קתי

• מרכז: אוקספורד
  • יצאתי בקיץ: 2018

קתרין ליסיצה  (קתי)

שלום נעים להכיר אני קתי ליסיצה, ...

יובל כהן  (yuval)

היי, אני יובל כהן ויצאתי השנה ...

שלום נעים להכיר אני קתי ליסיצה, עולה ל-יא,  בוגרת אוקספורד סאמר סקול קיץ 2018.

רק לפני מספר ימים חזרתי משבועיים מרתקים באנגליה עם המון חברים חדשים מכל העולם, חוויות מדהימות וכיף גדול וכן גם שיפרתי את האנגלית שלי. זה הוא ביקורי הראשון באנגליה ובלונדון המרתקת והקסומה לו ציפיתי בכיליון עיניים.

לאחר המפגש המקדים ברמת אפעל וההכרות עם הקבוצה המקסימה והמדריכה הנהדרת שרון .....הבנתי כי צפויה לי הרפתקה נהדרת עם חברים כלבבי . כשבוע לפני צאתנו ללונדון נשלחו תמונות חדרי הלימודים והמגורים. צפיתי בתמונות המרהיבות ודמיינתי את עצמי שם.

יש מקרים בהם המציאות עולה על כל דמיון. הגם שביקרתי כבר בארצות רבות כשהגעתי לאוקספורד ראיתי עיר אוניברסיטה מקסימה, עיר עתיקה ומיוחדת ובה צעירים רבים מכל העולם עיר "עתיקה צעירה", רוויה במדשאות, גנים מטופחים, מבנים עתיקים מרשימים, כרכרות עם סוסים, ורוכבי אופניים, בתי ספר מיוחדים לסטודנטים ולסטודנטיות, מרכזי בילוי מקסימים ומרכזי קניות רבים.  בקיצור וואו.

לאחר מבחן מיון קצר התחלקנו לקבוצות לפי הרמות. כך שזכיתי להכיר הרבה חברים חדשים מצרפת, סין, פולין ורומניה. איזה כיף של חווית למידה! האווירה בשיעורים הייתה מאוד כיפית, המורים העבירו את החומר בצורה ייחודית , והזמן בשיעורים ממש טס... בשבועיים אף הצלחתי לשפר בצורה משמעותית את ציוני באנגלית ב 16 נקודות. אז גם האימא שלי מרוצה!

בשבועיים שהייתי שם במהלך הלימודים היו שני פרויקטים, שאותם עשינו עם ילדים ממדינות שונות, כך שבכל קבוצה היה רק ילד אחד ישראלי וכל השאר ממדינות שונות. בפרויקט הראשון המטרה היתה לדמיין מדינה: לכתוב את החוקים, לתאר את התושבים והיחסים ביניהם, לדמיין מה אורח החיים שלהם, מה התחביבים, מה הם רוצים להשיג, איך מגדלים את הילדים, ממה נהנים וממה מפחדים... התבקשנו לדמיין את הנופים, לצייר דגל וכמובן לדווח על כל זה באנגלית. שיתוף הפעולה בינינו היה מדהים, זה היה כל כך מעניין להיחשף לדרך החשיבה של אנשים מתרבויות שונות. בסופו של דבר דמיינו מדינה מדהימה, אבל אני לא בטוחה שהייתי רוצה לחיות בה. אני כבר רגילה לישראל.

הפרויקט השני שהיה למעשה פרוייקט הסיכום, התבקשנו להכין הופעה: גם לכתוב את התסריט וגם להופיע. היתה משימה לא פשוטה, דרשה המון יצירתיות, כישורי משחק ואומץ. ברור שלשחק תפקיד באנגלית זה מאוד מאתגר, אבל עמדנו בזה, ויכולנו להיות גאים בעצמנו!

ועכשיו על הטיולים... זה היה ביקור ראשון שלי באנגליה, קראתי הרבה על המדינה ושנים חלמתי לבקר בלונדון! למרות שתמיד דמיינתי גשמים בריטיים מפורסמים, כל השבועיים שהיינו שם היה שמש והרגשנו כמו בבית.  אז כבר ציפינו לקצת גשם...

כמעט כל יום יצאנו לטיול, הקשבנו להדרכה באנגלית, התרגלנו למבטא האנגלי ונחשפנו להרבה דברים חדשים, יפים ומרתקים!

