נטלי דומטוב  (נטלי)

היי אני נטלי דומטוב בת 15 ...

טליה ולדינגר  (טליה :*)

HEYY!!   קוראים לי טליה ...

נעמה גולן  (naama)

וואוו.. כבר חודש עבר מאז שהחוויה ...

גאיה ארובס  (gaya)

hellllo,  טוב אז אחרי ...

אמיר שירי

קודם כל אני רוצה להתחיל מזה ...

נויה הראל בוכריס  (נויה :))

טוב אז...קוראים לי נויה הראל ...

היי אני נטלי דומטוב בת 15 מאשדוד ובקיץ הייתי בדבר המטורףף הזה שנקרא סאמר סקול !!!

אם אתם עדיין מתלבטים אם לצאת למסע הזה או לא, אז התשובה היא חד משמעית - ברורררררר שכן זאת חוויה מטורפת שלא תחוו אותה עוד בשום מקום אף פעם !Smileys

קמפוס עצמה מארגנת הכל כמו שצריך בלי שיהיו בעיות וזאת הייתה חוויה לעשות את המסע הזה ביחד עם קמפוס.

אוקיי אז כבר בינואר נרשמתי ביחד עם בת דודה שלי למחזור הראשון בברייטון. שתינו, מהרגע שנרשמנו רק ספרנו את החודשים, השבועות והימים עד המסע הזה. בהתחלה היו לי המון שאלות אז שאלתי את עומרי, מנהל הקמפוס, בפורום הנמצא באתר הזה והוא ענה לי במהירות על הכל.

אז ככל שהזמן הלך והתקרב עד ליום הטיסה הייתי יותר ויותר נרגשת..

בעזרת הפורום הכרתי כמה חודשים לפני בנות שגם טסות איתי לסאמר סקול, ומהר מאוד כולנו התחברנו ופתחנו קבוצה בפייסבוק ובוואטסאפ והיינו מדברות כמעט כל יום. Smileys

שבועיים לפני הטיסה התקיים מפגש קבוצתי ברמת אפעל איפה שנמצאים משרדי הקמפוס. בהתחלה, כל ילד הלך לפגוש את המדריכות שלו ושם נרשמנו והן נתנו לנו את תיק הגב של קמפוס שאיתו היינו צריכים לבוא לטיסה.

אחר כך, היה מפגש באולם של הילדים, ההורים, המדריכים ואנשים האחראיים על הסאמר סקול. בפגישה כל ילד קיבל חוברת כוללת של כל מה שהוא צריך להביא, לא להביא וכל מיני כללים.. אחרי כחצי שעה של הסברים של עומרי, הילדים הלכו לפעילות גיבוש עם המדריכות וההורים נשארו באולם להמשך ההסברים. אז כל הקבוצה נכנסה לחדר ועשינו כמה פעילויות גיבוש במשך חצי שעה.Smileys לאחר מכן כל הילדים חזרו לביתם יותר נרגשים ממה שהם היו עוד לפני המפגש !

אז לאחר שבועיים מהירים במיוחד הגיע יום הטיסה...

המזוודה מוכנה, התיק גם כן ומה שנשאר זה רק להיפרד מההורים, האחים, המשפחה ולהגיע לשדה התעופה. לשדה היינו צריכים להגיע בשלוש וחצי לפנות בוקר - ארבע שעות לפני הטיסה.

לשדה הגעתי עם אבא שלי ואחרי עוד הסבר קצר של המדריכות התחלנו להתקדם כדי שיהיה לנו מספיק זמן בדיוטי פרי !!

אז ככה יצאנו 31 ילדים ביחד עם עוד שתי מדריכות מדהימותתתת לשבועיים מלאים חוויות .Smileys

אז מסרנו את המזוודות שלנו מלאי תקוות שלא יהיה לנו משקל עודף והתחלנו להתקדם לבידוק הביטחוני.

אחרי שעברנו בהצלחה ובמהרה את כל הבדיקות הביטחוניות הייתה לנו שעה בדיוטי פרי שזה נחשב להמון זמן !! אז אחרי שעה של הסתובבויות ואוכל הגענו לשער שלנו והתחלנו לעלות למטוס..

