מורן איבגי

• מרכז: אוקספורד
  • יצאתי בקיץ: 2018

מורן יעקב איבגי  (מורן איבגי)

אמממ.. מאיפה להתחיל..? קצת ...

מישל פלדמן

אז מאיפה מתחילים בכלל עם חוויה ...

עידו סלע

אני עידו סלע והשנה יצאתי בפעם ...

שקד שיטרית  (שקד )

קוראים לי שקד שטרית אני בת ...

איתי אברהם  (איתי)

היי אני איתי אברהם בן 14 מפתח ...

נעם אסתריה גולדנברג

היי, אני נועם גולדנברג ואני ...

אמממ.. מאיפה להתחיל..? קצת קשה.. טוב אז ככה:
אני מורן איבגי, בן חמש עשרה וחצי מבאר שבע.

אני מעלה את הסיפור שלי כי חשוב לי שנזכה במפגש הזה, להיות עם כולם ביחד. לא קל לי בכלל להתחיל להסביר מה חוויתי וכמה נהניתי שם, כי באמת אי אפשר לתאר ולהסביר חוויה כזאת במילים וכל מה שעברנו שם אבל אני אשתדל.

זאת הפעם הראשונה שלי בסאמר סקול, נרשמנו ביחד אני ועוד חמישה ילדים מהכיתה שלי. כבר ביום הראשון, בשדה תעופה, התחברתי כמעט לכולם למרות שנורא התביישתי, היה לנו לפני זה כבר קבוצה בווטסאפ שעזרה לנו מעט להכיר אחד את השני מההתחלה. היום הראשון עבר לי (ולכולם) לאט מאוד והייתה תחושה שהוא לאא נגמררר. כשנחנתנו הופתעתי שאנגליה לא כזאת קרה כמו שתיארתי לעצמי. אחרי הנחיתה הייתה נסיעה די ארוכה לאוקספורד, כשהגענו (הגענו ראשונים) אירחו אותנו בצורה יפה עם חטיפים, קאפקייקס וטרופיות(בטעם תפוז חחחח).

ויש שם שולחן סנוקר וכדורגל שולחן שאפשר לשחק חופשי, מתי שרוצים כמה שרוצים!!

אחר כך כמובן כולם חיכו לסיסמא של הwifi כי איך אפשר בלי.. (:
הוציאו אותנו החוצה וישבנו במעגל על הדשא ושם הציגו בפנינו את המדריכות האנגליות לטיולים שלנו ואת כל הצוות של ארדמור.

שסיימנו לקחו אותנו לחדרים שלנו שהיו מאוד גדולים,יפים ונקיים(רק חבל שלא היה מזגן)..

וכל כך נהננו מזה שלי ולחברים שלי היה מסדרון אחד רק שלנו, כולנו ביחד באותו מסדרון עם מטבח+פינת אוכל וסלון, זה היה כל כך כיף! היינו יושבים בדרך כלל בחדר של המטבח או אחד אצל השני(אבל בשקט שהמדריכות לא ישמעו אותנו ויגלו) ועושים עוד מלא דברים כיפיים ומצחיקים בטירוף!

ואחר כך הלכנו לאכול ב"גרגס" ולשתות בסטארבאקס(מה שכולם חיכו לו).
אחרי הצהריים ישבנו והיה לנו כל מיני פעילויות גיבוש להתחלה ובאותם רגעים, הגיעו הצרפתים שכבר אז התחלנו לדבר איתם ולהכיר אותם. לאחר מכן הגיעו גם זוג רוסיים, סיני אחד והחברה הפולניים וגם הטורקים ובערב היה לנו זמן חופשי להיות ביחד ואכלנו מלא פיצות!!

ביום השני הגענו לאוקספורד (לאוניברסיטה עצמה שהייתה מרחק של כמה דקות באוטו מהמגורים) והכל היה נראה גדול ושונה ובתוך יומיים זה כבר הפך להיות הבית השני שלנו. באותו יום כבר עשינו את המבחן חלוקה לרמות ואז היה לנו את הארוחה הראשונה בקפיטריה של הלימודים, לא הרבה מצאו את עצמם שם באוכל והיה לנו עוד פעילויות אחר כך.

