רונן

• מרכז: ליטל קנדה
  • יצאתי בקיץ: 2012

רונן שרף  (רונן)

שלום לכולם, שמי רונן שרף, ...

ספיר פרץ  (ביבר)

אני לא יודעת מאיפה להתחיל ...

הגר המבורגר  (הגר)

אני הגר המבורגר, בת ...

שקד בר   (שקד בר )

מסע – ליטל קנדה שמי ...

נועה נעמה  (נונה)

היי לכולם קוראים לי נועה ואני ...
שלום לכולם, Smileys

שמי רונן שרף, אני בן 13 וחצי מפתח תקווה, הסיפור שלי מתחיל בקיץ לפני שנתיים בו הגיעה אורחת משיקגו לסבי וסבתי ודיברנו רבות באנגלית,

אז התעוררה החשיבה של הוריי לשלוח אותי לסאמר סקול.  Smileys

קיץ לאחר מכן יצאנו לטיול משפחתי לארצות הברית שזהו גם טיול בר המצווה שלי, טיול של חודש בו הרבתי לדבר אנגלית. Smileys

בתחילת חופשת הקיץ הנוכחית, 2012, הוריי הציעו לי לצאת לסאמר סקול, בהתחלה לא כל כך הבנתי למה הכוונה אך אימי שלחה לי לינקים שונים של אופציות שונות לסאמר סקול, והאופציה שנראתה לי הכי מעניינת וכייפית היא "קמפוס לימודים" (אכן, לא טעיתי).

ניסיתי לשכנע חבר לבוא איתי, כדי לא להיות לבד, אך מסיבות שלו לא יכל להצטרף השנה, ואני שכבר התרשמתי וכל כך רציתי לחוות את החוויה, החלטתי להרשם ולצאת לבד, ללא אף חבר שהכרתי קודם.  Smileys

כמובן שחששתי והתרגשתי גם יחד.

כשהייתי צריך לבחור מרכז ראיתי שיש את מרכז ליטל קנדה של האקסטרים ומיד בלי להסס בחרתי בו מפני שאני אוהב את פעילויות האקסטרים(אפילו ביום הולדתי ה-13 צנחתי צניחה חופשית, ללא הכנה מוקדמת, הגעתי למנחת עם עיניים קשורות לצניחת הפתעה הודות להורי המופרעים").  Smileys

בחודש יוני נערך מפגש הכרות ראשוני ליוצאים לסאמר סקול, במפגש הכרתי את המדריכות המדהימות שלנו נעמה ומאיה ואת חבריי לסאמר סקול והבנתי שיהיה לי מאוד כיף ושאין לי מה לחשוש וממש חיכיתי לנסיעה. Smileys

15/07/2012 בבוקר, קמתי מוקדם מאוד מרוב ההתרגשות, וכשהגעתי לשדה התעופה התאספנו כולם, עברנו את כל בדיקות הדרקונים והמזוודות, הגענו לדיוטי פרי ושם חווינו את חווית הקניות הראשונה שלנו יחד.Smileys

בדיוטי פרי הכרתי את כל הילדים לעומק צחקנו, קנינו והפכנו לחברים טובים.

ואז עלינו למטוס, ובמשך ארבע וחצי שעות הטיסה, צחקנו מהבדיחות של ארז ונהננו וממש הרגשתי שהחוויה מתחילה.Smileys

כשהגענו לאנגליה, נסענו באוטובוס והגענו לנמל, שם לקחנו מעבורת לאי
המדהים וויט.  Smileys

במעבורת עלינו למרפסת וראינו את הים, זה היה מתאים לשנות את האווירה אחרי ארבע וחצי שעות טיסה ושלוש שעות נסיעה.

הצטלמנו ונהננו יחד עד שהגענו לאי, שם נסענו למרכז ליטל קנדה והכרנו את צוות המדריכים של ארדמור, וגם את ניק, מנהל הצוות, שאיתו הרבנו לדבר באנגלית, הכרנו את בית הספר בו למדנו, ואת מדריכי pgl שליוו אותנו בפעילויות האקסטרים הכיפיות שחווינו.  Smileys

לקראת סוף היום הראשון, אכלנו ארוחת ערב והלכנו לישון מלאי ציפיות ליום השני.

