דנאי

• מרכז: שיפלייק

דנאי הלפרין  (דנאי)

שלום אני דנאי הלפרין בת 15 ...

מאיר פוזילוב  (אין כינוי)

היי אני מאיר, הייתי שלוש שבועות ...

פלין שרין גולדובסקי

היי לכולם  אז ככה- קוראים ...

אביטל רדזישבסקי  (חבי)

כבר עבר יומיים מאז שנחתנו ...

אביה יצחקי  (אביה)

אני אביה, נסעתי לשבועיים לסאמר ...

שניי אזולאי  (.)

קודם כל קוראים לי שני אני ...
שלום אני דנאי הלפרין בת 15 מקיבוץ צאלים (האלופים)Smileys
רצית לספר לכם על השבועיים המדהימים בקיץ שבהם ביליתי בסאמר סקול באנגליה במקום שנקרא שיפלייק.
יום ראשון- ביום ראשון התעוררתי ב-3:00 בשביל להתארגן לטיסה ולארגן את כל הדברים האחרונים, בדיקת דרכונים וכו'.... ב-4:30 אני, אמא שלי, רוני ברגלס ואמא שלה יצאנו מהקיבוץ לכיוון השדה תעופה (נסיעה שלוקחת שעה וחצי Smileys). שהגענו לשדה תעופה היתה אזעקה והיינו צריכות לצאת מהאוטו ולהשטח על הכביש, אבל רוני לא רצתה כי אני והיא היינו עם חולצות לבנות Smileys. שכיפת ברזל סיימה ליירט את הגראדים נכנסנו לתוך הטרמינל, שם כל שאר הקבוצה ודפנה המדריכה חיכו לנו בשביל בדיקת נוכחות וקבלת הלנייארדים עם המספרי חירום באנגליה ובישראל. אחרי הבדיקת דרכונים היתה לנו שעה להסתובב בדיוטי פרי, בזמן שאופיר, מיקה וזיו נתקעו כל השעה הזאת בדיוטי פרי אני ורוני הלכנו לאכול ארוחת בוקר ולתפוס שולחן (משהו שקשה לעשות בשדה"ת). אחרי שחזרנו לנקודת המפגש עלינו למטוס ושם היה עיכוב של 25 דקות (חשבתי שאני נפטרת) בטיסה לי, לרוני ולאביה לא היה מה לעשות אז החלטנו שאנחנו מסתובבות במטוס כדי לבדוק מה יש, בטעות הגענו למחלקה ראשונה Smileys. לאחר הנחיתה עלינו על מיניבוס שלקח אותנו עד לשיפלייק קולג' (המקום בו למדנו) הנסיעה לקחה משהו כמו שעה וחצי (הרגיש כמו 10 דקות) והנוף שנשקף בחוץ היה יפה וכפרי. שהגענו לשיפלייק הילדים שטסו לשלושה שבועות קיבלו אותנו יפה והזהירו אותנו לדבי האוכלSmileys. אחרי ארוחת הערב הדוחה (אני הולכת לחפור הרבה לגבי האוכל המגעיל, אכלתי שם רק עגבניה וטוסט) ירדנו כולנו לקומון רום לראות את הגמר של המונדיאל גרמניה- ארגנטינה, גרמניה ניצחו!!!!Smileys אחרי שנגמר המשחק עלינו כולנו לישון.
יום שני-  קמנו בבוקר והלכנו לארוחת הבוקר ששם אכלתי טוסט בלי כלום, לאחר ארוחת הבוקר הלכנו לפעילות גיבוש לישראלים עם משימות שאף אחד לא הבין אהמ אהמ... שחר ודפנהSmileys, אחרי זה הלכנו לארוחת הצהריים שכללה בשבילי עגבניה. לאחר ארוחת הצהריים כל הילדים החדשים הלכו לעשות מבחן רמה בזמן שהותיקים הלכו כל אחד לכיתתו לשיעור היומי. אחרי המבחן עשו לנו סיור, הכירו לנו את הכיתות ואת המורים ואפילו היינו בשיעור ראשון. אחרי ה"שיעור" הלכנו לנוח עד ארוחת הערב. אחרי ארוחת הערב היתה לנו פעילות שסימון הדריך שקראו לה "ביג צ'יף", פעילות שכללה משימות והרבה ספורט היתולי (לא בשבילי הדברים האלה Smileys). אחרי הפעילות הלכנו להתקלח ולישון Smileys.