ביום השלישי התחלנו ללמוד , בכיתות היינו מעורבבים ישראלים , צרפתים , רוסיים, פולניים וטורקים. כל יום היה שיעור אחד של שעה וחצי של למידה מהחוברת ושיעור אחד של שעה וחצי של פרוייקט , אפילו שאני לא אוהב כל כך לימודים מהחוברת ומשתעמם בדרך כלל,  נהנתי ממש בשיעורים , זו חוויה שונה , מורים שונים , ותלמידים מגוונים.

נורא שמחתי לגלות שאני באחת הקבוצות של הרמה הכי גבוהה באנגלית(היו שתיים).

הפרוייקט הראשון שלנו היה הכנת ספר מתכונים שבו התחלקנו לקבוצות של 3 ילדים בכל קבוצה. אני הייתי בקבוצה עם ולדימיר וקלימו(רוסי וצרפתי) ולאחר עבודה קשה הכריזו על הזוכים ביום שישי - והמתכון הזוכה היה שלנו!! וזכינו בחולצות פולו לבנות של ארמור. המתכון שלנו היה פשוט אבל יצירתי, עשינו ארוחה שבה שילבנו מאכלים של כל מדינה שממנה באנו(חומוס-ישראלי, פונדו-צרפתי וגרנקי-רוסי) ואני גם עשיתי את הכריכה של הספר מתכונים של כל הקבוצת לימוד שלי, יצא ממש יפה..

ביום הרביעי היה לנו יום אוסטרליה שבו למדנו על אוסטרליה, החיות שם והתרבות שם. בערב ראינו את המשחק קולומביה אנגליה שעוד היה בשמינית הגמר.

ביום החמישי היה שיעורים כרגיל ואז הלכנו לכנסייה שנמצאת מאחורי אוקספורד קולג' ויש שם סיפרייה שווה ומעניינת וגם היינו בחדר אוכל שבו צולם הארי פוטר!! בנוסף, היה לנו הרבה זמן חופשי ואז בערב חזרנו למקום הלימודים לאכול.

ביום שישי למדנו שיעור אחד ואחר כך היה את ההכרזה על המנצחים בפרוייקט הכנת ספר המתכונים שעליו שסיפרתי מקודם!

אחר כך אכלנו צהריים וישר הלכנו מול האוניברסיטה ששם היה את ההחלקה על הקרח שהיה שם כיף בטירוף!! זו הייתה הפעם הראשונה שהחלקתי על הקרח ונפלתי רק פעם אחת בהתחלה ואחר כך הצלחתי להחליק ממש טוב! ואחרי היום הארוך והכיפי הזה חזרנו למגורים(רק הישראלים) להתקלח ולהתארגן לקראת השבת וחזרנו לקפיטריה ששם עשינו קידוש בפעם הראשונה עם אוכל לא של אמא.. שחזרנו למגורים ישבנו במעגל וסיבבנו בקבוק שמי שיוצא כל פעם צריך להגיד על זה שהבקבוק מכוון עליו משהו אחד או כמה דברים שהוא הכיר בו.

ואחר כך היה לבחור מישהו אחד אבל מי שרוצים להגיד עליו משהו טוב ולהביא לו ממתק.

ביום שבת לא היו לימודים ונסענו לטירת וינזדור שהיא ממש עצומה ומדהימה ושם גם ראיתי בפעם הראשונה שומר של המלכה, היה לנו באותו יום הרבה מאוד זמן חופשי לקניות וזמן לאכול ובערב שחזרנו למגורים היה לנו סרט בלובי למי שרצה לצפות בו.

והנה עבר לו שבוע שלםם שעבר כל כך מהר כי כל כך נהננו!

וגם ביום ראשון לא היו לימודים ונסענו לThorpe Park שהיה שם כיף ממשש והאווירה באוטובוס הייתה כיפית בטירוף! כאילו אנחנו כיתה שביחד כבר מלא זמן ואנחנו יוצאים לטיול שנתי, שמנו מלא שירים, רקדנו שרנו צחקנו ומה לא עשינו..! נסענו לשם רק הישראלים ופגשנו שם מלא ישראלים מקמפוסים אחרים וגם הכרנו איטלקים וספרדים ועוד הרבה ילדים ממדינות אחרות(אפילו ארגנטינאים וברזילאים!) זה היה יום ארוך ומתיש אבל היה נורא כיף וחזרנו עייפים מאוד.

