רעות

• מרכז: קיימברידג ארדמור′

רעות שפירא  (רעות)

היי, אני רעות שפירא ואני בת ...

ניצן טייכהולץ

היי, קוראים לי ניצן ובקיץ ...

ליאור נוישטיין  (lior)

Hello everybody! אני ליאור ...

שחר סלע   (שחר)

היי קוראים לי שחר ואני בת ...

איה מערבי

שלום, קוראים לי איה מערבי, ...

ליאם שדות  (ליאם)

זו שנה שנייה שלי בסאמר סקול ...
היי, אני רעות שפירא ואני בת 16 ממודיעין :)
בשנה שעברה אח שלי היה בסאמר סקול (באוקספורד), והשנה סבתא שלי הציעה לי לטוס גם! אז אחרי המון התלבטויות ובירורים החלטתי שאני רוצה להיות במרכז שבקיימבריג', נרשמתי ומהר מאוד מצאתי את שי, שכבר כתבה הודעה בפורום וידעתי שאני טסה ביחד איתה! תוך יומיים נוצרה קבוצת ווטסאפ, בהתחלה היינו שלוש בנות ולאט לאט הקבוצה גדלה והתרחבה.
דיברנו בווטסאפ בלי סוף והחלטנו שאין לנו סבלנות לחכות למפגש של קמפוס כדי לפגוש את כולם, אז יזמנו מפגש בבאולינג.

אחרי ספירה לאחור כל יום בקבוצה, הגיע היום בו נפגשנו (חלק מהקבוצה) בבאולינג והיה ממש כיף! אחרי המפגש היזום שלנו, כשנפגשנו במפגש של קמפוס היה נחמד לראות פרצופים מוכרים, וכמובן את כל שאר הקבוצה שלא הצלחנו למצוא כדי להוסיף לווטסאפ לפני המפגש.

הפעם הבאה שנפגשנו הייתה שש ורבע בבוקר, בנתב"ג!!
כולם בשיא ההתרגשות, נפרדים מההורים ומתחילים לדבר אחד עם השני.
אחרי שכולם הגיעו לנקודת המפגש, עברנו את כל הבידוקים והגענו לדיוטי פרי!
כבר בדיוטי פרי היה לנו זמן חופשי, אז אחרי שקרן המדריכה קבעה שעה ונקודת מפגש הלכנו להסתובב, או לשבת איפשהו ולהמשיך להכיר אחד את השני.
במטוס עברו 5 שעות כמעט בלי לשים לב, היינו עסוקים בלהכיר את מי שהולך להיות איתנו 24 שעות בשבועיים הקרובים.
אחרי הנחיתה, איסוף המזוודות והמתנה קצרה, הגיע אוטובוס שלקח אותנו למרכז שלנו בקיימבריג' (היפה) !
כשהגענו ישר קיבלו אותנו יפה עם חטיפים ומיץ, ומיד אחרי ארוחה קלה קיבלנו את המפתחות לחדרים שלנו.
המגורים היו בחדרים של 2-3 בחדר, וכל 6 חדרים חולקים מסדרון, 2 חדרי שירותים ו2 מקלחות. וכמובן, לבנים אסור להיכנס למסדרונות של הבנות ולבנות אסור להיכנס למסדרונות של הבנים (אה, אופס).

