אוקספורד 15.7.2018

שלום אוקספורד!

ערב טוב הורים יקרים!

את הבוקר פתחנו בארוחה מתוקה, ולאחר מכן נסענו אל בית הספר בו אנו לומדים. הבוקר הילדים עברו את המבדק שמחלק אותם לכיתות השונות, כאשר מחר (שלישי) הם כבר מתחילים ללמוד בכיתות. היה קצת קשה, קצת ארוך והתלמידים מלאו אותו ברצינות רבה. כל הכבוד להם! היו כמה מילים אנגליות מאתגרות, אך בכל זאת - הגענו לפה גם כדי ללמוד Smileys
לאחר מכן הצוות הלימודי הציג עצמו וערך שיחת פתיחה. הרבה נהלים, הרבה חוקים, הכל כדי לשמור על ביטחון הילדים.

לאחר מכן אכלנו ארוחת צהריים, ולאחריה המשכנו לסיור בעיר אוקספורד. מראה עיניים משובח; עיר נקייה, מסודרת וכמובן, בנייה אסטית להפליא. האווירה בעיר רגועה מאוד. מצד אחד, אנו רואים את האנשים שחיים בה, את התיירים, וכן את הסטודנטים שבדיוק יוצאים לחופשת הקיץ שלהם, מצד שני, האווירה רגועה, כולם כאן שלווים מאוד. ואדיבים במיוחד. זכינו לראות כל מיני מקומות עם היסטוריה, החשוב ביניהם, לפחות עבור חלק מהילדים, הוא המקום שבו דארקו מאלפוי מהארי פוטר הפך לסמור.

לאחר הסיור הגיע החלק שכולם חיכו לו: זמן חופשי לשופינג! Smileys
במהלך הזמן הזה החבר׳ה למעשה רשאים להסתובב בחופשיות באזור, מה שדורש מהם עצמאות ואחריות כאחד. הם מממלאים בהצלחה דרישה זו. תענוג! מעבר לכך שהילדים חזרו עם שלל ראשוני, הם גם קיבלו היכרות ראשונית עם מרכז העיר, אזור שבו נבלה עוד בעתיד.

לבסוף חזרנו לבית הספר לארוחת הערב, וממנה המשכנו לפעילות החברתית הראשונה. הילדים השתתפו בפעילות היכרות יחד עם שאר הילדים מהמדינות השונות. בצפייה מהצד אני יכולה להעיד שלנערות ולנערים יש צ׳ארם מיוחד. הם ממלאים את תפקיד השגרירים הישראלים בצורה מצוינת. מעבר לכך, המפגש עם הילדים הזרים חשוב לילדים, ומעבר להיותו מעניין וכיפי, הוא גם פותח להם את הראש לתרבויות חדשות. אני מאוד שמחה להביט בהם ולראות את החיבורים הראשוניים.

עם סיום הפעילות, בתשע בערב, חזרנו למגורים באוטובוס הפרטי שלנו. התרגשתי לראות את הילדים יורדים מהאוטובוס ומודים לנהג באנגלית Smileys
עם ההגעה, הילדים שוחררו לחדריהם, להתארגן ליום הבא ולישון שינה עמוקה וטובה לאחר עוד יום מלא בחוויות.

מחר יהיה לנו יום חדש, בו נתחיל את השיעורים הראשונים, נבקר במוזיאון, נבלה בעיר, ונסיים בפעילות ערב חברתית. בינתיים, שיהיה לכם יום נהדר ורגוע.