למחרת, ביום שני, קמנו בבוקר, החדר שלנו התעורר ראשון ועשינו השקמות לכולם עם המדריכות.Smileys

אחרי שכולם קמו, אכלנו ארוחת בוקר, לא כמו של אמא, אבל גם טובה ומיד אחר כך הלכנו למבחני המיון ולשיחה קצרה עם המורה גרי.

לאחר המבחן ושיחת ההסבר, אכלנו ארוחת צהריים מגוונת, והלכנו פעילויות עם pgl, אני הייתי בקבוצה שעשתה אומגה ונבחרתי להיות הראשון שהדגים לכולם את האומגה! באומגה עלינו בסולם לגובה רב ואז קפצנו למטה, היה מאוד כיף.

לאחר הפעילויות אכלנו ארוחת ערב והלכנו לפעילות הלילה, הקבוצה שלי היתה בבריכה, והקבוצה השניה היתה בפעילות PASSPORT TO THE WORLD.

הבריכה היתה מחוממת והמים היו נעימים, שיחקנו כדורגל עם שערים שהציבו לנו לרוחב הבריכה היה מאוד כיף.Smileys

אחרי הפעילות, התארגנו לשינה והלכנו לישון.

ביום שלישי, קמנו בבוקר, שוב התעוררנו ראשונים, אחרי ההשקמה וארוחת הבוקר הלכנו לכיתות שם הכרתי את המורה הנחמדה שלימדה אותנו, ג′יין, נבחרתי ללמוד אצלה על פי המבחן שעשינו אתמול.Smileys

אחרי שעה וחצי בשיעור עם ג′יין היתה הפסקה של חצי שעה ואז למדנו עם גושה שיעור של שעה וחצי ( כך התנהלו כל ימי הלימודים שלנו), אחר כך אכלנו ארוחת צהריים טעימה במיוחד ואז הלכנו לפעילויות האקסטרים.Smileys

הפעם בפעילות כולם בקייאקים ובקנו, למדנו לחתור בקייאק, אבל החלק המבאס זה שעולים עם נעליים וחליפת שייט מעצבנת, אבל זה לא הפריע כל כך לחוויה, זה היה מאוד כיף עשינו תחרויות ומשחקי כדור תוך כדי שייט.Smileys

בערב, אכלנו ארוחת ערב והלכנו לפעילות ערב בה נתבקשנו להלביש נציג אחד מכל קבוצה בשתי שקיות, האחת לבנה והשנייה שחורה. לאחר מכן ניגנו שיר מפורסם תוך כדי גירגור מים בפה, אח"כ, היה עלינו לחבוש בניייר טואלט את גופו של אחד מהחברים בקבוצה מבלי לחשוף איבר מגופו, ובסוף היינו צריכים לנפח בלון תוך כדי סיבוב חישוק מסביב לגוף זה היה מאוד כיף וגיבש אותנו כקבוצה ועם הילדים מהארצות האחרות.Smileys

אחרי הפעילות הלכנו לחדרים לישון.

ביום רביעי בבוקר, קמנו, הלכנו לאכול, ואז הלכנו לשיעורים עם ג′יין וגושה כרגיל.

אחר כך הלכנו לטיול בכנסיית Quarr Abbey , שגרים שם נזירים, נזיר אחד הסביר לנו על החיים שם ועל סדר התפילות שלהם.Smileys

בכניסה לכנסיה, היו חזרזירים חמודים ומסכנים, שהנזירים שוחטים מדיי פעם.Smileys

אחרי הכנסיה הלכנו לרחוב עם חנויות ועשינו שופינג, זה היה כיף וקניתי הרבה דברים.Smileys

כשחזרנו לליטל קנדה אכלנו ארוחת ערב, והלכנו לפעילות הערב בה חולקנו לקבוצות הפעילות והסתובבנו במספר תחנות:
קפיצה בחבל (10-8 אנשים ביחד !!), קליעה לסל, גולף, משחקי כדור וזריקת ברווזים לעבר מטרות.Smileys

בחלק השני של הפעילות היינו צריכים לעטוף ביצה רכה בצורה כזו שלא תישבר כאשר הם זורקים אותה מגובה רב.Smileys

אחר כך מסרנו את הבגדים לכביסה והלכנו לישון.