אחרי ההתארגנות בחדרים כבר הלכנו לחדר האוכל לאכול ארוחת ערב ומשם לפעילות הערב בה פגשנו את החברים החדשים שלנו מרחבי העולם. קצת התבאסנו, כי כשהגענו היינו הרוב (כמה מדינות ביטלו את הגעתן למרכז כששמעו שנמצאת גם קבוצה ישראלית, אבל בשבוע השני הגיעו הרבה אנשים נוספים וגם זכינו בפעילויות מיוחדות כפיצוי ). הפעילות באותו ערב הייתה ספיד דייטינג, ותצוגת אופנה מבגדים שאנחנו עיצבנו משקיות נילון Smileys
אחרי הפעילות חנכנו לראשונה את המקלחות שהיו סבירות בהחלט, וגם אחרי השעה שבה אנחנו כבר אמורים להיות בחדרים עוד קצת הסתובבנו ובדקנו את השטח.
למחרת בבוקר, אחרי ארוחת בוקר (שלדעת הרוב וגם לדעתי הייתה הארוחה הכי טובה ביום) הלכנו לעשות את המבחן שיקבע את השיבוץ שלנו בכיתות הלימוד. המבחן לדעתי ממש לא קשה ואין מה להילחץ ממנו :)
אחרי המבחן קיבלנו הסבר על המקום בו אנחנו נמצאים, ועל הכללים שיש לשמור עליהם, וכל אחד עשה לעצמו כרטיס בו כתוב השם שלו, המרכז, וטלפון חירום. השרשרת עם הכרטיס והמפתחות הייתה תמיד עלינו.
האקטיביטיז באותו יום היו סיור בעיר קיימבריג', ואז free time ראשון בעיר!
בערב עשו לנו הפתעה וביחד עם כל שאר הילדים במרכז הלכנו לשחק באולינג!

סדר היום בכל הימים בשבוע הראשון היה אותו הדבר: ארוחת בוקר, 2 שיעורים (שעה וחצי לכל שיעור וחצי שעה הפסקה ביניהם.) השיעורים היו לרוב ממש נחמדים, זה לא כמו בבצפר Smileys. אחרי השיעורים אכלנו ארוחת צהריים, ואחרי הארוחה הגיעה שעת האקטיביטיז! אחרי האקטיביטיז היינו מגיעים ישר לארוחת הערב שהייתה מאוד דומה לארוחות הצהריים, ובערב היו עוד פעילויות.

האקטיביטיז(פעילויות) היו מגוונות וכללו בשבוע הראשון סיור אופניים בעיר , פאנטינג בנהר הקאם, קניון ווסטפילד, סיור אוניברסיטאות, הרבה פרי טיימ ובעיקר אווירה כיפית עם כולם

פעילויות הערב בשבוע הראשון היו ספיד דייטניג, תצוגת אופנה, באולינג, סרט בקולנוע- רובוטריקים (שמחאנו כפיים כשהוא סוף סוף נגמר כי הוא היה ארוך ולא ממש עניין את רובנו), ומסיבה במרכז Smileys

בסוף השבוע (שבת וראשון), אין לימודים, ולכן היו לנו יומיים מלאים של אקטיביטיז. Smileys
ביום שבת נסענו ללונדון, שטנו ובמהלך השיט ראינו כמה מבנים מפורסמים כמו הביג בן או ה"לונדון איי" שעליו עלינו אחרי השיט. הסיבוב של הלונדון איי לוקח 45 דקות והיינו בטוחים שעברו אולי 10 דקות! אפשר לראות את כל לונדון מלמעלה וזה ממש יפה ונחמד :) אחרי שירדנו מהלונדון איי, הגענו לביג בן ומשם ל"בקינגהאם פאלס" – ארמון המלכה. בהמשך עצרנו בפארק "סנט ג'יימס" להפסקה קצרה ומשם הגענו לקובנט גארדן שבו קיבלנו פרי טיימ! אחרי שכולם הגיעו למיטינג פוינט (נקודת המפגש) הלכנו לאכול במסעדה חמודה בלונדון, ואין ספק שהאוכל היה יותר טעים מבמרכז.

ביום ראשון הייינו בThorpe park, שזהו פארק השעשועים הגדול (והמפחיד !!) באנגליה. קיבלנו שם זמן חופשי ויכולנו ללכת לאן שרצינו, וכמובן להגיע למיטינג פוינט בזמן שנקבע Smileys. מכיוון שאני לא חובבת אקסטרים גדולה, לא עליתי ממש על מתקנים (מכוניות מתנגשות נחשב?) אבל עדיין היה לי ממש כיף:)

בערב, כשחזרנו מהפארק, שמחנו לגלות שהגיעו הרבה אנשים חדשים למרכז ומהר מאוד התחברנו אליהם.

