• me myself and I  -  מחנה קייץ באנגליה שווה

• מרכז: שיפלייק
  • יצאתי בקיץ: 2010

עמית ברוך  (עמית (:)

Hello guys my name is amit ...

ניר סלצ  (ניר)

שללוווםםם אני ניר סלצ′ובסקי, ...

תמר נוימן  (נוימן D:)

לכל המתלבטים ששוקלים אם לסוע ...

דניאל סודאי  (דני3>)

מהיום שגלשתי באינטרנט ומצאתי ...

עינבר מאיר  (עינבר)

סאמר סקול ....בישבילי זה היה ...

עדן נומייסקי  (צ′וצ′)

שיפלייייק 2010 !!!!   ...

Hello guys my name is amit and i am 14 years old form Kfar saba Isreal

זה משפט שיצא לי להגיד הרבה פעמים בקיץ האחרון ..

הכל התחיל בתחילת חופשת פסח השנה...

ההורים שלי הציעו לי לטוס לסאמר סקול באנגליה לשבועיים .. ( ידעתי שזה בגלל שהם רוצים שאני אשפר את האנגלית שלי , גם אני רציתי לשפר את האנגלית שלי אבל להיות שבועיים רחוקה מהבית ומהחברים שלי ?

לא חשבתי שזאת דרך שתתאים לי).

אחותי הגדולה טסה עם קמפוס שנתיים לפני והייתה מרוצה מאוד ולא פעם טענה שזוהי החוויה הטובה ביותר שהיא עברה בחייה. אחרי שהקשבתי לסיפורי החוויות של אחותי וראיתי את כל התמונות מהקולג′ המהמם , עם החברים מחול ומהארץ השתכנעתי והחלטתי שאני טסה .

נרשמתי לשיפלייק קולג′ עם 3 ידידים ומכרה (שמהר מאד הפכה להיות חברה טובה ) .

שבועיים לפני הטיסה הגעתי למפגש קבוצה עם המון חששות ושאלות לגבי השבועיים שמצפים לי .

חששתי מהאנטישימיות שעלולה להיות לחו"לניקים כלפינו הישראלים , מהאוכל ( שידוע כנוראי ) , מלהיות רחוקה מאמא , מהחדר שלי בבית ומהגעגוע . פחדתי שאני לא אסתדר שם לבד .

במפגש קבוצה מצאתי מענה לכל השאלות שלי, וגם החששות החלו להעלם.

ביום ראשון בבוקר (18.7) הגעתי לשדה התעופה בשעה 5:30 אחרי לילה ללא שינה מלא בהתרגשות.

בשדה התעופה חיכתה לנו טלי המדריכה המקסימה שלנו עם חיוך ענק. נפרדנו מהמשפחות עם עצב מהול בשמחה והתרגשות. מאז החל המסע המדהים שעברתי. עברנו את כל הצ′ק אין צ′ק אווט או מה שזה לא היה מהר (או לא) אבל היה כיף עם כולם, וההרגשה של העצמאות !

היינו קצת בדיוטי פרי ועלינו למטוס !!!

הטיסה עברה בכיף וצחוקים וכמו כן ההגעה לשיפלייק !

בשיפלייק קיבלו את פנינו קבוצה ספרדייה מדהימה וישר התחברנו איתם !

לאחר מכן קיבלנו את החדרים שהיו אחלה עם מיטות נוחות, כיור , מראה, ארון, שולחן ומדפים..  ומיד יצאנו לסיור במקום. המקום היה מושלם כמו בסרטים !! מדשאות דשא ענקיות ירוקות, בריכה גדולה , מגרשי טניס מגניבים, אולם ספורט מאובזר כלום לא היה חסר שם !

לאחר מכן אכלנו ארוחת ערב ובחדר אוכל גדול ויפה ושם פגשנו את כל הילדים שהיו במקום שהיו חייכנים חמודים וחברותיים. ומיד התברר לי שאין ילדים אנטישמים לשמחתי ואפילו הטורקים שזמן קצר ליפני הטיסה היה את סיפור המשט קיבלו אותנו בצורה חברותית וחביבה בלי שום רקע פוליטי כלשהו.

באותו ערב הייתה כבר פעילות ראשונה של המקום (טיול ליד נהר התמזה המהמם).