יום חמישי בבוקר , קמנו כרגיל בשבע וחצי ובשעה שמונה אכלנו ארוחת בוקר, הלכנו לשלוש שעות הלימודים ואחר כך אכלנו ארוחת צהריים טעימה והלכנו לפעילויות...Smileys

והפעם, סולם יעקב, זו היתה פעילות די קשה שצריך לעלות בכל שלבי הסולם כאשר כל שלב רחוק יותר מזה שאחריו והצלחתי להגיע כמעט עד הסוף.Smileys

לאחר הפעילות, אכלנו ארוחת ערב והתארגנו לדיסקוטק.Smileys

כולם התלבשו יפה וגם אני.Smileys

בדיסקוטק היה מאוד כיף, כולם רקדו ולא רצו ללכת לישון. Smileys

אחרי המסיבה היה "אפטר פארטי" בכיתה גדולה, שם הרבה ילדים השמיעו מוסיקה ורקדנו והיה ממש כיף.Smileys

אחרי המסיבה התארגנו לשינה והלכנו לישון.

יום שישי בבוקר, אכלנו ארוחת בוקר ונסענו ללונדון, אחרי שייט ונסיעה בלונדון הגענו לפיצה האט, שם אכלנו פיצות עד ש"התפוצצנו", איתי קיבל חתיכת עוגה ונר לכבוד יום הולדתו.Smileys

אחרי הארוחה, הלכנו לאולם התיאטרון של מלך האריות וראינו את המחזמר, היה מאוד יפה חבל שאסור היה לצלם.Smileys

המחזמר היה מושקע ונהנתי מכל דקה.Smileys

אחרי המחזמר, נסענו למוטל, אריאל אירגן קידוש קטן לכבוד כניסת השבת, ואני, שזכרתי את הקידוש בעל פה, קידשתי.Smileys

אחר כך הלכנו לישון בלונדון כי הטיול עוד לא נגמר.Smileys

יום שבת, קמנו מוקדם בבוקר, אכלנו ארוחת בוקר במוטל ונסענו למדאם טוסו (מוזיאון השעווה) מוקדם כדי להיות ראשונים ואכן היינו ראשונים.Smileys

במוזיאון השעווה, הפסלים נראים כמו אנשים אמיתיים, היה שם פסל של אישה מצלמת פסל אחר והייתי בטוח שהיא אמיתית, חיכינו אפילו שהיא תגמור לצלם, עד שראינו שזה פסל. היו שם עוד המון פסלים של אנשים מפורסמים, הצטלמנו איתם והיה מאוד כיף.Smileys

אחרי מוזיאון השעווה, נסענו לרחוב חנויות ליד אוקספורד, שם קנינו הרבה דברים, קניתי חולצה של לונדון, כובע, צמידים ומפרטים לגיטרה עם סמל לונדון.Smileys

ראינו שם מקום שקוראים לו "תאמינו או לא" (believe it or not) שם היו פוחלצים של חיות מוטציות כמו פרה שצמחה לה יד על הגב או עז עם שני ראשים, הופיע שם קוסם שעשה קסם שהוא שוכב על מיטת מסמרים חדים, אפילו בדקתי, שמו עליו עוד משטח מסמרים ועל זה עמד איש מהקהל במשך 10 שניות! צילמתי אותו בווידאו זה היה מאוד יפה.Smileys

משם המשכנו לשייט בנהר התמזה, שם ראינו המון אתרים מפורסמים בלונדון כמו הביג בן ובית הפרלמנט, הלונדון איי, שזה גלגל ענק מאוד מפורסם בלונדון ואת גשר לונדון שקושט במיוחד בסמל האולימפיאדה, צילמנו את כל האתרים ובזה נגמר הטיול ללונדון עלינו לאוטובוס, שטנו במעבורת וכשהגענו לליטל קנדה אכלנו ארוחת ערב והלכנו לישון.