אחד הטיולים המשמעותיים ביותר היה טיול לאולפני הארי פוטר. המוזיאון היה מרתק ומרגש במיוחד לאלו שראו את כל הסרטים. אפשר ממש להרגיש כאילו שאתה נמצא בתוך הסרט עצמו! בתוך המוזיאון היו כמה דברים ממש מגניבים, כמו למשל הרכבת הקסומה שהיתה בכל סרט של הארי פוטר - אפשר היה להיכנס לתוכה ולהרגיש כאילו אתה נוסע לבית הספר למכשפים. היה שם היער האפל, אפשר היה להיכנס אליו ולמצוא שם את המפלצות, העכבישים הענקיים וכו'. אפילו אפשר למצוא במוזיאון את כל המקלות שאיתם שיחקו שחקני הארי פוטר! היה שם הבית של המשפחה שאימצה את הארי פוטר וראינו את חדרו הקטן מתחת למדרגות. אולפני הארי פוטר זה בהחלט הגשמת החלום של מעריציו!

היה לנו גם טיול מרתק ללונדון: בצהריים הגענו למוזיאון מאדאם טוסון, הצטלמנו והצטלמנו ועוד פעם הצטלמנו! וכל הדמויות היו נראות כל כך אמיתיות! כאשר חזרתי לארץ הצליח לי כמה פעמים לעבוד על החברים עם התמונות הללו.  אחרי המוזיאון נסענו למרכז קניות ענק ושם עשינו שופינג עשיר ומוצלח מאוד. אחרי שעתיים התאספנו כולם והלכנו למחזמר "מאמא מיה". המחזמר היה מדהים, כל הזמן שישבתי באולם לא רציתי שהמחזמר יסתיים, התחשק לי שיימשך עוד ועוד! השירה של השחקנים הייתה יוצאת דופן, התלבושות והתפאורה היו ממש יפים ומתאימים לאווירה. באותו יום חזרנו מאוחר למגורים אבל זה בהחלט היה שווה!

וכמובן היו  עוד דברים מגניבים: הלכנו לבית קולנוע לראות סרט וקיבלנו חוויה מיוחדת – הוא יצר הרגשה שצריך לבוא לשם עם שמלת ערב!  ביקרנו בקרייסט צ'רצ' קולג' עם חדר אוכל ענקי  שבו צילמו סצנות חדר אוכל מהארי פוטר – אז אם למישהו היה חסר אחרי האולפנים, אז עוד מקום קדוש למעריצי הסרטים! הייתה לנו החלקה על הקרח, יכולנו גם להחליק וגם לצפות במקצוענים. אז בנוסף לכישורי האנגלית, כישורי ההחלקה שלי עלו ברמות! ביקרנו בטירת וינדזור, אך לצערי המשפחה המלכותית לא חיכתה לנו שם. ביקרנו בפרק שעשועים בשם טרופ פארק עם מתקנים מאוד גבוהים לאוהבי האקסטרים. שיחקנו בבאולינג גדול ומרהיב! שטנו בסירה על תמזה, יצאנו ללונדון איי – הגלגל הענק שממנו אפשר היה להשקיף על העיר וגם ביקרנו במוזיאון הפריטים הארכיאולוגיים בו קיבלנו זמן פנוי כדי להסתובב ולקרוא על המיצגים המעניינים.

ברור שכאשר שואלים אותנו מה הדברים שאהבת באוקספורד סאמר סקול דבר ראשון שעולה בראש זה הטיולים והשיעורים, אבל אני חייבת לכתוב גם "על בין לבין" - על הפעילויות שהיו לנו עם ילדים ממדינות אחרות: מצרפת, סין, רומניה, רוסיה ואפילו ערב הסעודית. על משחקי כדור שגיבשו אותנו ואז מצד אחד הרגשנו "ביחד" ומצד שני שוב ראינו את ההבדלים התרבותיים בינינו... על הצפייה בגמר של המונדיאל יחד עם הילדים מצרפת שבו הנבחרת הצרפתית ניצחה ואז ראינו אותם כל כך גאים ומאושרים... באמת רגע מיוחד בשבילם... אני נזכרת גם בשעות הערב כאשר נפגשנו כולנו בלובי ודיברנו או רקדנו ביחד במסיבות. היה קשה להיפרד, אבל עכשיו אנחנו חברים באינסטגרם, נשמור על קשר ואולי גם נתראה מתישהו בעולם הגלובאלי שלנו...

אני חייבת גם לציין את הארגון והתזמון המדהים: הכל היה מאורגן עד לפריט האחרון, בזכות זה הספקנו המון ועל שום דבר לא ויתרנו. באמת נחשפנו ואף התרגלנו לדיוק האנגלי!

ובסיומו של דבר אני רוצה להודות למדריכה שלנו שרון, שהייתה באמת מדהימה, נתנה לנו תמיכה ותמיד היתה איתנו, לצוות הישראלי שהיה מאחרי השבועיים המדהימים האלה ולצוות האנגלי שדאג להכל.

וממש לסיום, במהלך השבועיים באוקספורד סאמר סקול גם שיפרתי אנגלית, גם ביליתי במקום המדהים וגם רכשתי חברים חדשים! ומעבר לכך זה פתח לי אופקים ועשה לי טעם ללימודים בינלאומיים בקמפוס הגדול בהמשך...