שקד בר

שקד בר   (שקד בר )

מסע – ליטל קנדה שמי ...

אופק אילון  (ofek)

היי אני אופק אילון, בן 13 ...

תומר אברהם  (ביבר ♥)

היי, קוראים לי תומר אברהם ...

דולפין סער סלמה  (דולפין)

טוב אז איך להתחיל?!?!   שמי ...

ארז טפר

היי, אני ארז, בן 13 מבנימינה.  ...

מסע – ליטל קנדה

שמי שקד בר בת 14 מעפולה

הסיפור שלי התחיל לפני שנה לקראת סוף הלימודים אמי שאלה אותי אם אני רוצה ללכת ללמוד אנגלית בחול, נשמע נחמד ... נכנסתי לאתר "קמפוס לימודים" והתחלתי לקרוא על סיפורים של ילדים שכבר היו שם. כולם סיפרו שזו הייתה חוויה עבורם חוויה חד פעמית, והם אכן צדקו

מתוך כל המרכזים המדהימים המליצו לי על ליטל קנדה ושיפלייק... התלבטתי מאד, נכנסתי לליטל קנדה וראיתי שהמיוחד בו הוא האקסטרים והחלטתי שזה המרכז המתאים לי

ב28.6.12 התקיים מפגש הכנה ברמת אפעל נסעתי עם הוריי

התכנסנו (עם עוד קבוצות של הסאמר סקול באולם הגדול ושם קיבלנו תיק של קמפוס (אשר איתו היינו צריכים ללכת בימי הטיול שבהם יצאנו מהמרכז)
בנוסף קיבלנו דף שבו מפורט הכל + כרטיסי טיסה לאחר ההסברים התקבצנו (כל קבוצה בניפרד) וערכנו משחקי היכרות. כל אחד סיפר קצת על עצמו ומה תחביביו... שמחתי לשמוע שבקבוצה שלי שי הרבה רקדניות כי זה התחביב שלי ... [=
חזרתי הביתה עם התרשמות טובה וציפייה גדולה לקראת היום הגדול

הזמן עבר, שבוע לפני הייתי בסמינר כך שלא היה לי הרבה זמן לחשוב על זה... כשסיפרתי שאני נוסעת לסאמר סקול בלונדון איחלו לי שאני יהנה, טיסה נעימה וכמובן שאני יספר חוויות אחרי

יום חמישי – חזרתי הביתה וערכתי מסיבת פרידה עם החברות שחסרו לי מאד במשך השבועיים

יום שישי – פירקתי את המזוודה של הסמינר לקחתי מזוודה גדולה יותר, והתחלתי לארוז (כמובן שלקחתי את כל הבית יחד איתי)..

יום שבת - סידורים אחרונים לקראת מחר היום הגדול ! השעה מאוחרת ניסיתי להירדם כדי שלא אהיה עייפה אך ללא הצלחה, נכנסתי לאתר "קמפוס לימודים" לקרוא עוד קצת על המרכז שלי ... לבסוף נרדמתי והתעוררתי (לפני השעון מעורר ) השעה 04:00 בבוקר התארגנתי ונסעתי עם משפחתי לנמל התעופה בתל אביב . הגענו לשם בשעה 06:00 בבוקר וקיבלנו מהמדריכות סרט לצוואר שבו יש את הפרטים של המרכז שלנו-ליטל קנדה וטלפון חירום למקרה הצורך

אמרנו לבודקים שארזנו לבד, עברנו את כל הבדיקות , השאלות, צ′יק אין , שלחנו את המזוודות וכמובן ניפרדנו מההורים נשיקות וחיבוקים אחרונים וזהו – עכשיו נשארנו הקבוצה והמדריכות . קבענו נקודת מפגש והלכנו לעשות שופינג בפעם הראשונה במשך בשבועיים הקרובים. שחזרנו(עם המון שוקולדים כמובן ) המדריכות קראו שמות ונכנסנו למטוס . התיישבנו והמטוס המריא – ההתרגשות הייתה בשיאה 4 שעות היו מספיק זמן בשביל להכיר את הקבוצה שאיתה אני הולכת לחוות את החוויה המדהימה הזאת. סיפרנו בדיחות , דיברנו , שרנו ובלי לשים לב חלפו להן 4 שעות... אנחנו בלונדון!

נסענו דרך האי פרסמות′ למעבורת שלקחה אותנו לאי המיוחד שלנו

ISLE OF WIGHT

בצורת יהלום.

הגענו למרכז שם חיכה לנו ניק המנהל וצוות בית הספר:

ARDMORE

חילקו אותנו לחדרים הנחנו את המזוודות הכבדות בחדר ויצאנו לאכול את ארוחת הערב הראשונה.

