים ביותר) שעזר לנו בפרוייקט, להעלות הצגה. היה מצחיק בשיעורים וממש כייף עם כל הילדים. לאחר ארוחת הערב היתה לנו פעילות שהיתה אחת הפעילויות המצחיקות שהיו- Egg Protector. היינו צריכים להכין מגן לביצה רכה מכלמיני דברים שהביאו לנו (כוס, נייר, קשים). מכל הקבוצות רק ביצה אחת לא נשברה, אבל זה לא מנע מסיימון לשבור ביצה על הראש של כל המדריכים, ואחר כך כולם שברו עליו ביצים חחחח.. גם אני סיימתי מלוכלכת כי זואי וג'ס הביאו לי חיבוק כשהן מכוסות בביצה

.. Smileys  לאחר מכן כל הקבוצה בילתה קצת בCommon Room חלקם גם ישנו שם..

יום 5 - Smileys בפעילויות הבוקר צבעתי את הפינגווין שפיסלתי בחמר, יצא נחמד :) לאחר שנחנו קצת בבריכה הלכתי לפעילות של הכנת חולצות. הביאו לנו חולצות לבנות של ארדמור ואני כתבתי על שלי I !! אחרי שרקדתי קצת ישבתי בחוץ על שולחן וג'ס ומאט באו לדבר איתי, הם היו ממש מצחיקים ונחמדים. במהלך היום קיבלנו עדכונים מישראל, אני גרה בעוטף עזה ולכן היו לי קצת דאגות למשפחה וגם נודע לי שבן דוד שלי נכנס לרצועה. Smileysהתפרקתי קצת והלכתי עם זואי לטיול. דיברנו קצת על המצב, ועל כלמיני דברים אחרים, היא הייתה כל כך נחמדה Smileys בשיפלייק הייתה הרגשה כל כך משפחתית, אם מישהו היה צריך מישהו לדבר איתו או לצחוק איתו, תמיד היה את המישהו הזה. והאמת שקצת ריחמתי על זואי שהחדר שלה נמצא בבניין של הישראלים חחחח, בואו נגיד שלפעמים חלק מהקבוצה הייתה קצת רועשת..Smileys

יום 7 - הבוקר התחיל בגשם, שינוי מרענן :) לאחר ארוחת הבוקר עלינו על האוטובוס ויצאנו ללונדון!! Smileysכשהגענו אל העיר יצאנו לשייט לאורך נהר התמזה. לאחר מכן עלינו על הLondon Eye, הקרון שלנו היה הקרון הראשון, הוא היה היחיד שצבוע באדום (הרגשנו מאוד מיוחדים). ראינו את הביג בן אבל לא מקרוב כמו בתכנון מכיוון שבדרך לשם היינו צריכים לעבור בתוך הפגנה פרו-פלסטיניתSmileys, אף אחד לא צפה את זה, האמת שרובנו פחדנו קצת. אולי המדריך שיצא איתנו באותו הטיול מיד התקשר למדריכים האחרים והלכנו בדרך אחרת וישבנו לאכול ארוחת צהריים בפארק, היה כל כך יפה שם.

ביקרנו בBuckingham Palace ואחר כך היה לנו זמן לשופינג :) זיו, אופיר ואני הלכנו לM&M's World, מיני גן עדןSmileys. יש שם הכל! קניתי לעצמי M&M וכוס לבת דודה שלי הקטנה. עלינו לאוטובוס וחזרנו לשיפלייק. דנאי ואני הלכנו למשרדים (שם הגישו את ארוחת הערב בימי שבת), היינו די מבולבלות מכל היום הזה.. זואי וליאוני חיבקו אותנו כשהגענו וכולם שאלו אם אנחנו בסדר. אחרי ארוחת הערב סיימון לקח אותנו לשיחה בחדר של המדריכים ועודד אותנו והסביר לנו שאנחנו לא צריכים לפחד ושאנחנו בטוחים בשיפלייק. שם באמת הרגשתי בטוחה.Smileys

