אנוצ'קה

• מרכז: אוקספורד
  • יצאתי בקיץ: 2015

אנה מרגולין  (אנוצ'קה )

אומייגאד אני לא מאמינה שזה ...

ינון זיידל  (ינון)

זאת הזדמנות לסכם חוויה מדהימה ...

עמית פרץ  (עמית)

היוש   אני עמית פרץ ובדיוק ...

זיו בוהדנה  (זיווש)

איך להתחיל ??הטיול היה מדהים ...

שלי חני כהן

וואו , איך בכלל להתחיל??  בהתחלה ...

אומייגאד אני לא מאמינה שזה נגמר!!!  Smileysזה עבר כל כך מהר! זה היו השבועיים המדהימים ביותר שהיו לי אי פעם! אני כל כך נהנתי שלא היה לי אפילו זמן להתגעגע הביתה ולמשפחה ולחברים!! החוויה הכי מדהימה שעברתי עד עכשיו! Smileysאז אני אתחיל:

12/7/15-יום ראשון

התעוררתי בשלוש בבוקר כי בארבע היה צריך  להיות בשדה התעופה . למרות כל העייפות, ההתרגשות הייתה בשיאה ואיתה הציפיות! אחרי שנפגשנו כל הקבוצה (ומנהל הקמפוס קיבל אותנו בברכה) ,נפרדנו מההורים והלכנו לכיוון הדיוטי פרי.

בדרך עברנו בדיקות ביטחוניות כמובן! נתנו לנו מספיק זמן בדיוטי פרי מה שהיה ממש כיף כי אחרי כל הקניות שעשינו , ישבנו כמה ילדים ופשוט התחלנו להכיר אחד את השני! הגיעה השעה שבה היינו צריכים ללכת לנקודת המפגש שניקול (המדריכה) קבעה והלכנו לכיוון המטוס! במטוס למרבה ההפתעה, היה ממש לא משעמם.

דיברתי עם ילדים מהקבוצה הישראלית וממש התחברנו ולא היה משעמם, כי דיברנו על הדברים הכי הזויים שרק יכולים להיות והיה מצחיק. אחרי שירדנו מהמטוס, חיכינו עד שהאוטובוסים יגיעו ובזמן הזה, ניקול(המדריכה) דאגה לכך שנכיר את המטבעות של אנגליה ! יש כל כך הרבה מהם ! יש פני, שני פני, חמישה פני, עשרים פני, ארבעים פני, חמישים פני ופאונד( זה המטבעות). כשהאוטובוסים הגיעו התחלנו לנסוע לכיוון העיר אוקספורד !! הנסיעה ארכה כשעה וכשנכנסנו למקום שבו אנחנו ישנים, התחלנו לצחוק כי למקום קראו JESUS COLLEGE.

כשנכנסנו אני זוכרת שהיה מדריך ( MATTEW) שעזר לנו לארגן את הדברים והלכנו לאכול ארוחת צהריים .חילקו אותנו לדירות כך שבכל דירה יש סלון, מטבח, שירותים, מקלחת ושלושה חדרים שבכל חדר יש מיטה אחת למעט חדר שבו יש שתי מיטות .

התארגנו ויצאנו למרכז העיר ! התברר שהיינו קצת רחוקים מהמרכז כיוון שהיינו צריכים ללכת עשרים דקות פחות או יותר.  הלכנו למקום שבו אנחנו לומדים וגם אוכלים ארוחות צהריים וערב ! מתברר שארוחות הצהריים והערב מאוד מוקדמות! ארוחת הצהריים הינה בשעה 12:55 וארוחת הערב ב17:30! חזרנו למגורים לאחר שאכלנו ארוחת ערב והלכנו לישון עייפים אך עדיין מתרגשים לקראת היום השני!

נ.ב

לקחתי גיטרה וזה לא היה כל כך נורא להיות איתה! לקחתי אותה ביחד איתי למטוס, היא נכנסה לתא מטען במטוס אז כך שלא דאגתי!

