אור

• מרכז: אוקספורד
  • יצאתי בקיץ: 2018

אור בן שבת  (אור)

אני אור בן שבת, מבאר שבע והשנה ...

עומר אזולאי

וואו. איך אני מתחיל? היי, ...

חוסאם מילאד

אני חוסאם מילאד בן 15 מרמלה ...

שקד שיטרית  (שקד )

קוראים לי שקד שטרית אני בת ...

מורן יעקב איבגי  (מורן איבגי)

אמממ.. מאיפה להתחיל..? קצת ...

הדר תאומים פרנקל

היי, קוראים לי הדר תאומים ...
אני אור בן שבת, מבאר שבע והשנה יצאתי לסאמר סקול במרכז אוקספורד שבלונדון.

אז איך אמורים להתחיל ולסכם את החוויה המטורפת הזאת שעברנו?
היום חזרתי מסאמר סקול של קמפוס באוקספורד, עיר סטודנטית באנגליה. חייבת להגיד שאוקספורד היא בין הערים היפות ביותר שהייתי בה בכל העולם! (עד לפני שהתחלתי לחקור לאן אני טסה הייתי בטוחה שאוניברסיטת אוקספורד היא בלונדוןSmileys)

הסאמר סקול היה בגד חלום בשבילי, שנה עוד לפני שנרשמתי התחלתי לחקור על סאמר סקול, לקרוא על מרכזים, חוויות, אוניברסיטות ומקומות בהם מטיילים בסאמר סקול. אחרי שחקרתי הראתי לאמא שלי והצעתי לכמה חברים לבוא איתי ביחד. (אמא שלי קצת חששה שאני אטוס לבד), אחרי חקירה מעמיקה על הנושא נרשמו ביחד לסאמר סקול ופשוט ספרנו את הימים עד לטיסה!!!

אז אני הגעתי עם עוד חמישה חברים מבאר שבע שאיתי ביחד בכיתה, אז לא חששתי להתחבר לילדים בקבוצה או משהו כזה, אך היו המון חששות אחרות שאיך שהגענו למגורים שלנו נעלמו!

ביום הטיסה כולנו נפגשנו בנתב"ג, נפרדנו מההורים (מודה שהיה קצת קשה), וראינו שכולם לגמרי מתרגשים!!
בטיסה רובנו ישנו, בכל זאת לא ישנו כל הלילה..
אחרי שנחתנו הייתה לנו שעה וחצי של נסיעה עד למרכז שלנו... כולנו נפעמנו מהיופי, הכל שם פשוט ירוק! (חלקנו מהדרום ורגילים לראות בעיקר חוםSmileys)
הגענו למרכז וקיבלנו אותנו ממש יפה, המנהלים וצוות המורים יצאו אלינו לכיוון האוטובוס לקבל אותנו בברכת שלום, אח"כ נכנסנו למרכז וכיבדו אותנו בחטיפים, מאפינסים ושתיה. לאחר מכן עשו לנו שיחת פתיחה, המורים הציגו בפנינו את עצמם, חילקו אותנו לדירות, והביאו לנו את הסיסמא של הווי פיי של המקום (ירדן הכי התרגשה מזה)Smileys

אז אחרי שהתחלקנו לקבוצות אחד מהמורים לקח אותנו לדירה שלנו, (בכל דירה היו ארבעה-חמישה ילדים), בכל חדר בדירה היה מיטה וחצי, ארון, שולחן+כיסא ושירותים ומקלחת משלו. ולכל הדירה היה סלון+מטבח משותפים.

אחרי שכולנו התמקמנו בחדרים שלנו ירדנו לפעילות בדשא של המגורים שהעבירה לנו קרוליין התותחית שהייתה אחראית על הפעילויות האקטיביות. בפעילות היינו צריכים להתחלק כל פעם לקבוצות לפי מה שהיא אומרת וליצור חיה שהיא מבקשת, לאחר מכן הפעילות הייתה להציג בפני כולם סצנה מסרט שבחרנו. כמובן שכל הפעילויות התנהלו באנגלית. בערב לאחר ששאר המדינות הגיעו היה לנו ערב פיצה שווה במיוחד!

ביום השני, הגענו למרכז לימודים שלנו והוא היה פשוט מהמם!
איך שהגענו לקחו אותנו לכיתות ועשינו מבחן לבדוק את הרמה שלנו כדי שישבצו אותנו בכיתות המתאימות לנו. למרות שחששנו מהמבחן, המורים היו ממש נחמדים והרגיעו אותנו ועזרו לנו ששאלנו אותם שאלות.
אחרי המבחן יצאנו כולנו לארוחת צהריים בחדא אוכל של המרכז ואלחר מכן יצאנו לסיור באוקספורד.
הסיור באוקספורד היה פשוט מושלם, כולנו נפמנו מהכנסיות הענקיות והבתים המיוחדים, ועוד יותר התלהבנו שגילינו שיש לנו מרכז קניות ענקי במרחק חמש דקות הליכה ממרכז הלימודיםSmileys.