יום ראשון, קמנו בבוקר, אכלנו ארוחת בוקר ומייד אחר כך יצאנו לפארק.

בפארק היה כיף, היינו רוב הזמן ברכבת ההרים ובמגלשות המים ועשינו תחרויות גלישה.Smileys

לאחר מכן באמצע הפעילות בפארק, כשסיימנו את כל המתקנים ולא היה מה לעשות הודיעו לנו שיש מבחן אמצע הבודק לאן הגענו וכמה השתפרנו בשבוע האחרון.Smileys

כולם נלחצו מהמבחן פתע ולא הבנו איך יש מבחן ביום ראשון, היום הקדוש לנוצרים.Smileys

נסענו באוטובוס ובדרך הנהג עצר במקום לא ידוע והודיעו לנו שבגלל שבפארק לא היה הרבה מה לעשות, אז מתחו אותנו ולקחו אותנו לשופינג.

בשופינג קניתי נעליים חדשות של נייק בזול מאוד.Smileys

אחרי שכולם הבינו שזו היתהמתיחה ואחרי השופינג חזרנו לליטל קנדה, אכלנו ארוחת ערב ואז היתה פעילות, כדורגל או משחק משימות במרכז, בגלל שאיתי ואני לא רצינו את הפעילויות לקחו אותנו לסייף, שם למדתי לסייף וסייפתי עם איתי.Smileys

כשגמרנו את הסייף עזרנו לכמה בנות במשחק המשימות ואחרי הכל נכנסנו לחדרים והלכנו לישון.

יום שני, קמנו בבוקר, אכלנו ארוחת בוקר טעימה, ואחר כך התחלנו את הלימודים ומעכשיו במשך השבוע השני אנחנו לומדים רק עם המורה הראשונה ואצלי זו ג′יין.

אחרי הלימודים הלכנו לפעילויות האקסטרים והפעם הקבוצה שלי היתה בהישרדות שם היינו צריכים לבנות את האוהל שיגן עלינו מפני הרוחות והגשם בלילה, זה היה קשה, אך הצלחנו לבנות אוהל גדול ומגן טוב.Smileys

לאחר מכן, נדרשנו להצית אש עם אבן אש, זו אכן משימה די מסובכת אך למרות הקושי כולם קיבלו אש יפה.Smileys

אחרי הפעילות היתה ארוחת ערב טעימה ואחריה הקבוצה שלי היתה בג′יינט סווינג זו נדנדה שזוג ילדים קשורים עולים לגובה רב ואז מפילים אותנו וזה מתנדנד הרבה עד שזה נעצר זה היה מאוד כיף זה הזכיר לי את הבאנג′י בסופרלנד .Smileys

יום שלישי, קמנו ואכלנו ארוחת בוקר, היה טעים, אחר כך, הלכנו ללימודים, עוד יום שגרתי בכיתה של ג′יין.

אחרי הלימודים, אכלנו ארוחת צהריים טעימה ואחרי היינו בפעילות ארו בול, זו פעילות בה כולם מתחלקים לזוגות ומשחקים זוג מול זוג במשחק שאחד קופץ מול אחר מהזוג השני על טרמולינה גדולה ( בסך הכל ארבע טרמפולינות) ומאחורי כל אחד יש סל, והמטרה היא לקלוע כמה שיותר סלים בחמש דקות ( אני לא כל כך הצלחתי) זה קשה מאוד ותמיד הפסדתי.Smileys

אחרי הפעילות, אכלנו ארוחת ערב והלכנו לפעילות הערב.

והפעם, מדורה, שני מדריכים של pgl ארגנו לנו מדורה קטנה, ולימדו אותנו שירים מצחיקים באנגלית.Smileys

אחד מהשירים, הוא שיר הפינגווין שכל ילד מליטל קנדה מכיר ויודע בעל פה ושרנו גם את השיר של מפעל הכפתורים, המוכר גם בעברית.