בבוקר שאחרי היה לנו מבחן סיווג רמות. והאוכל התברר לסביל ביותר.

כבר בהתחלה הקבוצה התגבשה ואפילו הילדים שהגיעו לבד לא חשו לבד כי כולנו היינו מאוחדים. בשבועיים במחנה היו מלא פעיליות כמו ספורט (בגמינטון , טניס, כדורגל ) , יצירה, שחיה , פעיליות גיבוש וערב עם החבר′ה מחו"ל. (דיסקו, ערב כישרונות, בליינד דייט, ספידייט, קנבל, ומשחקים מצחיקים וכייפים נוספים).

יצאנו גם להמון טיולים מדהימים באנגליה.

היינו בלונדון במוזאון השעווה (מדאם טוסו), במחזמר גריז שהיה מגניב, היינו בלונה פארק מגניב ויפיפה , ברידינג , באוקספורד, ובווינסדור בארמון המלכה וכמובן שהיה זמן לשופינג! הלימודים במקום נעשו בכיתות יפות עם ילדים ברמת אנגלית דומות, בכל כיתה בערך 15 ילדים מכל מארצות שונות (בערך 3 ילדים מהארץ ככה שלא מדברים כמעט עברית) ומתחברים מאוד עם המורים והילדים בכיתה. הלימודים הם לא כמו בבצפר בכלל! לא מבאסים אלה מגניבים לגמרי ! משחקים משחקים  באנגלית, עובדים בחוברות ודפים (לא משעמם) .

שיפרתי ממש את האנגלית שלי, רכשתי ביטחון בשפה, ואוצר מילים נרחב ועשיר. דבר נוסף שהופך את החוויה לכל כך עוצמתית הוא שאין רגע אחד משמעם ! כל הזמן אתה נמצא מפעילויות ולמידה ככה שאין רגע פנאי (במובן הטוב של המילה).

החלק במבאס היחידי הוא להיפרד מהחברים מחו"ל בידיעה שאולי לא ניפגש שוב.

אני מרגישה שכל החוויה הזאת נתנה לי כלים לכל החיים !

איך להתמודד עם סיטואציות שונות וחדשות בלי עזרת הורים, עצמאית לגמרי !

חזרתי עמית מחודשת הרבה פחות בכיינית ומפונקת, לא תלויה באף אחד, בטוחה בעצמה ובמי שהיא, חברותית יותר, ספונטנית יותר ומאושרת !

אני כל כך מודה על שניתנה לי ההזדמנות לחוות את זה ולרכוש חברים חדשים מכל הארץ וממדינות שונות ( ספרד, רוסיה, איטליה, תורכיה, צפרת, פורטוגל, סין, גרמניה).

כבר כשהגעתי לארץ הוספנו אחד את השני לפייסבוק ומאז אנחנו מתכתבים בלי סוף ! אני יודעת שסאמר סקול זה חוויה יקרה שלא כל ילד זוכה לחוות אותה אבל אני יודעת שלמי שיש את האפשרות זה שווה כל שקל שמשלמים ! באמתת !

אני מקווה שיצא לי לטוס שנה הבאה עוד פעם!

תודה רבה לטלי המדריכה המושלמתתת ! שהייתה שם תמיד לצידינו ונתנה מענה לכל דבר ! ודאגה כל בוקר להעיר אותנו ולתת חום ואהבה ובדקה שכולם נהנים, שבעים ושהכל בסדר !

תודה לקמפוס לימודים שמוציאה לסמאר סקול כל כך מדהים , לא רגיל ובלתי נשכח ! כל כך מאורגן שזה מדהים ! חברה שנותנת תחושת ביטחון גם כשאתה מחוץ לתחומי המדינה הקטנה שלנו, ותמיד שם בטלפון ליפני הטיסה לדאוג שאנחנו מתכוננים ולא נישארו לנו שאלות ללא מענה וכמובן אחרי הטיסה לבדוק שנהננו ! (איך לא ?!).

ואם אתם עדיין מתלבטים אם ליסוע (למרות שלא ניראה לי יש מצב אחרי המכתב הזה) ובאיזה חברה תדעו שאין סיכוי שתחזרו לא מרוצים או מתחרטים מסאמר סקול כמו שלי (; ואין דרך טובה יותר לשפר את האנגלית ולרכוש כל כך הרבה ידע מזאת !  Smileys