יום שלישי- אחרי ארוחת הבוקר הלכנו לאקטיביטי שכללה קריקט, טניס, פיסול בחימר וריקוד, לאחר שבחרתי בריקוד והצטערתי על זה, הלכתי לישון ולהתארגן לבריכה. אחרי שילדים הפילו ילדים אחרים לבריכה והטביעו אותם הלכנו להתקלח ולהתארגן לארוחת הצהריים. אחרי ארוחת הצהריים הלכנו ללמוד בכיתות החדשות, הכיתה שלי כללה את גיא, סתיו, אביטל, ליהי ושני והיה מאוד מצחיק ואפילו התחלנו לעבוד על הפרויקט השבועי, הצגות. אחרי השיעור הלכנו לקומון רום של הצרפתים Smileys ושם ראינו את הסרט "X man" היה משעמם אז החלטתי ללכת לחדר שלי עד לארוחת הערב.... אחרי ארוחת הערב היתה פעילות שכללה תצוגת אופנה לבנות Smileys וכדורגל לבנים Smileys אני ועוד כמה ילדות הלכנו לעודד את הבנים בטורניר הכדורגל שבו הם עשו תיקו של 1-1, בין משחק למשחק אני ורוני הלכנו לדבר עם ילדה מפורטוגל בשם מרגריטה ואחרי כמה דקות מצאנו את עצמינו נגררות על הדשא של המגרש על ידי נועם וכל הבגדים שלנו קיבלו סימנים ירוקים של דשא... תודה נועם Smileys. אחרי היום המתיש הזה הלכנו להתקלח ולישון.
יום רביעי- וינסדור!!!! אחרי ארוחת הבוקר נסענו לטירת המלכה בוינסדור! אחרי שראינו את הארמון הלכנו לראות את טקס חילוף המשמרות ששם התזמורת המלכותי ניגנה את "Walking on sunshine". אחרי הטקס הלכנו לשופינג טיים (לא היה מה לקנות, היו רק חנויות מזכרות), משם הגענו ישר לארוחת הצהריים ולשיעורים בכיתות, שם כבר עבדנו על ההצגות. לאחר השיעור וארוחת הערב היתה לנו פעילות "Agg protactor" ששם היינו צריכים להכין בית שומר לביצה מכל מיני חומרים שקיבלנו. אחרי שהביצה של הקבוצה שלי, של יובל ושל שני שרדה את התעללות המדריכים, שברו את כל הביצים השורדות על ראשי המדריכים (בעיקר על סיימון Smileys).
יום חמישי- אחרי ארוחת הבוקר הלכנו לאקטיביטי כרגיל שכללה דודג'בול (מחניים אמריקאים) ששם הקבוצה של הבנות הפסידה Smileys, לאחר כמה הפסדים ביקשנו מקלואי המדריכה לשחק מחניים נורמאליים וישראלים ששם כולם החליטו להפסיל את קלואי על ההתחלה מכיוון שלא ידעה את החוקים וזה היה מאוד מצחיק Smileys. אחרי המחניים הלכנו לבריכה למרות שהיה קצת קר, ואז צבענו חולצות, כובעים ואת המדרכה של האופיס (משרד). אחרי ארוחת הצהריים הלכנו לכיתות להכנות אחרונות לקראת ההצגות שהוצגו ביום שישי. בערב היה לנו חפש את המטמון וספיד דייטינג (ברור שהלכתי לחפש את המטמון). אחרי הפעילות הלכנו להזמין פיצה רק לישראלים והיה כיף וטעים.
יום שישי- אחרי ארוחת הבוקר היתה פעילות רק לישראלים ששם חילקו אותנו לקבוצות ונתנו לנו משימות דרך הווצאפ. אחרי שהקבוצה שלי לא זכתה בכלום הלכנו לאכול ארוחת צהריים שסוף סוף היתה משהו אכיל (צ'יפס). אחרי ארוחת הצהריים הלכנו לראות את ההצגות שעבדנו עליהן במשך השבוע (ההצגה של הכיתה שלי היתה משהו מיוחד  Smileys). אחרי ההצגות עשינו קבלת שבת שם קידשנו על החלה והיין (מיץ חמוציות דוחה). לאחר ארוחת הערב היתה מסיבה בסגנון שנות ה-80!!!!