13/7/15- יום שני

התעוררנו לבוקר קריר והלכנו לקראת רבע לשמונה לארוחת בוקר. היה  חלב עם קורנפלקס ולחם עם ריבות שונות! . בשמונה ועשרים היינו צריכים להיות כבר מאורגנים ואחרי ארוחת בוקר בנקודת המפגש שקבעו לנו! הלכנו שוב העירה.

הגענו למקום של הלימודים והלכנו לעשות את המבחן כניסה. אחריו היינו צריכים לעשות מבחן דיבור .אחר כך, הייתה לנו הפסקה והלכנו לשחק ביליארד!

אחרי ארוחת הצהריים, יצאנו לסיבוב בעיר אוקספורד.
סטודנט שסיים שנה ראשונה שלו באוניברסיטה הסביר לנו על הקולג'ים הסובבים אותנו ונכנסנו לכנסייה בשם CHRIST CHURCH.

בכנסייה, ראינו את המדרגות המפורסמות מהסרט של הארי פוטר וחדר האוכל הגדול והמפורסם שגם היה בסרטי הארי פוטר. הסטודנט סיפר שיש מספר מצומצם של מבנים באוקספורד בו הסטודנטים ניגשים לבחינות. סטודנט בשנה הראשונה במבחן הראשון שלו - מקבל ורד לבן אותו הוא שם על דש הבגד - כך שכולם יכולים לזהות שזה המבחן הראשון שלנו ומאחלים לו בהצלחה.
בעוד סטודנט שניגש למבחן האחרון שלו - מקבל ורד אדום.

סיימנו את הסיבוב בעיר והיה לנו זמן חופשי!! הלכתי לקנות מתנות לכל החברים והמשפחה ! חזרנו לבית הספר לקראת חמש ועשרים ומשם הלכנו לארוחת ערב!

אחרי ארוחת הערב עשו לנו תחנות כאלה של היכרות והכרנו את האיטלקים והסינים! היה ממש ממש כיף! אחרי הפעילות חזרנו למגורים עייפים אך מאוד מאוד מרוצים מהיום שעבר עלינו!

14/7/15- יום שלישי

בשמונה ועשרים כרגיל התייצבנו בנקודת מפגש והלכנו לכיוון בית הספר!
היה היום קר במיוחד אז לבשתי סוודר חם :) כשהגענו לבית הספר, חילקו אותנו לרמות.

בקבוצה שלי היו איטלקים וסינים (שבאו מהונג קונג) והשיעור הראשון היה ממש מביך כי כמעט אף אחד לא דיבר .. אחרי שעה וחצי שבו למדנו אנגלית (קיבלנו חוברות אנגלית ולמדנו על החיים הבריטים) הייתה הפסקה של חצי שעה, עד 11:00. בזמן הזה הלכנו לCOMMON ROOM שזה חדר מיוחד שמיועד שהסטודנטים יבלו בו את זמנם הפנוי. יש שם המון ספות, שולחן ביליארד וכו'.

אנחנו הפעם ישבנו בספות וסתם דיברנו בינינו! לאחר ההפסקה, חזרנו לכיתות והפעם השיעור היה עם אליוט! בשיעור הזה, היינו צריכים לחשוב על רעיון להצגה שנעלה אותה בעוד יומיים! לקח כמעט שיעור שלם כדי להחליט מה עושים ומה העלילה אבל בסוף החלטנו על סיפור כזה: גן ילדים שבו יש המון המון ילדים, מורה וסייעת. יום אחד, מגיעה ילדה חדשה לגן! יש ילד אחד ששונא אותה והורג אותה, (הסינים חשבו על הרעיון) והיא נהפכת לרוח.

יום אחרי זה היא חוזרת במטרה להרוג את הילד אבל יש ילד אחר שרואה אותה והיא מודהמת מזה שהוא יכול לראות אותה בגלל שהיא רוח. הוא משכנע אותה לא להרוג את הילד ויש סוף טוב!