ביום השני של השבוע השני למדנו כרגיל והתחלנו פרוייקט חדש של הכנת עיתון שבו גם היינו קבוצות של 3 והייתי עם צרפתיה ופולניה ואנחנו עשינו כתבות על ספורט(מונדיאל וכו'). אחרי הלימודים אכלנו כרגיל בקפיטריה ומיד אחר כך נסענו לאולפני הצילומים של הארי פוטר!!

היה כל כך מגניב ומיוחד והבנתי איך מצלמים כל מיני סצנות בסרטים כאלה.. כשחזרנו משם היה לנו מיני אולימפיאדה שזה פשוט מירוץ שליחים עם כל מיני משימות- שם נפצעתי בברך מהדשא העוקצני.. אבל זו אחלה מזכרת מהחוויה הזאת!

ביום השלישי של השבוע השני היו לימודים כרגיל ואוכל כרגיל ואז באו סטודנטים שלומדים שם באוקספורד ודיברו איתנו והיה נחמד ואז היה לנו זמן חופשי ושיחקנו במשחקי קופסה- עשינו טורניר ארבע בשורה חחחחח ממש נוסטלגיה! ומיד אחר כך הלכנו לקניון שליד הבית ספר והיה לנו בערך שעה זמן חופשי שם ואחר כך הייתה לנו הפתעה! לקחו אותנו למסעדה איטלקית ממש טעימה ששם היה בחירה בין פיצה לפסטה בולונז וכמובן שכמעט כולם בחרו בפיצה וגם אני (;

ביום הרביעי היה לימודים כרגיל ואז שייט בנהר מסביב לכל אוקספורד (היה ממש חםםם) ואז שוב שיחקנו במשחקי קופסה שחזרנו וגם אני התחברתי יותר ודיברתי יותר עם הצרפתים שם ואז בערב היה תחרות כשרונות צעירים!! אנחנו לא תיכננו כלום אבל לפני התחרות הצרפתים שאלו אותי, את חוסאם ועידו אם אנחנו רוצים להופיע איתם בריקוד ממש מצחיק וכמובן שהסכמנו.

התאמנו קצת לפני המופע והכל בזכות הכוריאגרף המדהים חוסאם (;
כולם צחקו מאיתנו והיה ממש כיף להשתחרר ככה ונהננו מאוד.

היום החמישי של השבוע השני היה יום ממש מיוחד נסענו ללונדון (בפעם הראשונה אני חושב) והיינו שם במאדאם טוסו שזה כמובן מוזיאון בובות השעווה של דמויות מוכרות מסרטים/תוכניות/הצגות המפורסם ואז היה זמן חופשי לאוכל ואחר כך הלכנו למחזמר מאמא מיה!! שמבוסס על שירים של להקת אבבא (להקה שוודית שכולנו מכירים שירים שלה גם בלי לדעת שהם שלה) המחזמר הזה בין המוכרים בעולם וכרטיס אליו ממש יקר!!

היה מאוד כיף אבל כל היום הזה היה מעייף יותר מדי וחזרנו ממש מאוחר- הגענו למגורים רק בסביבות חצות אבל עדי המדריכה שלנו התותחית סידרה לנו שלא נצטרך לקום מוקדם כמו כל יום והתעוררנו ממש מאוחר לקראת 10 וחצי!!

ביום השישי שיצא שהוא גם יום השישי ה13 (: קמנו כמו שאמרתי מאוחר יותר מהרגיל ועשינו את המבחני יציאה מהלימודים!! ככה שזה היה היום האחרון שהיינו בבית הספר.. אחרי המבחנים הלכנו רק הישראלים לשחק באולינג! היה כיף ומאתגר אפילו שהייתי הכי גרוע חחחחח..

שחזרנו הלכנו ישר שוב להתקלח ולהתארגן לקידוש ששוב היה בקפיטריה והפעם היה עוף ותפוחי אדמה שזה שונה מהרגיל.. אחר כך היה לנו קצת זמן חופשי ואז הלכנו לטקס קבלת תעודות סיום הלימודים!! ואז היה לנו מסיבת ריקודים עם כולם והיה ממש כיף והתגבשנו הרבה יותר.