יום שני היה דומה בסדר שלו לכל השבוע הראשון, האקטיביטיז היו סיור בקיימבריג' (וגילינו שאנחנו כבר ממש מכירים הכל!) ואז פרי טיימ באיזור קצת אחר בעיר. פעילות הערב הייתה מסיבה בסגנון הולה Smileys

ביום שלישי הכל קצת השתנה, כי כל האנשים החדשים שנבחנו ביום שני שובצו לכיתות, וגם לנו השתנו הכיתות, המורים ושעות השיעורים!  (בגלל שעכשיו במרכז היו הרבה ילדים,  היה צריך לפצל אותנו. חצי מהמרכז לומד בבוקר ונמצא באקטיביטיז אחר הצהריים, והחצי השני- הפוך! אקטיביטיז בבוקר ושיעורים אחרי ארוחת צהריים). האקטיביטיז היו זהות בין שתי הקבוצות והפעילות היום הייתה סיור ספריות בקיימבריג', וכמובן-זמן חופשי!
בערב כולנו היינו בפעילות משותפת, והפעם היא הייתה קזינו נייט!! אחת פעילויות הערב הכי כיפיות :)

יום רביעי היה דומה ליום שלישי, חצי לומדים בבוקר והחצי השני באקטיביטיז- וההפך. הפעילות היומית הייתה לצלם קטעים לקליפ של השיר happy ברחבי קיימבריג'. זה היה ממש נחמד, ואחר כך כמובן שקיבלנו פרי טיימ בעיר  Smileys

בערב הייתה מסיבת פיג'מות, כולם הביאו את השמיכות החוצה, ישבנו על הדשא וראינו Frozen (עם פופקורן כמובן) וזה היה ממש כיף.Smileys

יום חמישי היה קצת שונה. לא התפצלנו לחצי שלומדים בבוקר וחצי בצהריים. כל הישראלים למדו בבוקר, כי ממש אחרי ארוחת צהריים עלינו על האוטובוס למאדאם טוסו ולמחזמר!!
אז בהפסקה בין שיעור לשיעור כולם התארגנו והתלבשו יפה (קרן אמרה שצריך להתלבש יפה, ולכן כל הבנות לבשו שמלות ). שיחררו אותנו 10 דקות לפני סוף השיעור השני כדי שנספיק לאכול, ואחרי ארוחת צהריים קצרה ישר עלינו על האוטובוס. כשהגענו למאדאם טוסו, הסתובבנו באופן עצמאי בזמן שהוקצב לנו, ונפגשנו בנקודת המפגש שקרן קבעה.
בעיקרון, היינו אמורים ללכת ברגל ממאדאם טוסו ועד לרחוב שקרוב למחזמר כדי שנאכל שם (פיצה האט/מקדונלדס) אבל קרן וכרמית שהייתה איתנו רצו לחסוך לנו את ההליכה הארוכה וסידרו שנעלה על אוטובוס של הקבוצה מרידינג שגם הייתה במאדאם טוסו. אבל... היו 7 אנשים שלא היה להם איפה לשבת! אז אני ועוד 6 ילדים יצאנו לטיול באנדר גראונד של לונדון (ביחד עם תמי, אחד המדריכים של ארדמור) וזה היה ממש מגניב!
אחרי שפגשנו את שאר הקבוצה, וכולם אכלו, הלכנו הליכה קצרה לתאטרון וממש כמה דקות אחרי שהתיישבנו במקומות שלנו התחיל המחזמר!
אנחנו היינו ב"מאמא מיה", ונהנתי מכל רגע!

ביום שישי בבוקר, חזרנו לקבוצות הלימוד הרגילות, רק שהפעם במקום שיעור היה לנו מבחן! זה היה המבחן הסופי, שבודק אם השתפרנו מאז שהגענו ביחס למבחן הראשון. המבחן באותה רמה כמו המבחן הראשון- לדעתי ממש לא קשה :)
אחרי שסיימנו את המבחן (ועוד שעה וחצי חופשיות), נכנסנו לשיעור השני שהוא הproject, שבו לא עובדים בחוברת אלא עושים דברים כמו הצגה, ספר מתכונים או דברים אחרים שמשלבים יצירתיות ועבודה בקבוצות, וזה ממש כיף!