לאחר השיעורים, הלכנו לאכול ארוחת צהריים ואז הלכנו למין בניין כזה בהמשך הרחוב המרכזי (איפה שכל החנויות, יצאנו מבית הספר) והגענו לאולם גדול שבו עשינו דייביט ביחד עם האיטלקים, צרפתים והסינים! היו שני וויכוחים: הראשון היה על האם לאפשר טלפונים בשיעורים והשני, המתת.

שלושה ילדים ישראלים כיכבו בדיבייט והערכתי אותם על האומץ לעמוד ולדבר ברור, נקי ובלי טעויות! בדרך חזור, נתנו לנו זמן חופשי והלכנו לשתות קפה בסטארבאקס! מודה, היה טעים! לקחתי אייס קפה עם קצפת והיה מושלם! חבל שאין לנו בארץ
:(.

חזרנו כהרגלנו לשעה חמש ועשרים ומשם לארוחת הערב ! לקראת השעה שבע, ירד גשם ולכן עשו לנו ערב של סרט! ראינו "ברוס הגדול מכולם" ! היה סרט אדיר ! אחרי הסרט (בסביבות השעה תשע וחצי) עשינו את דרכינו חזרה למגורים!
היה יום באמת מושלם ואני לא קולטת שאני באנגליה !!

15/7/15- יום רביעי

סוף סוף, היום לא היה כל כך קר (למרות שקצת קר בבוקר) והשמש יצאה מדי פעם אז סוף סוף יכולתי ללבוש קצר! אכלנו ארוחת בוקר ומיד אחר כך הלכנו לבית הספר!

היום בשיעור האנגלית הראשון (שהתחיל בשעה תשע), למדנו על שופינג ובגראמר על CONDITIONALS: הראשון, השני והשלישי! למדנו ביטויים באנגלית שקשורים לכסף והיה ממש נחמד!

בהפסקה, דיברנו בינינו והבנים שיחקו ביליארד! לאחר מכן, בשיעור השני לאחר ההפסקה, היה לנו שיעור עם אליוט. חילקנו תפקידים והתחלנו לכתוב את התסריט ! מתברר שאני בתפקיד הילדה החנונית.

אחרי ארוחת הצהריים שבה התחברנו לבנות צרפתיות ממש חמודות, נפגשנו בנקודת המפגש באחת ורבע והיה לנו זמן חופשי איזה ארבע שעות!!! עד חמש ועשרים כמובן ! וואו הספקתי הרבה! כולם הלכו לפרימארק כי זאת החנות שהכי נחשבת באירופה כי היא ממש זולה!

אחרי הסתובבות של חצי שעה בערך, הבנתי שצריך לדעת איפה לחפש ! בסוף, קניתי שמלה שחורה ממש יפה, חולצה, עגילים וצמידים!

לאחר מכן, הלכנו לפאונדלנד ! חנות שבה הכל בפאונד ! התפצלנו והלכתי לחנות שהייתה קרובה לפריאמרק שבה קניתי את יומן מסע ! היה קצת יקר (6 פאונד) אבל היה שווה כל אגורה! (או במקרה הזה, כל פאונד או פני)

חזרנו ביחד והלכנו לאכול ארוחת ערב, ומיד לאחר מכן נפגשנו בנקודת מפגש והלכנו למוזיאון האומנות! ממש נהנתי! ראיתי המון כלי מטבח ישנים מהמאה ה 19 ובאיזור של המצרים היו מומיות קצת מטרידות אבל היה ממש מעניין!

כשחזרנו מהמוזיאון ירדנו "לבר המקומי" ( באמת שככה הוא נקרא) שבו אלן, מנהל בית הספר בשל היותו סקוטי, נכנס בלבוש מסורתי של סקוטים והדגים לנו איך רוקדים בסקוטלנד !!