 יום שבת- לונדון!!!! אחרי שירדנו מהאוטבוס בלונדון עלינו ישר על סירה שלקחה אותנו לשוט לאורך נהר הטמזה הנוף כמובן היה מדהים, אחרי שירדנו מהסירה עלינו על ה- London eye שהיה איטי מאוד אבל הנוף שנשקף ממנו היה מדהים!!!! שירדנו מה- London eye נכנסנו בטעות לתוך הפגנה פרו- פלסטינית ששם הקבוצה התפצלה וחלק מהקבוצה הלך עם אולי וחלק מהקבוצה הלך עם שחר ודפנה, שם הלכתי לאיבוד ל-15 דקות! והפרו- פלסטיניים שאלו אותי מאיפה אני אז אני נאלצתי להגיד להם שאני מרוסיה כדי שלא ירביצו לי אך לבסוך מצאתי את אולי המדריך שניסה להוציא אותנו מההפגנה כמה שיותר מהר, אחרי שיצאנו מההפגנה בהצלחה והתחברנו עם שאר הקבוצה פרקנו את הכל וחלק מהילדים אפילו בכו (אפילו אני) זה הרס לנו את התוכניות ללכת לביג בן. אחרי שנרגענו מההפגנה הלכנו לקניות בפיקדילי סטריט, אחרי הקניות חזרנו לארוחת הערב שכללה המבורגרים (שוב לא היה לי מה לאכול מה לעשות שאני צמחונית). אחרי ארוחת ההמבורגרים סיימון קרא לישראלים לשיחה והסביר לנו שההפגנה נוהלה על ידי אנשים טיפשיים שלא מייצגים את אנגליה, הוא הסביר לנו שאנחנו רצויים, אחרי השיחה אני, סיימון ומיקה עשינו גרפיטי על המדרכה ודיברנו, סיפרנו לו על המצב בארץ ועל עצמינו והוא גם שיתף אותנו בחייו האישיים. אחרי יום מסעיר במיוחד הלכנו לישון.
יום ראשון- ת'ורפ פארק!!!! הגענו ללונה פארק מטורף שנקרא "Thorp park", שם עליתי על רכבת הרים בפעם הראשונה! Smileys היה כיף ומסעיר ואפילו פגשתי את קורל שהיא חברה טובה שלי מהבצפר בארץ שטסה לסאמר סקול בקיימבריג'. אחרי שעליתי על רכבות הרים מטורפות בשבילי, בשביל רוני הן היו משעממות הלכתי לאכול עם כל השאר הישראלים ומשם המשכנו לאוטובוס שלקח אותנו חזרה לקמפוס ושם ישר הלכתי לישון.
 יום ראשון- סוף סוף חלף לו שבוע וקיבלנו את התלמידים החדשים מסין, יפן ורוסיה לכיתות שלנו, ואפילו התחלנו לעבוד על הפרויקט השבועי המצאות! הקבוצה שלי המציאה שמיכה עם מזגן מובנה בתוכה (רעיון שלי) אחרי ארוחת הצהריים שהיתה יותר מגעילה מהמנות קרב שיש לנו בחדר אוכל בקיבוץ התפזרנו לפעילויות וכמובן אני בחרתי ללכת לבריכה. בערב היתה לנו פעילות בחירה ואחרי שהשתעממתי מהקזינו הלכתי לפעילות השניה שכללה משימות מגניבות והקבוצה שלי אפילו זכתה בפסל האנשוי הכי מקורי של ה- London eye, אחרי הפעילות המתישה הזאת הלכתי ישר לישון.
יום שלישי- בבוקר הלכנו ללמוד ולעבוד על ההמצאות שלנו. בצהריים הלכנו לשחר בג'סט דאנס ב- wii בקומון רום של הצרפתים ואז משם זרמנו לבריכה. אחרי הבריכה היתה פעילות רק לישראלים ששם התחלקנו לקבוצות והיינו צריכים להרוויח מצרכים לעוגות על ידי ניצחון במשימות שניתנו לנו, אבל מכיוון שהעוגות נאפו במיקרוגל (לא היה תנור) אז הבראוניז הפך לעוגת סופלה. בערב היינו צריכים לבנות תיבה שתגן עלינו ממים (תיבת נוח) כי המדריכים הבריטיים החליטו שהם מפציצים אותנו בבלוני מים ואקדחי מים (not cool) כמובן שגם מהפעילות הזאת התנזרתי, היה כיף לשבת יבשה בצד ולצחוק על כל הילדים והמדריכים שנרטבו.
יום רביעי- רדינג!!!! אחרי לימודי הבוקר נסענו ליום קניות שלם ברדינג! שם אני, עדן, אביה ורוני הסתובבנו יחפות כי כאבו לנו הרגליים, אנחנו קנינו נעליים ובגדים בזמן שהבנים קנו את כל קולקציית התחתונים של פריימארק. אחרי יום הקניות המתיש חזרנו לקמפוס עם הרבה בגדים חדשים וקצת מאוד כסף הלכנו כל אחד לעיסוקיו, חלקנו לשחק כדורגל, חלקנו לראות את הסרט גריז וחלקנו לנוח בחדרים.