בהתחלה היו ילדים שקיבלו מקומות ליד ילדים שהם עדיין לא הכירו לעומק והם היו קצת בבאסה אבל אחרי ארבע וחצי שעות טיסה כולם התחברו עם כולם. אז אחרי טיסה שנראתה ארוכה נחתנו סוף סוף בלוטון - שדה התעופה בלונדון. כשנחתנו היה קצת קריר אבל מהר מאודדד קיבלנו את המזוודות שלנו והמשכנו לכיוון האוטובוס שיקח אותנו לברייטון !! הנסיעה נמשכה שעתיים ללא מזגן !! אך בגלל שרובנו הגענו לארץ חדשה לאף אחד לא היה אכפת מהחום וכולם הסתכלו דרך החלונות והתפעלו מהנוף המדהים של לונדון. ברור שהיו גם כאלה שישנו כי טיסה של ארבע וחצי שעות היא טיסה לא קלה... באוטובוס פגשנו את המדריכה שלנו מארגון ארדמור שהייתה מדריכה בקלוג' בברייטון.. קוראים לה הריאט והיא ממש חמודה ויפה ! Smileys

לאחר נסיעה ארוכה סוף סוף הגענו לברייטון קולג' - הבית שלנו למשך שבועיים !!!

המקום בנוי מטירות והוא מקום מושלםםםם להעביר בו שבועיים כאלה חווייתיים. במקום יש 3 אגפים גדולים שאלה היו חדרי המגורים, בנוסף יש שם חדר אוכל גדול, אולם ספורט, מגרש כדורגל עצום, חדרי לימוד, קפיטריה וחדר מחשבים.כל המקום המדהים הזה מוקף בהמון עצים, פרחים ובכלל הכל שם ירוק ומאוד נקי.

אחרי שהגענו, 3 מדריכים - ג'ו , בן וסיימון ערכו לנו סיור קטן בקולג' ובסוף הלכנו לחדר המחשבים ושיחקנו במשחק חצי שעה. אחר כך, הפקדנו את הכסף, הדרכון ואת ה-80 פאונד הפיקדון (למקרה שיקרה לנו משהו ונצטרך ללכת לבית החולים) שלנו אצל המדריכות שלנו. אחרי זה הלכנו לחדרים לנוח קצת ולהתקלח ובשעה שש וחצי היינו צריכים להיות בכניסה לחדר אוכל.

טוב אז חלק מהאוכל היה אכיל - אבל רק אכיל לא טעים בכלל, אבל אנחנו היינו צריכים להתקיים מאיזה אוכל שבועיים.. אחרי הארוחה היה לנו עוד קצת זמן חופשי ואז הלכנו כל הילדים שנמצאים בקולג' מכל המדינות - ישראל, איטליה, ספרד ורוסיה לערב סרט בחדר המחשבים שיש בו המון פוכים וספות. אף אחד לא באמת ראה את הסרט חחח כולם התחילו לדבר עם הילדים מהארצות השונות.

אני אישית התחלתי לדבר קודם עם האילטקים שהיו מאוד חמודים !

בשעה עשר עשינו מפגש קבוצתי של כל הישראלים לסיכום היום ואחר כך כולם היו צריכים להיכנס למבנים שהם גרים בהם ולהיכנס לחדרים... במהלך כל היום דיברתי כבר עם רוב הקבוצה וכולנו ישר התגבשנו :)) החדרים היו בסדר אבל החדר שאני הייתי בו היה החדר הכי גדול בקולג' !!Smileysבחדר הייתי עם בת דודה שלי ועם שתי חברות שבאו איתה , כמובן שישר ארבעתנו התחברנו ונהיינו חברות טובות. אז אחרי לילה קפוא קמנו בשבע בבוקר כי היינו צריכים להיות כבר בשבע וחצי בכניסה לחדר אוכל.