אחרי ארוחת הערב כולנו התכנסנו בכיתה והסבירו לנו את החוקים של המקום, לאחר מכן הייתה לנו פעילות עם הקבוצות של הצרפתים והטורקים.

ביום השלישי חילקו אותנו לכיתות לפי הרמות שלנו, למרות שהיו קצת בעיות לחלק מהילדים עם הרמה ישר המורים ניסו לעזור כדי שכולם יפיקו את המיטב ויהנו.

השיעורים היו שונים לגמרי מבית הספר!
בתור אחת שלא סובלת שיעורי אנגלית בבית הספר יכולה להגיד שנהנתי מכל שניה! למרות שבהתחלה קצת התקשתי להבין את הכתב והמבטא אחרי יומיים כבר הבנתי הכל...

אחרי השיעורים יצאנו למוזיאון האשמולין שבאוקספורד, המוזיאון עסק בארכיאולוגיה ואומנות.  ראינו שם כלים שמצאו מתקופות שונות, וממקומות שונים בעולם, למשל מיפן ומהודו. ראינו המון פסלים יפים ותמונות שקשה להאמין שהן לא תמונה אלא ציור.

אחרי המוזיאון היה לנו זן חופשי וכמובן שהלכנו לאכול KFC :)

היום הרביעי שלנו היה יום אוסטרליה!!
מכיוון ששתי מורות שלנו הן מאוסטרליה אז הן העבירו לנו פעילות על היבשת. למדנו המון דברים חדשים.
אחרי השיעור עשו לנו הפתעה שלא הייתה כתובה בלו"ז ולקחו אותנו לשופינגגג!
כולנו התרגשנו מהשופינג הראשון שלנו בעיר וקנינו מלאמלא בגדים.

ביום החמישי יצאנו לארוחת בוקר בסטארבקס שליד המגורים שלנו, ואחרי השיעורים שלנו יצאנו לטיול בעיר.
הלכנו לאחת מהסיפריות של אוניברסיטת אוקספורד, וגילינו שצילמו שם קטעים מהסרט של הארי פוטר! לאחר מכן המשכנו לקתדרלה ענקית, היא הייתה פשוט מהממתתת וכמובן שהצטלמנו מלא.

אחרי הטיול בעיר כמובן שקיבלנו זמן חופשי, נתנו לנו שעתיים שלמות רק לקניות ולאוכל!!

חזרנו מוקדם למגורים שלנו וחגגנו לאחת מהצרפתיות יומולדתתת. היה מרגש ממש וכולנו שרנו לה באנגלית, אח"כ הצרפתים בצרפתית, הטורקים בטורקית ואנחנו בעברית.

היום עשינו כביסה בפעם הראשונה, היה ממש מצחיק! דיברנו כולנו ביחד ובעיקר שמענו את ירין מקטרSmileys

כבר הגיע יום שישי ולא האמנו איך שהזמן רץ!!
אחרי השיעורים עשו לנו הפתעה ולקחו אותנו להחלקה על הקרח רק לישראלים!!

בהחלקה על הקרח היה ממש מצחיק וחוויתי לכולם, (בטוחה שאף אחד לא ישכח את הנפילות שהיו שם והכחולים שהגיעו אחרי הנפילותSmileys), צחקנו אחד על השני ובעיקר עזרנו זה לזה.

אחרי ההחלקה על הקרח החזירו אותנו למגורים להתכונן לכבוד שבת.

חזרנו למרכז הלימודים מאורגנים, נקיים ומסודרים לכבוד שבת וגילינו שאירגנו לו ההנהלה שתי חלות ויין כדי שנוכל לקדש. הבנים הכינו ממפיות כיפות ושרנו כולנו שירים ביחד. זה היה ממש מרגש בעיקר הידיעה שלחלק מהילדים זאת הפעם הראשונה שהם נמצאים בקידוש.

היום השביעי שלנו היה יום מרגש במיוחד- הטיול הראשון שלנו!!
אז אחרי שכולנו התארגנו מהר בבוקר בשביל לא לאחר, יצאנו באוטובוס קומותיים עם הצרפתים והטורקים לטירת ווינזור!