היה מאוד כיף ומצחיק, לבסוף הביאו לנו מרשמלו על האש, היה טעים.Smileys

אחרי המדורה, התארגנו לשינה והלכנו לישון.

יום רביעי, קמנו בבוקר אכלנו ארוחת בוקר כרגיל ואז למדנו שני שיעורים עם ג′יין.

אחרי הלימודים יצאנו לטיול על האי והפעם היינו בטירת כריסבורג שבה היה כלוא המלך צ′ארלס הראשון הטירה היתה ממש גדולה היה שם מרחב דשא עצום וחמורים חמודים. היה כיף להיות ביחד על הדשא...Smileys

אחרי הטירה, הלכנו לקניות שם קניתי הרבה דברים לעצמי ולמשפחתי.

אחרי הטיול, חזרנו לליטל קנדה, אכלנו ארוחת ערב, והתארגנו לפעילות הערב.

הפעם בפעילות הערב, התחלקנו לקבוצות, וכל קבוצה היתה צריכה להכין
תחפושת של רובוט לאחד הילדים ולהלבישו.  Smileys

שיחקנו גם משחק בו יושבים במעגל וצריך להעביר כדור ספוג מהאחד לשני עם הרגלים בלבד, וגם להעביר כדור טניס בין קונוסים עם מקל, ועוד פעילויות מגוונות וכייפיות.Smileys

אחרי פעילות הערב התארגנו לשינה, והלכנו לישון.

יום חמישי, קמנו בבוקר, אכלנו ארוחת בוקר טעימה ואז הלכנו ללמוד, כמו בכל יום על ג′יין, ואחר כך, אכלנו ארוחת צהריים והלכנו לפעילויות.Smileys

והיום, הייתי בפעילות all aboard שהיא פעילות ששלושה ילדים עולים על עמוד גבוה שמעליו משטח עץ די קטן וצריך להפיל אחד את השני (כמובן שעם ריטמה וחבלי ביטחון) היה די קשה ולא יודעים מי ניצח כי כולם נפלו וחזרו הרבה פעמים, אבל היה מאוד כיף.Smileys

אפילו מאיה המדריכה עשתה זאת, למרות הפחד...Smileys

אחרי הפעילות, אכלנו ארוחת ערב והתארגנו למסיבת הדיסקו.Smileys

במסיבה, כולם רקדו והכרנו את הבנות הבריטיות שרקדו איתנו והכרנו גם שירים חדשים באנגלית.  Smileys

אחרי המסיבה, שכולם היו עייפים, התארגנו לשינה והלכנו לישון.

יום שישי, קמנו בבוקר, אכלנו ארוחת בוקר, עשינו את מבחן הסיום של הסאמר סקול כי זהו יום הלימודים האחרון, אכלנו ארוחת צהריים והלכנו לפעילויות.Smileys

והיום בפעילויות, הייתי ב SANSORY TRAIL, שזו פעילות הבוץ, הלכנו בשורה עם כיסויי עיניים, בליווי מדריכי pgl בשביל מלא בוץ עם מכשולים מלכלכים מאוד.

כל מי שהציץ מכיסוי העינים, זכה בהשפרצה "מרעננת" של בוץ מהמדריכים.

כולנו יצאנו מלוכלכים ובסוף נכנסנו לתוך הבוץ בכוונה כדי שנוכל ללכלך את שאר הילדים והמדריכים.Smileys

אחרי פעילות הבוץ, התקלחנו והתנקנו מבוץ, והלכנו לפעילות השנייה.