רוב הקבוצה הייתה בשבע וחצי בכניסה לחדר אוכל אבל היו גם כאלה שאיחרו.. עשינו מפגש קבוצתי שבו המדריכות הסבירו לנו מה נעשה במשך היום. בשעה שמונה נכנסו לחדר אוכל ואחרי חצי שעה יצאנו והיה לנו עוד חצי שעה של זמן חופשי.. בשעה תשע היינו במגרש ועשינו פעילות בוקר ביחד עם האילטקים. שיחקנו במשחק החתול והעכבר והיה ממש מצחיק Smileys. בשעה עשר וחצי הייתה לנו הפסקה של חצי שעה כדי לנוח קצת ואז באחת עשרה שיחקנו משחק שאנחנו יושבים על הריצפה ומולנו יושב עוד מישהו ואנחנו מחברים את הרגליים ויש זוג שרץ מעל הרגליים שלנו זה היה ממש כיף, אני ישבתי כשמולי התיישב איטלקי Smileysבשתיים עשרה וחצי כולם נכנסו לחדר האוכל לאכול את ארוחת הצהריים. אחרי הארוחה היה לנו זמן חופשי ואז נכנסו לכיתות כדי לעשות את מבחן הכניסה שיחלק אותנו לרמות. אז אחרי המבחן שהיה לא קשה כל כך ועבר מהר הלכנו לנוח ולהארגן לארוחת הערב. אחרי ארוחת הערב היה לנו ערב בליינד דייט שאני השתתפתי בו - במשחק הזה בת יושבת מאחורי מסך ואז 3 בנים נכנסים ונדרשים לעשות משימה ולהפך.

הקהל בוחר מי יהיה הבן שייבחר לצאת לדייט בעזרת מחיאות כפיים, לבסוף הבן שקיבל הכי הרבה מחיאות כפיים מגלה מי זאת הילדה שהוא יוצא איתה לדייט ואז הם הולכים ומתחילים לדבר ולצחוק ממש כמו דייט אמיתי ! גם בפעילות הזאת הייתי ביחד עם אותו איטלקי חמוד .

ואז בעשר כולם היו צריכים להיכנס למבנים שלהם. באותו הלילה הלכתי לישון בשתיים כי היינו בחדר של חברה ודיברנו מלא.

ביום השלישי בבוקר עוד הפעם היינו בחדר האוכל בשבע וחצי עשינו פעילות קצרה ונכנסו לחדר אוכל. בתשע נכנסנו כולנו לאולם הספורט לשחק כדורסל.

אחרי שעה של משחקים כדור פגע לי חזק בזרת וזה כאב נורא ולא יכולתי להזיז את האצבע Smileys , אז הלכתי לבן המדריך שהיה גם חובש .. הוא חבש לי את האצבע ואמר לי שאם עוד שעה עדיין יכאב לי נצטרך ללכת לבית החולים.

אז אחרי שעה כבר הייתי בדרכי לבית החולים עם המדריכה שלי הילה ועם המדריך סיימון מהקולג'.

בית החולים היה במרחק עשר דקות הליכה מהקולג' .. הוא היה ענק וכל הרופאים שם ממש נחמדים. לאחר כמה צילומי רנטגן ובדיקות, הרופאים אמרו לי שקרעתי את הרצועה באצבע והם חבשו לי אותה ונתנו לי מרשם לכדורים שאני צריכה לקחת ארבע פעמים ביום :(( בערב כבר חזרתי לקולג' אחרי שפספסתי את יום הלימודים הראשון ואת ארוחת הערב. הגעתי ישר לפעילות והערב הפעילות הייתה לבנות בית לביצה וזה היה ממש נחמדSmileys .ואז שוב פעם בעשר כולנו נכנסנו לחדרים ... בלילה הזה בכלל לא ישנתי מרוב כאבים למרות שלקחתי כבר כמה כדורים.Smileys

ביום הרביעי אחרי הארוחת בוקר הלכנו למרכז הימי של ברייטון שם ראינו המון מינים שונים של דגים ומביניהם כרישים וכמה דברים מפחידים. לאחר המרכז הימי הייתה לנו שעה פנויה להסתובב בברייטון, קנינו אוכל והסתובבנו עם הילדים מהארצות האחרות. אחרי זה נכנסו לכיתות הלימוד,ליום השני של הלימודים. אחרי זה הלכנו להתארגן לארוחת הערב ושוב בשעה שש וחצי נכנסנו לחדר האוכל. בערב הייתה לנו פעילות בנים נגד בנות שאליה התכוננו כבר אתמול - כמעט כל ילדי הקולג' השתתפו בפעילות והיה ממש מצחיק רק חבל שבסוף הבנים ניצחו ולא הבנותSmileys .