הגענו לווינזור והתפעלנו מהטירה הענקיתתתת שראינו, היה תור ענקי בכניסה לטירה ומזל שאותנו העברו ישר ולא היינו צריכים לחכותSmileys

נכנסו לטירה, התחלקו לשלשות והתחלנו בסיור שלנו. הצטלמנו מלאאא ואכלנו גלידה ממש טעימה.

אחרי שיצאנו מהטירה היה לנו זמן חופשי של שעה, ואחרי שחזרנו למקום שהיינו אמורים להיפגש, התרגשנו לגלות שיש לנו עוד 4 שעות חופשיות!!
קנינו מלא מלא דברים וחזרנו למגורים עייפים אך מרוצים מהיום שהיה.

היום יום ראשון בשבוע השני שלנו באוקספורד! מתקשים להאמין שכבר שבוע עבר מאז שאנחנו פה! מרגיש כמו יומיים...

היום אנחנו הולכים לת'ורופארק!!!!! היום שכולנו חיכינו לו!!
הת'ורופארק הוא מין לונה פארק ענקי עם מלאמלא מתקנים שווים (שאין בארץ).
היינו שם כמה שעות והספקנו מלא מתקנים, העברנו את התורים בכיף עם צחוקים ושירים ;)

היום יום שני בשבוע השני!! לא מאמינים שאנחנו תכף חוזרים...
היום קמנו לעוד יום מיוחד- היום נוסעים לאולפנים של הארי פוטר!!
למרות שלא ראיתי את כל הסרטים ממש התלהבתי כאילו אני מעריצה שרופה של הסרטים!

ראינו מלא דברים מגניבים ומטורפים, ראינו איך ערכו סצנות מהסרט, עם התחפושות והבובות שלהם וזה היה ממש מעניין.

אחרי הסיור באולפנים חזרנו למרכז לימודים שלנו ושם אכלנו ארוחת ערב. אחרי ארוחת הערב הייתה פעילות עם שאר המדינות-מיני אולימפיאדה!!
חילקנו אותנו לקבוצות עם שאר המדינות ושיחקנו משחקי ספורט.
חושבת שהיום הזה הוא בין המוצלחים שהיו לו עד כה!

היום העשירי שלנו באוקספורד...
היום הכיתות קצת השתנו בהתאם להתקדמות של התלמידים. בארוחת הצהריים התרגשנו לגלות שיש שניצלים! קצת הזכיר לנו את הבית מודים :)

אחרי הפסקת הצהריים הגיעו שלוש סטודנטיות שלומדות פה באוקספורד, סיפרו לנו על חייהן בתור סטודנטיות, נתנו דוגמאות לפיתוח עצמי שלהן דרך הלימודים ועזרו לנו להרגיש בטוחים יותר בעצמנו להציג דברים באנגלית מול קהל.

היום האחד עשר שלנו פה...
היום אחרי הלימודים הלכנו ברגל עשרים דקות והגענו למקום פשוט מהמם!!
הגענו לנהר שהוא חלק מנהר התמזה ושם עשינו שייט!

היה ממש מצחיק ומרגיע, דיברנו זה עם זה והצטלמנו המון.

בערב היה מופע כישרונות, עמית ניגן על פסנתר שני שירים וכולנו התרגשנו ממנו, והבנים שלנו ביחד עם חלק מהצרפתים עשו ריקוד והרגו את כולנו מצחוקSmileys

היום השניים עשר... מדאם טוסו ומאמא מיה!!
את הבוקר שלנו התחלנו רגיל, אחרי השיעורים נסענו ללונדון. הנסיעה הייתה ארוכה מהרגיל כי היו פקקים אבל מזל שכולנו נרדמנוSmileys

הגענו למדאם טוסו, ראינו מלא דמויות מוכרות והצטלמנו מלאאא, אחרי שיצאנו מהמוזיאון היה לנו זמן חופשי ךאכול וכמובן שהלכנו למקדונלדס.

אח"כ נסענו למחזמר מאמא מיה!
היה ממש כיף, כולנו הכרנו את השירים ובכלל לא ידענו שהם של להקת אבבא.

היום השלושה עשר...  לא מאמינים שאנחנו כבר עושים פה שבת שניה!

אז היום קמנו מאוחר מהרגיל, (בגלל שאתמול חזרו מאוחר למגורים).
נסענו במוניות למרכז לימודים שלנו ושם עשינו מבחן כדי לראות את ההשתפרות שלנו במהלך השיעורים והשהות שלנו פה.

אחרי המבחן יצאנו להפסקת צהריים ושם אמרו לנו שלוקחים אותנו לבאולינג!!

אז נסענו לבאולינג, חילקו אותנו לשלוש קבוצות.
היה ממש כיף ומגבש.