לאחר שהתאוששנו מכל הנסיעות והטיסה קמנו ליום השני אשר בו חילקו אותנו לקבוצות לימוד . לאחר ארוחת הצהריים הלכנו לפעילוית האקסטרים

בערב הראו לכולנו את נקודת המפגש

(meeting point ) אשר ליד בקתות העץ שלנו והסבירו לנו (באנגלית כמובן) שלפני כל ארוחה לימודים ופעילות אנחנו צריכים להגיע לשם וללכת יחד עם המורה או מישהו מצוות "ארדמור" שמחכה לנו שם

סדר היום במשך השבועיים

פעילות צהריים

ארוחת ערב

ופעילות ערב

בחלקו הראשון של השיעור עבדנו בחוברות ולמדנו ובחלק השני שיחקנו ועשינו פרויקטים . (לדוגמא- מה הייתי עושה עם מליון דולר, לכתוב על חבר/ה , מוזיקה ולבסוף נדרשנו להכין מונפול) שפת המורים הייתה אנגלית כך שיכולנו לתקשר איתם רק באנגלית

פעילויות הצהריים היו מגוונות במיוחד

שלושה מטפסים על עמוד גבוה וצריכים להפיל זה את זה

חץ וקשת, קיר טיפוס, קאנו, קייאקים, אומגה, בניית אוהלים, הדלקת אש מאבנים

והפעילות המלכלכת ביותר

sensorytrail-  בה היינו צריכים ללכת עם כיסוי עיניים בטור מחזיקים זה בזה ולעבור מכשולים בבוץ ומי שהרים את כיסויי העיניים קיבל מקלחת של מים קרים

פעילויות הערב היו שונות ומצחיקות

ערב אחד התבקשנו לשלוח דוגמן אשר עיצבנו לו בגד משקיות ניילון , ערב שני נערך דיסקוטק , או מדורה שבה שרנו את שיר הפיגווין ואכלנו מרשמלו , שחקנו מחבואים ועוד

מזג האוויר בשבוע הראשון היה קר מאד ולקראת השבוע השני התחמם למזלנו

מלבד הימים שיצאנו לטייל - באי רייד , באי פורסמות′ , וכמובן בלונדון

בימים שבת וראשון לא מתקיימים לימודים לכן נסענו ללונדון לראות את המחזמר

– THE LION KING אשר היה מדהים ביופיו , כמה מהנשים שבאו לצפות בו הגיעו עם שמלות מפוארות במיוחד , לאחר מכן נסענו לאכסניה ישנו שם ובבוקר קמנו ונסענו למדאם טוסו (מוזיאון השעווה) שם הצטלמנו עם ליידי גאגא , ג′סטין ביבר, ריאהנה, הביטלס,מייקל ג′קסון ועוד...
הלכנו במבוך חושך מפחיד מאד יצאנו והמשכנו לחלק שכולנו חיכינו לו ...שופינג בלונדון!

לאחר שעתיים עמוסות ומהנות ברחוב

PICCADILLY נהנינו משייט בנהר טמזה ראינו את הביגבנד , את הבניין הכי גבוה באירופה , גשר שנשים בנו לבדן , בית ספר לבנים עם גג ירוק שבו למד שייקסיפר ומשם שעתיים באוטובוס ועוד שעה במעבורת חזרה לליטל קנדה ...

באוטובוס היה מצחיק ומהנה מאד שרנו שירים של פסטיגלים ארץ ישראל , ושירי ילדות שכיף להיזכר בהם

כמובן שבמשך השבועיים האלה היינו בקשר עם ההורים דרך הפלאפון (ולמי שלא היה דרך טלפון ציבורי) לעיתים רחוקות היה לנו אינטרנט אלחוטי כך שיכולנו להיות בקשר דרך הפלאפונים והאיפודים

יום לפני האחרון כולנו שמנו לב שהזמן עבר מהר מידיי שבין רגע חלפו להן שבועיים קסומות

נפרדנו מהצרפתים גרמנים וכמובן מהספרדים , מהמורים ומהמנהל - ניק המדליק שעזר לנו בכל בעיה אשר נתקלנו בה והיה לנו כאבא במשך השבועיים

מצאנו את עצמנו עם המזוודות השדה התעופה לא מאמינים שעוד כמה שעות החוויה המדהימה הזאת ניגמרת

הגענו למטוס והודיעו לנו על עיכוב בגלל מזג האוויר . דיברנו עם קבוצה נוספת מסמאר סקול שהייתה במטוס החלפנו חוויות ולאחר שלוש שעות שעברו מהר יחסית הודיעו לנו שאפשר לטוס. במשך הטיסה החלפנו יומנים וכתבנו אחד לשני כדי חוויות ברכות ומכתבים

נחתנו בשלום ולאחר פרידות חיבוקים ונשיקות מהקבוצה אספנו את המזוודות ורצנו לחבק את המשפחה שכל כך התגעגענו אלייה

ללא ספק הייתה לי חוויה מדהימה החופש הזה עם מדריכות מדהימות (שהיו לצידנו תמיד !!! ) וחברים שאני לא אשכח בחיים!

ולסיכום – אני שמחה שנסעתי לסמאר סקול מכיוון שאני מרגישה שזו הייתה הדרך שלי לפתח עצמאות , להעשיר את הדיבור שלי באנגלית , לפתח אוצר מילים , ללמוד ולגלות דברים חדשים , וכמובן להכיר אנשים מהארץ ומהעולם