ביום החמישי אחרי ארוחת הבוקר, היינו בבריכה המחוממת שבקולג' ושיחקנו כמה משחקי מים היה כיףף :) אחרי ארוחת הצהריים נכנסנו לכיתות והכנו מאין תוכנית טלוויזיה של הקולג' משהו ממש מגניב. ובערב היה לנו ערב סרט שגם אותו אף אחד לא באמת ראה אלא כולם דיברו עם כולם חחח ...

ביום השישי (לא להאמין שכבר עבר כמעט שבועSmileys ) התעוררנו ליום שמשי ונעים בברייטון היפה, ולאחר ארוחת הבוקר פתחנו את היום עם יום ספורט כיפי ומרענן!Smileys לאחר שיעור הספורט יצאנו למרכז העיר בברייטון עם המדריכות שחר והילה ועשינו ה-מ-ו-ן קניות!!  לאחר הקניות חזרנו לקולג' והתחלנו יום נוסף של לימודים - למדנו קצת על דיקדוק, והכנו עוד הפעם את תוכנית הטלוויזיה.

כשנגמרו הלימודים התארגנו בזריזות לקראת השבת, התאספנו כקבוצה באחד מהביתנים המקסימים בקולג' ועשינו פעילות קבוצתית לקראת השבת שבמהלכה כל אחד מחברי הקבוצה פנה לחבר אחר אשר אליו הוא התחבר ואיחל לו ברכה כלשהי.Smileys לאחר הפעילות פנינו לחדר האוכל, שם המטבח ערך לנו שולחן שבת מיוחד ובו חלה, יין ונרות. שרנו ביחד שירי שבת, בירכנו על היין, החלה והדלקנו נרות. במהלך כל הברכות עמדו מסביבנו כל ילדי הקמפוס המומים וסקרנים. לאחר הקידוש בירכנו אחד את השני ואכלנו ביחד ארוחת שישי . לאחר ארוחת הערב התארגנו והתיפייפנו לקראת המסיבה של כל ילדי הקמפוס אשר נגמרה מוקדם משום שעלינו היה להתעורר למחרת מוקדם (06:30) לקראת הסיור בלונדון המדהימה !

ביום השביעי, קמנו קצת מוקדם מהרגיל, אכלנו ארוחת בוקר, קיבלנו ארוחות צהריים ארוזות ויצאנו אל מסענו המופלא אל העיר ביחד עם המדריכים שלנו מהקולג' פיל וסופי החמודים !Smileys
התחלנו בשייט מדהים בנהר התמזה בו חלפנו ממש על פני כל העיר וראינו המון מקומות מופלאים: גשרים היסטוריים ויפייפיים, התיאטרון הלאומי, בית שייקספיר העולמי, הבניין הכי גבוה במערב אירופה ועוד... כשלבסוף סיימנו ליד בניין הפרלמנט והביג בן המרהיב! Smileys במסע רגלי מהמם בעיר גילינו המון מבנים מרהיבים והמוני אנשים נלהבים, עברנו גם דרך בקינגהם פאלאס (בית המלכה), פארק המלכה וכיכר טרפלגר עד שהגענו לכיכר קובנט - שם - איך לא - התרעננו בשופינג :) מזג האוויר היה חמים ואפילו היה חם מאוד - הייתה שמש חזקה שהאירה לנו את היום הנפלא הזה. חזרנו בערב לברייטון קולג' עייפים אך

מרוצים + המון שקיות בגדים ומזכרות. אחרי ארוחת הערב היה לנו ערב שבו הבנים מתחפשים לבנות וזה היה ממש כיףףףף ומצחיקקSmileysבגלל שכל הבנים התאפרו, שמו חצאיות צמודות, שמלות ומה לא !

ביום השמיני, יחד עם ארוחות ארוזות יצאנו לדרך על הבוקר והגענו לפארק עצום שכלל רכבות הרים מטורפות, Smileysהמון מגלשות מים, מתקנים מתהפכים, מסתובבים ועוד המון דברים!Smileysאפילו היה שם חוף ים קטן לצד בריכה מקסימה.

כל זה לצד המון דוכני פעילויות ומשחקים על שפת אגם יפייפה. אין ספק שהיה שווה !Smileys

חזרנו לפעילות ערב מגניבה בה עשינו המון משימות מיוחדות תוך כדי איסוף נקודות ומציאת מדריכים מתחבאים!