יום  8- סיימנו את ארוחת הבוקר ויצאנו לThorpe Park. הגענו לגן העדן למתקנים Smileysולא ידעתי על מה לעלות קודםSmileys. אופיר, זיו, דנאי ואני עלינו על מסלול אבובים, היה ממש כייף! עד שילדה אחת הרטיבה אותנו עם רובה מים וכל מה שחשבתי עליו זה מה יקרה אם המצלמה שלי תירטב Smileys  אחרי זה חיכינו שעה בתור כדי לעלות לרכבת הרים (הייתה בה תקלה), אבל זה היה כל כך כייף! גרמתי לדנאי להפסיק לפחד מרכבות הרים Smileys אחרי ארוחת הצהריים פגשתי את קורל, חברה שלי שנסעה לקיימברידג'! Smileysשמחנו כל כך לראות אחת את השנייה ועלינו יחד עם דנאי לרכבת ההרים Swarm, גרמתי גם לקורל להפסיק לפחד מרכבות הרים! לפני שעלינו לאוטובוס בחזרה לשיפלייק, שחר, דפנה, דנאי ואני עלינו לרכבת ההרים של המסור!! רכבת ההרים הכי טובה שהייתי בה אי פעם!Smileys כשהגענו הלכנו לפעילויות הערב, אני הלכתי לפעילות של לק עם אסתר וג'ס, היה כייף עד שהתחלתי להרגיש לא טוב  Smileysהלכתי לחדר כי במילא היה מאוחר, ונחתי על המיטה, בסוף נרדמתי.

יום 9 - אחרי ארוחת הבוקר ואחרי זמן הבריכה שלנו הייתה פעילות ששחר ודפנה הכינו לנו.

התחלקנו לזוגות וכתבנו שמות של מפורסמים על דף וילד אחד היה צריך לגרום לשותף שלו לומר את השם, היה מצחיק :) לאחר מכן אמי, זיו ואני פיסלנו בחמר ואני פיסלתי לב, ולימדנו את אסתר עברית, זה היה ממש מצחיק והיא אמרה שהשפה שלנו דומה לגרמנית. לימדנו אותה כמה מילים ומשפטים וגם איך לכתוב את השם שלה. היא הלכה למשרד ושאלה את זואי "מה קורה?" והיא ענתה "סבבה!",Smileys לימדנו הרבה מהמדריכים עברית חחחחח והם לימדו אותנו tongue twisters באנגלית..

אני עדיין מנסה להגיד Red lorry Yellow lorry, תנסו בעצמכם..Smileys אחרי השיעורים וארוחת הערב היה ערב קזינו! רק אני יכולה לבוא לערב קזינו ולשחק פלונטר.. Smileysאני גרועה במשחקי קזינו.. בסוף יצא שכמה ילדים ואני ישבנו מסביב לשולחן ובכינו מצחוק על כלמיני בדיחות וסיפורים שסיפרנו..

יום 10 - התעוררתי עם עכביש מול הפרצוף, איזו דרך להתעורר! Smileysבפעילויות הלכתי עם דנאי למשחקי שולחן ו-Wii, היה כייף :) אחרי זמן הבריכה הלכנו לעוד פעילות ששחר ודפנה הכינו, אליפות ישראל בעוגות! היינו צריכים לנצח במשימות כדי לזכות במרכיבים, הייתי בקבוצה עם אמי, שני הדוידים, דיאנה, אופיר ופלין והיה ממש נחמד! אחרי הפעילות זיו, פלין, דיאנה, דן, אופיר ואני הלכנו לטיול לאורך התמזה (פגשנו כלב מתוק ששמו אלפי Smileys) וראינו עדר של באפלו! בערב הייתה פעילות ממש כייפית, חילקו אותנו לקבוצות והיינו צריכים להכין מגן מפני מים לכל הקבוצה. בנינו תיבה לא מוצלחת כל כך, המדריכים זרקו עלינו בלוני מים והשפריצו עלינו עם רובה מים- את זה שרדנו, אבל אז הגיע דלי המים.. וגמרנו ספוגים.. היה כל כך כייף וצחקנו המוןSmileys

יום 11- אחרי ארוחת הבוקר והשיעורים נסענו לשופינג ברדינג עם אסתר J פלין, דיאנה, ואני הזמנו Chocolate Cream בסטארבקס, שהפך לאהוב עלינו ביותרSmileys! אמי, דיאנה ואופיר הצטרפו אלינו ומצאנו חנות של פרימארק, קניתי פיג'מה, חולצה וסוכריות שאין בישראל שאני ממש אוהבת חחח.. נפגשנו עם שאר הילדים בנקודת המפגש ונסענו בחזרה לשיפלייק. בערב צפינו בסרט גריז במשרדים, והיה ממש מצחיק. אני חושבת שהייתי הישראלית היחידה שנשארה לכל הסרטSmileys .. שונד וזואי המדריכות רקדו כמעט בכל שיר Smileys מחר יהיה יום ההולדת של פלין, ניפחנו לה בלונים בחדר ופתאום היא נכנסה לחדר ואופיר הייתה באמצע ניפוח בלון, זה היה כל כך מצחיק..!Smileys