אחרי בערך שעה, התחלנו את ההליכה לכיוון המגורים! היה די קר אבל היה היום יום מושלם ועם הרבה קניות! חזרתי ממש מרוצה !

17/7/18- יום שישי

היום היה סוף סוף יום כל כך נעים!!Smileysההליכה לבית הספר הייתה ממש נחמדה ודיברנו עם הצרפתיות כי זאת הפעם האחרונה שאנחנו הולכים איתן לבית ספר כי הם עוזבים ביום ראשון :( בשיעור אנגלית הראשון, דיברנו על האוכל שיש במדינות שונות וכמה צריך לאכול ירקות בכל מדינה וקיימנו דיון על נושא זה. בגראמר , למדנו עתיד הפרפקט ואני חייבת להגיד שעד עכשיו,

התוספת הזאת של הגראמר והלימוד על זה ממש עוזר ואני משתמשת ומבינה את זה הרבה יותר טוב מאשר איך שהבנתי את זה בבית הספר ! כשהייתה לנו הפסקה, הלכנו לחדר המוזיקה וניגנו בפסנתר!

לאחר ההפסקה, בשיעור השני עם אליוט עשינו איזושהי פעילות קצרה עם קלפים שהוא הביא. אחרי השיעור, הלכנו לאכול ארוחת צהריים וכיוון שלקחתי איתי גיטרה אחרי ארוחת הצהריים ישבנו וניגנו בגיטרה כל קבוצת הישראלים! היה ממש ממש כיף!

מיד אחר כך, יצאנו לכיוון אולם דומה שבו עשינו את הדייביט ולסטודנט שעשה לנו את הסיור באוקספורד, הצטרפו אליו עוד שלושה סטודנטים שהסבירו לנו על חיי הסטודנטים ביומיום, מה צריך לעשות כדי להתקבל לאוניברסיטה וסיפרו על חייהם כסטודנטים.. היה זמן לשאלות וכשנפרדנו מהם לשלום, הלכנו לסטארבאקס כהרגלינו!

חזרנו לקראת חמש ועשרים, ובארוחת הערב עשינו קידוש ! היה לנו זמן אחרי ארוחת הערב להתכונן קצת למופע הכשרונות! לא ידעתי אם ללכת או לא אבל בסוף הלכתי!! זה היה ממש ממש מביך ! ירדנו כולם שוב לבר הזה אבל הפעם אנחנו הישראלים היינו במרכז העניינים! בסוף אחרי שכנועים, שכנעו אותי להעלות לבמה ופתחתי את השיר GOLDEN BOY! זה היה ממש ממש מלחיץ והתרגשתי אבל הרבה פחות ממה שאני בדרך כלל! עוד לפני שירדנו לבר, שרתי לכמה צרפתיות ולטלי והן כל כך העלו לי את הביטחון עצמי שאני אפילו לא יכולה לתאר כמה. ממש התביישתי אבל זה ממש העלה לי את הביטחון לשיר מול אנשים ולא להתבייש ! המופע כשרונות היה ממש מוצלח!

18/7/15- יום שבת

חלום חיי התגשם!!Smileys היום נסענו לWINDSOR CASTLE וזה היה כל כך מרגש! אני כל כך התרגשתי לקראת הטיול הזה כי זה הארמון של המלכה וזה היה כל כך מגניב.

מתברר שלמלכה יש שלושה ארמונות: אחד בלונדון, השני בווידנזור והשלישי הוא בסקוטלנד. בנוסף, התברר גם שכשהדגל מורם, המלכה נמצאת בארמון וככה היה !זה היה פשוט אדיר.

אז יצאנו בהרגלינו בבוקר לארוחת הבוקר. יצאנו בשמונה ועשרים לכיוון האוטובוסים. היינו צריכים ללבוש את הLANEYARD כיוון שללא זה אי אפשר לצאת לטיולים מחוץ לאוקספורד.

