טל

• מרכז: קיימברידג ארדמור′
  • יצאתי בקיץ: 2015

טל אלדובי

היי, קוראים לי טל, אני בת ...

אוהד אשכנזי

קוראים לי אוהד אשכנזי, אני ...

נגה דייויס

היי, קוראים לי נגה, אני ...

עופרי פינטו

אז היי.   קוראים לי עופרי ...

שרון גולצמן

היום שאחרי החזרה לבית התחיל ...

מאיה אלדובי

שלום קוראים לי מאיה אלדובי ...
היי,

קוראים לי טל, אני בת 17 וחצי ויצאתי השנה לסאמר סקול בקיימברידג', אנגליה, יחד עם אחותי התאומה מאיה. אני רוצה לספר לכם על השבועים הכי טובים שקרו לי בחיים, ולהמליץ לכם בחום לעבור את החוייה הזו!

לפני הטיסה, נפגשנו להיכרות עם הקבוצה בת כשעה ובה חולקו לנו תיקי  גב זהים של קמפוס, וכרטיסי טיסה. ראינו לראשונה את הילדים והמדריכה התותחית המושלמת--שירSmileys. הייתה אווירה קצת מוזרה, אבל בלי שהספקנו לשים לב, תוך פחות משלושה שבועות נפגשנו שוב בשדה התעופה. מיד התחברנו ! כבר בשדה, בקושי הרגשנו שאנחנו נמצאים עם אנשים שזה עתה הכרנו.

הטיסה עברה בכיף ועם המון צחוקים, וכשנחתנו כבר היינו מגובשים מאוד.
יצאנו מהשדה לוטון שבאנגליה ומשם נסענו למרכז שלנו בקיימברידג' הקרירה. (היה קר, תביאו מעיל). התחלנו להבין שקיימברידג' היא בעצם אוניברסיטה אחת גדולה, ובה קולג'ים רבים שבהם הסטודנטים לומדים וישנים. אנחנו היינו באחד מהקולג'ים האלו- סנט אנדמונס.

המקום היה נעים וציורי, ממש כמו סרט. ביום הראשון הכרנו את המדריכים הבריטים שלנו, שהיו מצחיקים וכיפיים וליוו אותנו לכל אורך הסאמר סקול! קיבלנו גם חדרים נעימים, ובחלק זה ראוי לשבח אותך, מאיה שהצלחת להתגורר עם אחותך ששיגעה לך את הסכל במשך שבועיים. שאפו.

ביום השני חולקנו לרמות לימוד ובהמשך גם הכרנו ילדים ממדינות אחרות שבאו לסאמר סקול, כמונו. המורים שלנו העבירו לנו שיעורים כיפיים ונעימים, בקבוצות קטנות עם ילדים ממדינות אחרות מהעולם- סין, רוסיה, ספרד, ורומניה.

בכל יום, למדנו עד הצהריים, ולאחר מכן יצאנו לסיורים במרכז העיר שכללו טיול אופניים, קצת שופינג, ביקורים בקולג'ים אחרים, שיט בנהר קאם, ביקור במוזיאון, ולקינוח- עוד קצת שופינג.

בערבים יצאנו למסיבות עם ילדים ממרכזים אחרים, צפינו בסרט inside out בקולנוע, והשתתפנו בעוד פעיליות שארגנו לנו המדריכים שלו חלקן בתוך הקולג' וחלקן במרכז העיר.

בימי שישי ארגנו קידוש, על הישראלים, והיה מאוד מאחד ומרגש ! גם חלק מהמורים והמדריכים האנגלים הצטרפו !!

עשינו קצת רעש, (שלא כמקובל באנגליה...) והיה מאוד מצחיק ומאחד :)
בסופי שבוע לא למדנו, וביקרנו בלונדון פעמיים, צפינו במחזמר בילי אליוט, ביקרנו בבקינגהם פאלס ובוינדסור קאסטל, ת'ורפ פארק- (לונה פארק), ועוד...

במשך כל שהותנו בקיימברידג' פגשנו סטודנטים, שסיפרו לנו איך זה להיות תלמיד בקיימברידג', ואני חייבת לציין שנדלקתי על הרעיון. הרבה מאיתנו (הישראלים) רוצים לחזור וללמוד בקיימברידג' בלימודים גבוהים. העיר פסטורלית וציורית, ועם זאת גם תוססת ומלאה בצעירים!

בשבוע השני כבר התחלנו להרגיש את הסוף, ואני יכולה להעיד על עצמי שהיה לי מאוד קשה להיפרד... במשך שבועיים היינו עם צוות מדהים, שהינו במקום מהמם, עשינו צחוקים בלי סוף, והתחברנו עם ילדים מכל העולם. פגשנו בתרבויות שונות, ולמדנו איך נראים חייהם של בני נוער אחרים בגילנו- בארצות אחרות.

דיברנו באנגלית כל הזמן, עם הילדים, המורים והמדריכים, וכשחזרנו לארץ היה לנו מוזר לא לדבר יותר אנגלית. המשפחות שלנו חיכו לנו ביציאה עם שלטים והיה מאוד מרגש!!!!

כבר הרבה זמן שרצתי לטוס לסאמר סקול ואני כל כך שמחה שהצלחתי להגשים את החלום הזה. הכרתי כאן אנשים מדהימים, מהארץ ומחו"ל ואני רוצה להגיד לכולם תודה, ובפרט לשיר המדריכה הכי טובה שאפשר לבקש, שסבלה אותנו גם ברגעים קיצוניים...Smileys

האנגלית שלי השתפרה פלאים, הדיבור המבטא ואוצר המילים. אנחנו הישראלים ממשיכים לשמור על קשר בקבוצת הווטסאפ שלנו יחד עם שיר, עדיין מדברים על קיימברידג' ומריצים בדיחות פרטיות על הטיול. רובנו גם ממשיכים לשמור על קשר עם החברים מחו"ל ברשתות החברתיות.

לסיכום אני רוצה להגיד שהיה לי טיול מדהים, למדתי המון על אנגליה, קיימברידג' ועל נימוסים בריטים. למדתי המון על עצמי ועל האנשים שהיו איתי, וצברתי חוויות שלא הייתי נתקלת בהן בשום מקום אחר.

שום טיול לחו"ל עם המשפחה או עם חברים לא יכול לדמות את מה ששהיה לנו בקיימברידג', זו חוויה מיוחדת במינה של פעם בחיים!! אני ממליצה לכל מי ששוקל ללכת לא לחשוב פעמיים כי אתם תיהנו מכל רגע!!

תודה רבה לכל מי שלקח חלק בחויה הזו,
אני חולה עליכם campus studies !