יום 12 - היום היה יום ההולדת של פלין!! אחרי שקמנו, אופיר ואני הלכנו לחדר שלה ושרנו לה שירי יום הולדת.. הבאנו לה בלונים בחדר האוכל, שרנו לה והטבח הכין בשבילה עוגה, כל כך נחמד מצדם :) התחלנו לעבוד על הפרוייקט השני והאחרון שלנו, המצאות! מריה, ילדה מספרד, ואני המצאנו מכונת מילקשייק, היה ממש כייף ללמוד עם ילדים מארצות אחרות. ניגשנו למבחן הסיום. כשסיימתי את המבחן הייתה לי תחושה של סוף, שזהו עוד רגע עוזבים, וישבתי בחוץ עם זיו וקצת בכיתי ונשברתי, כי כל כך נהניתי ולא רציתי לחזור לישראלSmileys. בצהריים נסענו למוזיאון השעווה מאדאם טוסו!! דמויות השעווה קצת הפחידו אותי, חלקן נראות ממש אמיתיות! Smileysאמי ואני הלכנו לחדר האימה, כשנכנסתי לתור הייתה לי תחושה שיהיה לי התקף חרדה אז פרשתי חחח, קצת הלכתי לאיבוד ומצאתי את עצמי בתוך קרון שלקח אותי לטיול בהיסטוריה של בריטניה, דווקא היה ממש מעניין Smileysלאחר מכן, היה לנו קצת זמן להסתובב לפני שנכנסנו למחזמר של מלך האריות. זיו ואני הלכנו להסתובב במין שוק שהיה כל כך יפה ונחמד. הגענו לפני הזמן אז ישבתי על המדרגות ודיברתי עם אגנס, אחת המדריכות, לא יצא לי ממש להכיר אותה לפני וגיליתי שהיא ממש נחמדה וכמו שאר המדריכים, כייף לדבר איתה :) נסעו איתנו סיימון, קאט ושונד והמורים אלן ופולינה. המחזמר היה יותר ממדהים! הכל היה כל כך יפה ומיוחד!Smileys סיימון אפילו הזיל דמעה או שתייםSmileys כשהגענו לשיפלייק מאוחר בלילה, כולנו נרדמנו מהר מאוד..

יום 13 - בבוקר הצגנו את ההמצאות שלנו, המקום הראשון זכה בכובע של ארדמור, השני בדובי והשלישי במחברת. בפעילות של הצהריים הלכתי עם עוד כמה ילדים להכין שרשראות של פרחים מנייר עם זואי, קלואי וקייט. והתחיל לרדת גשם, אני מאוד אוהבת גשם.. אחרי שהכנו כמה שרשראות התחלנו לעשות תסרוקות Smileys, זואי עשתה לי צמה וניסיתי ללמד אותה לעשות תסרוקת, אני לא מסבירה טוב חחח..Smileys בערב נסענו למסיבה בסגנון הוואי ברדינג, היה ממש כייף! היה קצת רועש וקצת כאבה לי האוזן אבל בכל זאת היה כייף!!  אמי, דיאנה, אופיר, זיו ואני רקדנו עם ג'ס, היא רקדנית ממש טובה..!! Smileysבלילה חזרנו לשיפלייק והלכנו לישון..

יום  14- אחרי ארוחת הבוקר אמי ואני ישבנו עם התיקים מוכנות לנסיעה לבאת', והמדריכים כתבו לנו על התיקים למזכרת. Smileysעלינו על האוטובוס לבאת' ובדרך ראינו את הסטונהנג' ולפני שיצאנו שרנו Forever Young עם סיימון Smileys. היינו באוטובוס 5 שעות! זה היה די מתיש.. לבסוף ראינו את הסטונהנג', היה יפה.. והמשכנו בדרכנו לבאת'. הסתובבנו קצת בבאת' והיה לנו זמן שופינג. Smileysהגענו לשיפלייק, פעילות ערב אחרונה. Smileysלא היו הרבה ילדים, ראינו את הסרט סטריטדאנס עם ג'ס, אני ממש אוהבת את הסרט הזה Smileys אמי, דיאנה, פלין ואני ישבנו במסדרון (כל לילה לפני שהיינו צריכות להיכנס לחדרים היינו יושבות במסדרון ומדברות) ופשוט בכינו כי לא רצינו לעזוב, לילה אחרון בשיפלייק, אפילו קלואי בכתה איתנו! :'( אופיר ואני העברנו את המזרנים שלנו וישנו בחדר של אמי, פלין ודיאנה.