אחרי השיעור, כמו תמיד- ארוחת צהריים. אחרי ארוחת הצהריים, עד לזמן שבו החצי שהיה באקטיביטיז הולך לאיזור הכיתות והחצי שלמד מגיע לדגל- נקודת המפגש של האקטיביטיז, אנחנו בדרך כלל נמצאים על הדשא שמול בניין המגורים, רק שבאותו יום פתאום התחיל לרדת גשם, אבל אני ועוד כמה נשארנו בגשם וזה היה ממש כיף!
ממש שהגיע הזמן לשיעורים ולאקטיביטיז הפסיק הגשם ויצאנו לעיר.
הפעילות היום הייתה הcambridge challenge. קיבלנו משימות (למשל: לספור כמה אופניים עוברים באותו המקום במשך 5 דקות, לשים גלידה על האף ) וזמן חופשי בעיר כדי לבצע אותן, והיינו עצמאיים בעיר וממש התמצאנו וזיהינו הכל! אחרי שהשלמנו את המשימות והגענו לנקודת המפגש להראות למדריכים של ארדמור שביצענו את הכל, קיבלנו זמן חופשי, רק שבאמצע התחיל מבול מטורף ועד שהגענו למקום סגור היינו כבר ספוגים מים. בסוף הזמן החופשי, כשהגענו לנקודת המפגש, נאלצנו לחכות 40 דקות בגשם כי 2 לא הגיעו בזמן לנקודת המפגשSmileys, ולכן כשחזרנו למרכז רצנו להחליף בגדים ולהתייבש.

אחרי ארוחת הערב קרן קראה לכולנו ועשינו קבלת שבת קטנה בכניסה לבניין, ולכן גם אנשים מחו"ל הצטרפו ורצו לראות מה אנחנו עושיםSmileys
הפעילות באותו ערב הייתה ערב כשרונות, אבל לפני זה היה הgraduation שלנו ושל שאר הילדים במרכז (חוץ מהטורקים שעוד נשארו).
אז אחרי שכל אחד קיבל את החוברת, 2 המבחנים והתעודה שלו, ועוד תעודות מיוחדות מהסטאף ותעודות הצטיינות מהמורים, הגיע הזמן למופע הכשרונות שהיה ממש נחמד !