אחרי הבאולינג חזרנו למגורים להתארגן לכבוד שבת.

חזרנו למרכז נקיים ומאורגנים לכבוד שבת, עשינו ביחד שוב פעם קידוש, כמובן שהיה מרגש. אנחנו לא מעכלים שאנחנו תכף חוזרים!!

אחרי ארוחת הערב היה טקס סיום שבו כל אחד קיבל תעודה ובמה ראה את ההתקדמות שלו במהלך השבועיים האלה.

אחרי הטקס הייתה מסיבת ריקודים, רקדנו כולנו ביחד והתקשנו להאמין שמחר בבוקר כבר לא נראה את הטורקים איתנו!!

היום הארבעה עשר... הטיול ללונדון.
היום קמנו בלי הטורקים שכבר טסו מוקדם בבוקר. עצוב ומוזר קצת, אבל מצד שני ממש התרגשנו לקראת הטיול שלנו בלונדון.

אז נסענו ללונדון ביחד עם הצרפתים. שם עלינו לסירה שונה ושטנו לכיוונים שונים. אנחו שטנו לכיוון לונדון איי, וכמובן שעלינו לשם. הנוף היה מרהיבבב והצטלמנו מלא. לאחר מכן היינו צריכים ללכת לסיור בעיר אבל בגלל שהייתה הפגנה באיזור היינו צריכים לשנות מסלול ולכן ירדנו לרכבת תחתית ונסענו למקום אחר.

הלכנו לכיוון פארק נחמד ושם ישבנו לאכול צהריים, משם הלכנו לכיוון ארמון בקינגהאם, הביג בן ועוד אתרים.

אחרי הסיור חזרנו חזרה לאוטובוס עם הצרפתים ונסענו חזרה למרכז. ושם חיכתה לנו פיצה!!

נפרדנו מהצרפתים שעוזבים מחר מוקדם בבוקר... היה קשה להאמין שלא נתעורר איתם למחרת בבוקר.

היום האחרון שלנו באנגליה!!
קמנו הבוקר בתחושות מעורבות... מצד אחד חוזרים לישראל, לבית שלנו, לחברים ולמשפחה. אבל מצד שני עוזבים את המקום ואת החברים שרכשנו פה.

קמנו מאוחר יחסית היום, סידרנו מזוודה ויצאנו לאכול ארוחת בוקר כולנו בחוץ. קיבלנו וואוצ'רים וקנינו לעצמנו ארוחת בוקר, אח"כ הלכנו לפארק ישבנו ביחד ועשינו פיקניק.

אחרי שכולנו סיימנו לאכול עדי המדריכה שלנו אירגנה לנו פעילות מצחיקה ומרגשת לסיום. חבילה עוברת שבה משימות מצחיקות, מפדחות ושמגלות דברים אחד על השני.

אחרי החבילה עוברת עדי הביאה לנו כרטיסי ברכה והיינו צריכים לרשום לכולם משהו שישאר לנו למזכרת...

אחרי הפעילות לקחנו אוטובוס ציבורי חזרה למרכז הלימודים ומשם היה לנו זמן חופשי של שעה וחצי לקניות אחרונות!! כמובן שניצלנו כל רגע...

משם חזרנו למרכז שלנו להיפרד מהמנהלים ומהצוות שליווה אותנו בשבועיים האלה... ומשם חזרנו קצת עצובים לשדה התעופה.

כשהגענו לשדה תעופה גילינו שיש עיכוב של שעה בטיסה, אבל לא כלכך התבאסנו כי בכל זאת מי לא רוצה עוד קצת זמן ביחד

אחרי כל החפירה הזאת, חשוב לי להגיד שעברתי באמת חוויה משמעותית, גיליתי על עצמי המון דברים חדשים. הביטחון העצמי שלי עלה פלאים (במיוחד בכל מה שקשור לשפה האנגלית שלא היה לי טיפת ביטחון), לא מאמינה שהצלחתי לקרוא טקסט באנגלית מול כיתה שלמה מבחינתי זה עוד מטרה שהתגשמה,  הכרתי באמת חברים לחיים- גם מישראל וגם מחו"ל, עדיין לא מצליחה לעכל שזה נגמר, רוצה להגיד תודה לעדי המדריכה המושלמת שלנו!!! שללא ספק תרמה לכל החוויה הזאת, היא הייתה לנו לחברה, יכולנו לספר לה הכל והיינו הכי פתוחים איתה!
רוצה להגיד תודה לקמפוס שעזר לנו מרחוק בכל בעיה שנתקלנו בה ושבאמת נתן לי את הזכות להגשים חלום!

אל תדאגו, גם בשנה הבאה אחזור! ??