הקבוצה שלי הלכה ל CAT WALK שזו פעילות שצריך לטפס גבוה וללכת לצד השני על חבל בעזרת חבל אחר שמתוח מלמעלה (כמובן שהיינו עם רטמות וחבלי ביטחון), אחרי זה צריך לטפס בסולם גבוה יותר וללכת לצד השני על קורה, ואחר כך צריך לטפס על הסולם יותר גבוה, וללכת על חבל בעזרת כמה חבלים תלויים ובסוף קפצנו למטה והמדריך הוריד אותנו לאט. זה היה ממש כיף.Smileys

אחר כך, כולם התארגנו לארוחת שישי ולקידוש, הפעם לא כמו בשבוע שעבר, היו חלות ויין, אריאל קידש, שרנו שירי שבת ואפילו ניק השתתף, הסברנו לו מה זה הקידוש ולמה אנחנו עושים אותו וזה היה מאוד יפה.

אחר כך הכינו לו ארוחת ברביקיו עם בשר "על האש" היה טעיםםם יאמי.

אחר כך הלכנו לטקס חלוקת התעודות והפרידה מהמורים היה מרגש !

אחרי הטקס כולם התכנסו לראות את טקס הפתיחה של האולימפיאדה, היה מאוד יפה ומרגש.Smileys

אחרי כל היום העמוס הזה, התארגנו לשינה והלכנו לישון.

יום שבת, קמנו בבוקר, אכלנו ארוחת בוקר,ויצאנו לטיול בפורטסמוט העיר בא נמצא הנמל שטנו במעבורת, וטיילנו בפורטסמוט רוב הסביר לנו על המקומות והבינינים היפים ראינו את האולימפיאדה על מסך גדול שהוצב שם והגענו לנמל ושם הסתובבנו באוטלט של העיר היו שם הרבה סוגים של חנויות וקנינו הרבה.

אחרי הקניות עלינו על מגדל הספינקר שהוא מגדל גבוה וראינו את כל העיר מלמעלה.Smileys

כשחזרנו לאי, אכלנו ארוחת ערב, ואז כדי שכולם יזכרו אותנו בליטל קנדה, עשינו מלחמת מים ענקית עם רובי מים בקבוקים ג′ריקנים ואפילו אני הבאתי דלי מהחדר!!!Smileys

כולם נרטבו והיה מאוד כיף ככה לסיים את החוויה שלנו בליטל קנדה כי למחרת חזרנו לישראל. Smileys

אחרי מלחמת המים, התארגנו לשינה והלכנו לישון.

יום ראשון ואחרון, קמנו בבוקר, אכלנו ארוחת בוקר, נפרדנו מכל הצוות המקומי ארדמורד ו pgl ויצאנו לכיוון שדה התעופה היטרו שטנו במעבורת בפעם האחרונה ונסענו שלוש שעות לכיוון שדה התעופה.

בשדה התעופה, כולם התחילו להפרד אחד מהשני, להעביר כתובות פייסבוק ולכתוב ברכות אחד לשני.Smileys

אחר כך, אחרי שעברנו את כל הבדיקות והעברנו את המזוודות, הלכנו לדיוטי פרי, שם חווינו את חוויית הקניות האחרונה שלנו יחד.Smileys

אחרי הדיוטי פרי, עלינו בעיכוב של חצי שעה למטוס ובגלל מזג האוויר המראנו רק אחרי שלוש שעות Smileysאבל לא נורא היה לנו יותר זמן להפרד אחד מהשני.Smileys

כשנחתנו אחרי כל הבדיקות וקבלת המזוודות, עשינו שיחת סיכום קצרה, המדריכות אמרו דברי פרידה, פגשנו את ההורים וכך נגמרה חווית הסאמר סקול המדהימה שלנו.Smileys

היה לי מאוד כיף בסאמר סקול הכרתי אנשים מדהימים וחברים שישארו לי לכל החיים נהנתי מאוד ואני שמח שזכיתי לחוות חוויה כזו מדהימה!!! תודה גדולה למדריכות שלנו מאיה ונעמה נהנתי איתכן מאוד !!!

וגם תודה גדולה לקמפוס לימודים.
וכמובן, להתראות במפגש קבוצה בו נזכה.

לסיום, אני חייב לאמר שזוהי חוויה מדהימה ומושקעת שאני מקווה לקחת בה חלק גם בשנים הבאות.  Smileys