ביום התשיעי, לאחר ארוחת הבוקר הלכנו לשחות בבריכה החמימה ושיחקנו בכדור עם כולם, בעוד שחלקנו שיחק כדורגל. לאחר פעילות הבוקר התפננו ללימודים, שבמהלכם המורים העבירו לנו המון משחקים כיפיים שדרכם למדנו המון מילים חדשות ומגניבותSmileys . בערב הייתה לנו מסיבת פיג'מות והיה ממש נחמד :)

ביום העשירי, אחרי ארוחת הבוקר הלכנו לחוף הים היפייפה של ברייטון (אבל בינינו אין כמו החופים בארץ) כולנו נשכבנו שם על האבנים - אצלם אין חול יש אבנים במקום ואני פשוט נרדמתי למשך שעתיים חחחח... אחרי זה הלכנו וישבנו בבית קפה קטן שהיה במקום ושתינו מילקשייק. אחרי שחזרנו לקולג' ואכלנו ארוחת צהריים הלכנו לכיתות הלימוד לעוד שיעור חוויתי ונחמד. אבל אחרי ארוחת הערב שחר והילה המקסימות הכינו לנו הפתעה וקנו לכולנו פיצהההההההה ! היה טעים במיוחד וגם כיף כשבמקביל שיחקנו יחד משחק הנקרא "פשע מאורגן" שארגנו כמה בנות. בערב הייתה לנו פעילות מהמגניבות שהיו לנו עד כה שהיא תצוגת אופנה - מרכיבים בגדים מוזרים מחומרים מיוחדים והיה מצחיק במיוחד :)

ביום האחד עשר, ביקרנו בבוקר באיסטבורן ! עיירת חוף ונופש פסטורלית !

העיירה כולה בנויה בסגנון אנגלי קלאסי. עברנו דרך חוף הים והמזח המדהימים והמשכנו דרך שוק איכרים מקסים וייחודי. נהננו מאוד, קנינו מעט בגדים ומזכרות. לאחר מכן חלקנו היה בלימודים והחלק השני זכה לזמן איכות עם הילה ושחר במרכז העיר של ברייטון. אחרי ארוחת הערב היה לנו ערב כשרונות צעירים מפתיע ביותר !

ביום השניים עשר, התחלנו בשיעורים, ולאחר מכן בשעה 13:00 נסענו לכיוון לונדון. הגענו בסמוך לאתר המחזמר ושם ירדנו והייתה לנו שעה חופשית להסתובב בלב לונדון, באיזור מקסים עם המון מוזיאונים ואפילו חנות ענקית של M&M!!!Smileys

לאחר שכולנו אכלנו ושבענו הגענו ביחד לאתר המחזמר, התיישבנו לנו בכיף במושבים הנעימים והמתנו לתחילתו של המחזמר הקסום  (Thriller Live) שמבוסס על שיריו של מייקל ג'קסון. המחזמר היה מהמם והשחקנים היו טובים והתלבושות שלהם היו מושלמות ! אחרי המחזמר חזרנו לברייטון קולג' בשעה אחת בלילה עייפים נורא.

ביום השלושה עשר, היה זה יום הלימודים והפעילויות האחרון שלנו! עשינו את המבחן האחרון ובילינו בפעם האחרונה בבריכה ובמגרשי המשחקים. היה מרגש ואפילו קצת עצוב...  לאחר פעילות שבת מקסימה שהכינו כמה ילדים אשר במהלכה גילינו פרטים חדשים אחד על השני עשינו קבלת שבת בחדר האוכל, שרנו שירים ועשינו קידוש. היינו שבעים ומאושרים. Smileys

בערב היה לנו טקס סיום וכל ילד בקולג' קיבל תעודת הצטיינות , ואז הייתה עוד מסיבה !!!

ביום הארבעה עשר, טיילנו בקנטרברי, ביקרנו בקתדרלה וסיירנו ברחבי העיר המקסימה והנעימה הזו.Smileys במהלך הטיול עשינו פעילות סיכום שבמהלכה לכל ילד הזדמן לכתוב ברכה אישית לכל הילדים בקבוצה, וכך הילדים יצאו עם מזכרת נעימה מהחוויה המדהימה הזו.Smileys אחרי ארוחת הערב אחרי כשסיימנו לארוז את כל התיקים שלנו הלכנו להיפרד מהחברים שהכרנו מהמדינות השונות... היה ממש עצוב ומרגש.