הנסיעה ארכה בערך שעה וכשהגענו כל כך שמחתי כי השמיים היו כחולים והיה די חם.. הלכנו בסביבות העשר דקות עד לארמון ובדרך עברנו בשוק וחנויות. חילקו לנו אוזניות כדי שנוכל להבין על מה בעצם אנחנו מסתכלים.

נתנו לנו בסביבות השעה וחצי להיות בתוך הארמון עצמאית ולהסתובב.

ביקרנו בבית הבובות של המלכה מרי - בית בובות ענקי - עם קומות ומלא חדרים, ממש הדמייה של ארמון. ראינו גם חילופי משמרות של השומרים שזה היה פשוט אדיר ברמות. הצטלמתי כמובן עם השומרים ! הגיעה השעה ללכת ונתנו לנו זמן חופשי אך לפני זה, הספקנו לבקר בקולג' שבו וויליאם למד !

מתברר, שזהו בית ספר לבנים בלבד ורק עשירים והמעמד הגבוה יכולים ללכת לבית ספר זה. שנת לימודים אחת עולה בסביבות ה 65,000 פאונד!! מטורף!

ברגע שהיה זמן חופשי, הלכנו למסעדה איטלקית ואכלנו פיצה! היה מאוד טעים ומשביע! השיחות שלנו היו הזויות כמו תמיד אבל היה ממש מצחיק וכיף ! לאחר מכן, חזרנו לאוטובוס ונסענו לאוקספורד בדיוק לקראת ארוחת הערב. לאחר ארוחת הערב, חזרנו למגורים ומיד אחר כך המשכנו לפארק. הבנים שיחקו כדורגל ואנחנו הבנות ביחד עם הצרפתים שהצטרפו אחר כך ניגנו בגיטרה!

19/7/15- יום ראשון

היום נוסעים ללונה פארק !!

אז כרגיל מוקדם בבוקר, הלכנו לאכול ארוחת בוקר ויצאנו רק אנחנו הקבוצה הישראלית באוטובוס לTHORPE PARK ! כשהגענו לשם, התברר שהיה יום שמשי . התחלקנו לקבוצות והיה ממש ממש כיף! הלכנו לאיזור האנגרי בירדס ושם עלינו על המכוניות המתנגשות.

לאחר מכן, הלכנו לעוד מתקנים ממש כיפיים בפארק ! עלינו על מתקן שממש דומה לכזה  שיש בסופר לנד (המים והאבובים) והיה עוד מתקן של מים שהיה פשוט כיף! אכלנו ארוחת צהריים בKFC והייתה ארוחה פשוט טעימה! כשנגמר לנו הזמן כמעט, החלטנו ללכת לראות סרט של אנגרי בירדס 4D! זה היה פשוט אדיר וזה היה סיום מושלם ליום הזה! היינו כמעט חמש שעות לבד בפארק . אחרי שחזרנו ולאחר ארוחת הערב, הכרנו את הצרפתים החדשים! הלכנו לפארק ועשו לנו משחקי היכרות.

אז אני לא אספר מה היה בהמשך השבוע בכדי לא להרוס לבאים בתור שנה הבאה אבל בין היתר הספקנו לנסוע לבאולינג, לבקר במאדאם טוסו (במוזיאון השעווה) ללכת להצגה של בילי אליוט בלונדון ולבקר כמובן בלונדון!!לפני שאני שוכחת, הייתה גם מסיבה מאוד מאורגנת וכיפית במועדון בעיר רידינג ובחיים לא נהנתי ככה!!Smileys אני ממש ממש שמחה שנסעתי דרך קמפוס כיוון שהכל היה בצורה מאוד מאורגנת ומסודרת! לא היו שום תקלות בדרך( לפחות לא שידעתי עליהם) והמדריכה הייתה מדהימה!! ( ניקול אני אוהבת אותך! מאחלת לך המון הצלחה בהמשך!! Smileys) אז כך שאם אתם עוד מתלבטים, תסעו לאוקספורד! חוויה לא נשכחת ושל פעם בחיים!