ביום שבת נסענו שוב ללונדון והפעם כולם ולא רק הישראלים, התבאסנו מאוד שלא היה זמן חופשי לקניות בלונדון אבל בכל זאת נהננו מאוד. טיילנו במלא מקומות, היינו על מעבורת ששם עברנו מתחת לגשרים וראינו הרבה נופים והרבה מקומות שלא ראינו קודם. עלינו על הלונדון איי וראינו את הביג בן (אפילו שהוא היה בשיפוצים ראינו את השעון לפחות חחחחח) אחרי זה טיילנו עוד והלכנו וראינו את הארמון של המלכה! הוא ממש ענקי ואני לא יודע מה יש לה לעשות עם כל הגודל של הבית הזה (:

שחזרנו למגורים היה לנו פיצותתת שוב ואכלתי מלאא כי כנראה שהייתי ממש רעב אחרי כל היום הזה. באותו ערב התחלנו לארוז את המזוודות וגם נפרדנו מהצרפתים כי זו הפעם האחרונה שראינו אותם (הם חזרו למחרת בבוקר מוקדם).

וככה עברו להם שבועיים והנה אנחנו בעוד יום ראשון, היום האחרון שלנו באנגליה, קמנו בבוקר יחסית ממש מאוחר.. לפני שיצאנו לפארק שקרוב למגורים הגיעו קבוצת הישראלים של המחזור השני, איחלנו להם בהצלחה. יצאנו לפארק ובדרך עצרנו לקנות עם הקופונים בסופר שיהיה לנו מה לאכול. בפארק עדי הכינה לנו חבילה עוברת שבה היו כל מיני משימות ממש מצחיקות וכייפיות. אחר כך כל אחד קיבל מעטפה וכל אחד כתב לכולם בדפים כל מיני דברים על החוויה שלנו ולהמשך החופשה שלו.

אחר כך לקחנו אוטובוס ציבורי(בפעם הראשונה) לקניון שליד הלימודים, הזמן החופשי לקניות בפעם האחרונה שלנו ומיד אחרי הזמן החופשי נסענו למגורים לקחת את המזוודות שלנו ולאחר כמה זמן יצאנו באוטובוס לשדה תעופה(שהיה בו ממש חם ולא הפסקנו להזיע).

הגענו לשדה תעופה והתחלנו כבר להרגיש את תחושת הפרידה והעצב. היה לנו הרבה זמן חופשי בדיוטי פרי ובחנויות שבשדה ואז לקראת הטיסה היינו עם הקבוצה של ברונל שהתחלנו להכיר אותם ולדבר איתם הרבה.

המטוס המריא והטיסה הרגישה לי ממש קצרה יחסית לטיסה הראשונה. נפרדנו בבן גוריון אחד מהשני וזה היה כל כך עצוב.

זה לא משנה כמה אני ארשום פה על מה שהיה , זה רק מילים , אני לא חושב שאפשר להבין באמת מה עברנו שם . אני יכול רק להגיד שבחיים לא נהנתי ככה וזה משהו שאי אפשר לבטא במילים .

ואיך אפשר לכתוב סיפור שלם בלי לדבר על המדריכה המדהימה שלנו, עדי!
עדי הייתה המדריכה הכי טובה שיכולנו לבקש לסאמר סקול... תמיד דאגה לנו ועזרה לנו מעבר למה שהיא התבקשה לעשות .

היא הייתה כל כך טובה אלינו, היא נלחמה למענינו בזמן שמדריכות אחרות היו סתם עוזבות את זה בשקט, תמיד היו לנו את השיחות הכי טובות איתה ובאמת היא הייתה כמו חברה טובה!

בקיצור, הסאמר סקול הזה היה החוויה הטובה ביותר שקרתה לי בחיים ואני חושב שכל אחד ואחת מהקבוצה שיפר את החוויה שלי יותר ויותר ואני הרווחתי חברים לכל החיים.. בהתחלה היינו סתם קבוצה אחר כך התחברנו יותר ובסוף כבר נהיינו משפחה!! ואני רוצה שנשמור על קשר תמיד תמיד ונפגש מתי שאפשר! וברור שארצה לחזור לשם שוב, גם בשנה הבאה :)