ביום שבת אחרי ארוחת הבוקר יצאנו ביחד עם הצרפתים ומריה לכיוון אוקספורד, והיה לנו אוטבוס קומותיים אז כמובן שהיינו בקומה העליונה Smileys
באוקספורד התפצלנו אז לא היינו ביחד עם האינדיווידיואלס- הצרפתים ומריה שבאו בלי מדריך (כמו קרן), והיה/הייתה לנו מדריך/מדריכה שהסביר/ה לנו על איך נהגו לכלוא אנשים בצינוקים  ועוד דברים דיי קריפיים, אבל אנחנו היינו עסוקים בלפענח האם המדדריך/מדריכה שלנו הוא/היא בן או בת. תעלומה רצינית שאף אחד לא הצליח לפתור.
משם המשכנו לכיוון חדר האוכל שבו צולם קטע מהסרט "הארי פוטר", היו שהתאכזבו כי החדר קטן יותר ממה שהוא נראה בסרט, אבל מכיוון שלא ראיתי את הסרט לא התאכזבתי :)
ביקרנו בעוד כמה מקומות בעיר אוקספורד, ואז שוב- זמן חופשי!!
אחרי הזמן החופשי פגשנו שוב את הצרפתים ואת מריה וביחד חזרנו לאוטבוס בחזרה לקיימבריג'. אחרי ארוחת הערב הפעילות הייתה ערב קריוקי והיה כיף (: באיזשהו שלב התחיל להיות משעמם אז יצאתי ביחד עם שחר החוצה אבל בגדול היה נחמד! הערב היה קצת עצוב כי נפרדנו מחלק מהצרפתים שעזבו במהלך הלילה, וביום ראשון בבוקר היו לא מעט דמעות כי ממש הרבה עזבו את המרכז!
נשארנו אנחנו, מריה, והטורקים. אחרי עיכוב קטן בגלל שהתקשנו להיפרד מכולם, יצאנו עם קרן לעיר לפרי טיימ אחרון! בדרך נאבדו 4 ילדים ונאלצנו לעמוד בגשם ולחכות, ואחרי די הרבה זמן, כשאני ולינוי יצאנו למסע חיפושים הם חזרו לקבוצה
והמשכנו בדרכנו לנקודת המפגש שאליה היינו צריכים להגיע אחרי 3 שעות.
אז ב3 השעות האחרונות רובנו עשינו שופינג, ולחלק כבר נגמר הכסף אז היה להם סתם זמן חופשי בעיר :)
אחרי 3 שעות לא גשומות, הגענו לנקודת המפגש ואחד הילדים לא הגיע ולכן נאלצנו לחכות. תוך 2 דקות התחיל מבול מטורף ורוח חזקה מאוד, דבר שלא היה מבייש חורף רציני בישראל. עברו בערך 10 דקות והסופה נעלמה כאילו לא הייתה. הילד שחיכינו לו הגיע וחזרנו ביחד למרכז. כשהגענו הכל היה שקט וריק, ממש כולם עזבו!
היה לנו זמן לארוז ולסדר את החדרים שלנו, ואז הייתה לנו שיחת סיכום עם קרן שהביאה לנו מתנה- תמונה קבוצתית  Smileys
בערב נפרדנו בדמעות ממריה ממקדוניה שנורא אהבנו והתחברנו אליה, וגם מליזה שעזבה באמצע הלילה, והיא הייתה חלק מהקבוצה שלנו למרות שהיא מאוקראינה.
ביום שבת בבוקר קמנו ואכלנו בחדר אוכל כמעט ריק (התרגלנו לתור ארוך..), נפרדנו מהצוות המדהים של ארדמור, ומהמרכז וכמובן מקיימבריג' הירוקה והמהממת.
נסענו (כשהמזוודות איתנו) לוינזור- בית הקיץ של המלכה! בזמן הנסיעה העברנו ת הכובעים (האדיריםSmileys) שקנינו, וכולם כתבו על הכובעים ויצא מגניב

הסתובבנו שם באופן חופשי, הצטלמנו עם השומרים (ושגב אפילו הצליח לעצבן אותם מאוד) . אחרי הביקור בארמון, היה לנו זמן חופשי בעיר, ואפילו די הרבה זמן! בגלל שהתחיל גשם רובנו הלכנו למקדונלדס, וכשהפסיק הגשם אני, שחר, לינוי ושגב הסתובבנו באיזור, נכנסנו לחנויות מזכרות ואפילו מצאנו תאי טלפון אדומים כי נזכרנו שאין לנו אף תמונה בתא טלפון אדום !!
בסוף הזמן החופשי התחיל שוב גשם חזק, וזכינו לראות קשת בענן
חזרנו לאוטובוס, ונסענו לשדה התעופה. עברנו את הבידוקים ושלחנו את המזוודות (הלוואי שלא יהיה אובר וויט, יש!! ). היה לנו זמן חופשי אחרון בהחלט בדיוטי פרי, ומפה לשם כבר היינו על המטוס בדרך לישראל. במהלך הטיסה כתבנו אחד לשני בספרי מזכרות שהבאנו/קנינו, חלק ישנו וחלק טיילו במטוס וניסו לדבר בלי שהדיילות יגידו שאחנו מפריעים.
נחתנו, עברנו את החתמת הדרכונים, לקחנו את המזוודות, יצאנו אל ההורים ואחרי חיבוק גדול חזרנו אחד אל השני להיפרד שוב. Smileys

אנחנו כמובן שומרים על קשר, וכבר נפגשנו שוב ומתוכננים מפגשים נוספים. הקבוצה הכי מדהימה שיכולתי לבקש, ואני כל כך שמחה שיצאתי לסאמר סקול עם האנשים המדהימים האלה! פגשתי חברים לכל החיים ואני בטוחה שנשמור על קשרSmileys

*במהלך כל השבועיים צילמנו vlog- וידיאו בלוג: https://www.youtube.com/watch?v=34dwDXOj2SQ Smileys Smileys