יום חמישי- לונדון שוב!!!! בבוקר חגגנו יומולדת לפלין המתוקית אפילו צוות המטבח הכין לה עוגה מעולה (בתנור ולא במיקרוגל). אחרי שהתגמבזנו על העוגה ועשינו את המבחן המסכם נסענו למוזיאון השעווה מאדאם טוסו שנמצא בלונדון! לא הספקתי להנות שם מהפסלים חות משל הביטלס, פרדי מרקורי, בוב מארלי והיטלר מכיוון שרצתי ישר לחדר האימה שלא היה מפחיד בכלל זה היה מאוד מצחיק ואפילו נתתי כיף לאחד האנשים המפחידים שם ואז הוא צעק עליי שאסור לי לגעת בו אז התעצבנתי. אחרי מאדאם טוסו הלכנו לראות את המחזמר מלך האריות שהיה מאוד מרגש וחלקנו אפילו הזילו דמעה (כולל סיימון) אחרי שהמחזמר נגמר חזרנו לקמפוס מאוחר בלילה והלכנו לישון.
יום שישי-  בבוקר היה לנו את השיעור המסכם+הצגת ההמצאות שלנו (ההמצאה של הקבוצה שלי ניצחה.... לא שזה משנה משהו אבל.....). אחרי השיעור הלכנו להכין חלות לקבלת שבת ואפילו לימדתי את דן להכין חלת צמה לילד יש כישרון מולד בהכנת חלות בצורת צמה. עשינו קבלת שבת מהירה בחדר האוכל ומשם המשכנו לטקס חלוקת תעודות, היו גם כמה מצטיינים. אחרי הטקס התארגנו ונסענו למסיבת הוואי מטורפת באוניברסיטת רדינג ושם פגשנו עוד ישראלים. אחרי המסיבה הלכנו להתקלח, לסדר את החדרים, להתחיל לארוז ולישוןSmileys
יום שבת- התעוררנו לבוקר של אריזות אחרונות וניקוי אחרון של החדרים. לאחר שסיימנו לארוז והמזוודות של כולם היו עם עודף משקל הלכנו לפעילות סיכום של הישראלים ששם אמרנו מה למדנו אחד על השני במשך השבועיים\ שלושה שבועות שבהם בילינו ביחד באנגליה. אחרי הפעילות עלינו על אוטובוס שלקח אותנו ל- Bath ול- "stonehag" שהוא אחד משבעת פלעי תבל, אבל בגלל הפקקים שהינו באוטובוס 6:30 שעות!!!! ולכן לא היה לנו סמן להיות בסטונהייג'. שהגענו לבת' הלכנו לקניון אבל מכיוון שלא היה לקניון הזה מה להציע ולאביה לא נשאר כסף הלכנו לתפוס לנו איזה תנומה מתחת לספסל שהיה מחוץ לקניון, אחרי שעה העירו אותנו וקראו לנו לעלות לאוטובוס, משם המשכנו למוזיאון המדע ושם כמובן גם אני ואביה היינו עייפות אז במקום להתסכל על התגליות המדעיות הלכנו לאיזה חדר אחורי וישנו גם שם עד שהיה הזמן שלנו ללכת חזרה לאוטובוס. אחרי מוזיאון המדע נסענו ישר לשדה התעופה הית'רו בלונדון, היינו נרגשים ורצינו כבר לנחות בארץ ישראל, לראות את המשפחות שלנו.... אבל הפרידה היתה קשה.
יום ראשון- יום ראשון בלילה היינו במטוס נרגשים לקראת הנחיתה. אחרי שלקחנו את המזוודות נפרדנו כולנו פרידה קבוצתית, היה לנו מאוד קשה להיפרד כי הרווחנו חברים חדשים, אני הרווחתי חברים מדהימים לכל החייםוהיה לי קשה להיפרד מכולם Smileys. אחרי הפרידה הקשה ומלאת הדמעות הלכנו לפגוש את המשפחות שלנו ולספר את החוויות שלנו מהשבועיים המדהימים ביותר בחיינו. אחרי הסאמר סקול נפגשנו עוד פעמיים מכיוון שהרווחנו חברים לכל החיים והגעגועים היום קשים.
בקיצור אלה היו השבועיים הכי מדהימים בחיים שלי, הפעילויות היו כיפיות, הילדים היו מדהימים, הנוף היה מושלם, מזג האוויר היה נעים והחוויות לא ישכחו לכל החיים.