היום האחרון - הגיע הבוקר. הדמעות התחילו לרדת. בארוחת הבוקר פשוט היה שקט. היו כבר קבוצות שעזבו.. אמי ואני הבאנו למדריכים ברכות שכתבנו להם, להודות על הקיץ הנפלא הזה. הייתה לנו פעילות אחרונה ששחר ודפנה ארגנו והיה לנו טקס חלוקת פרסים.. :) כמה מדריכים חתמו על הדובי של ארדמור שקניתי למזכרת. אמי, דיאנה, פלין ואני הלכנו להיפרד מזואי שעזבה מוקדם משאר המדריכים. היה כל כך עצוב וקשה להיפרד. Smileysהגיע הזמן לעלות לאוטובוס, לקחנו את השקית עם ארוחת הצהריים בפעם האחרונה ונפרדנו מכולם. חיבקנו את כולם ובכינו. סיימון, ג'ס, אולי וקלואי עלו לאוטובוס ואמרו לנו שלום וסיימון אמר לנו "חיים!" כמו שלימדנו אותו חחח.. יצאנו לדרך, היה לי קשה להאמין שלא אראה את המקום הזה יותר..Smileys הגענו לקניון ווסטפילד בלונדון, אמי ואני בכינו במשך 5 שעות, כן, הסתכלנו בשעון וחישבנו כמה זמן. Smileysהסתובבנו קצת, קנינו כמה דברים ונסענו למוזיאון המדע. היה נחמד במוזיאון המדע, דיאנה ואני היינו נורא עייפות ולכל מקום שהלכנו מצאנו כיסא ונחנו חחח.. מצאנו את דוד קניס וישבנו ודיברנו.. כשהגענו להיתרו עברנו בדיקות ואחר כך הלכתי לקנות שוקולד.. קניתי לאחותי הגדולה מזכרת והלכנו לחכות לקבוצה בנקודת המפגש. כמובן, עם המזל שלי, איבדתי את השקית עם מה שקניתי.. כולל הארנק שלי.. Smileysעלינו על הטיסה ב11 בלילה, והלכנו לישון. לא יכולתי להירדם בטיסה.. הייתי כל כך עצובה ולא רציתי לחזור הביתה. במיוחד לא בזמן כזה.Smileys. הגענו לארץ ב6 בבוקר ואמא שלי לקחה אותי הביתה. הייתי שמחה לראות את המשפחה שלי כמובן, אבל עצובה לחזור.. אני רוצה לטוס שוב לאנגליה ולחוות את כל זה מחדש, ולפגוש שוב את הילדים והמדריכים..!

לסיכום, זו הייתה החוויה הכי מדהימה שעברתי, השבועיים הכי טובים שהיו ליSmileys !!

כל הילדים שנוסעים בשנה הבאה לסאמר סקול בשיפלייק, אני מבטיחה לכם, זה יהיה הקיץ הכי טוב שהיה לכםSmileys.

לדפנה ושחר, לצוות של ארדמור, למורים, תודה רבה רבה על חוויה בלתי נשכחת!Smileys נהניתי כל כך ועד עכשיו, חודש בדיוק מאז היום האחרון, אני לא מפסיקה לחשוב על החוויה הזו. אנחנו עדיין שומרים על קשר כקבוצה וכבר היו לנו כמה מפגשי איחוד, ועוד אחד בקרוב. בשיפלייק הרגשתי כאילו זו משפחה אחת גדולה, ואפילו ביום ששחר ודפנה הלכו לכמה זמן הרגשנו כאילו אחד ההורים לא בבית Smileys

ברגע שאני חושבת על שיפלייק או מספרת סיפורים משם עולות לי הדמעות, אפילו ממש עכשיו, אני כל כך מתגעגעת אל כולםSmileys, אל הילדים מהקבוצה, הילדים מחו"ל, המדריכות שלנו והצוות של ארדמור. ואני מקווה שאראה אותם שוב בקרוב! אלו היו השבועיים הכי טובים שהיו לי, בקיץ הכי טוב שחוויתי.