טוב אז הנה הגיע לו היום החמישה עשר - יומנו האחרון באנגליה. לא להאמין שכבר עברו להם שבועיים מהירים שכאלה שבהם חווינו כל כך הרבה חוויות מרגשות.. אז אחרי שנתנו למשרד את המפתח מהחדר שלנו, וניפרדנו מהמדריכים, ומשאר הילדים מהקולג' נכנסנו כולנו לאוטובוס ביחד עם המזוודות והתיקים ונסענו בפעם האחרונה לכיוון לונדון. בלונדון ביקרנו במוזיאון השעווה מאדאם טוסו שזהו מוזיאון ענקי שבו מוצגים פסלי שעווה של זמרים, שחקנים, ספורטאים ועוד המון אנשים מפורסמים. לאחר מאדאם טוסו נסענו לכיוון שדה התעופה לוטון.. אז אחרי שמסרנו את המזוודות שלנו ביקרנו מהר בדיוטי פרי שלהם (אגב הכל כמעט היה סגור) התחלנו להתיישב באזור של השער שלנו.. חלקנו התחלנו להתחיל להיפרד כבר משאר הילדים....זה היה ממש עצוב . אז אחרי שעלינו למטוס וטסנו כ-5 שעות בחזרה לארץ סוף סוף נחתנו בארץ ישראל ! אחרי שקיבלנו את המזוודות, עברנו את ביקורת הדרכונים, וניפרדנו מכולם כמו שצריך סוף סוף ניפגשנו עם ההורים שלנו ועם המשפחה ! זהו היה באמת מפגש מרגש מאוד .. Smileys

אז לסיכום באמת, אני רוצה להודות להורים שלי שרשמו אותי בהתחלה לדבר המשגע הזה שנקרא סאמר סקול, תודההה גדולה לצוות קמפוס שאירגן הכל כמו שצריך בלי שיהיו בעיות ... אבל התודה הכיי ענקיתתת מגיעה לשחר והילה המדריכות שלנו !!!!!!!! תודה לכןןן שחר והילה שסבלתן אותנו שבועיים חחח, הקשבתן לנו, באתן איתנו כל כמה ימים לבית החולים, דאגתן לנו ופשוט עשיתן הכל ! הייתן שם בשבילי ממש כמו אחיות ותמיד היינו צוחקות ביחד .. אני ממש מתגעגעת אליכן !!!!!!!!!!!!! אז אני מקווה שניפגש עוד מתישהוא..

הסאמר סקול זאת הדרך המושלמת להכיר חברים לחיים מהארץ, ומחו"ל .. ואני אישית שומרת על קשר עם מרבית הילדים שהיו איתי.

אם כשאתם רק מגיעים לשם אתם נילחצים, לא יודעים למי להיתחבר, האוכל לא נראה לכם - זה לא נורא זה קורה לכולם !! אחרי יומיים שלושה הכל עובר ומתחילים להרגיש כאילו הקולג' והילדים הם כמו המשפחה שלך והבית שלך.

אז זה היה הסיפור שלי ... ממליצה לכל ילד וילדה בכל גיל לנסוע לסאמר סקול, אל תשכחו זו חוויה לכל החיים!!!!!!

אז עכשיו כמובן יש כמה טיפים :

תביאו המון בגדים חמים כי בלילה ממש קר.

תביאו המון אוכללל !!!!

לבנות כדאי להביא 400-500 פאונד ולבנים 300 בערך.

תנסו ישר להתחבר עם כולם ולא להיות כבדים כל כך כי הסאמר סקול זאת חוויה בלתי נשכחת וכולנו רוצים לזכור אותה כחוויה מוצלחת!

החדרים היו גדולים יחסית. בכל חדר יש ארון לכל ילד, מראה בתוך הארון ושולחן עם שידה.

אל תאחרו !!!!!!!!! מי שמאחר אפילו רק בכמה דקות אז בזמן הקניות בלונדון הוא נשאר רבע שעה עם המדריכות במקום ללכת ולהנות. אז כדאי תמיד להגיע בזמן..