אוקספורד 22.7.2013

יום שבת- טיול לטירת וינדזור!

שלום לכולם!!   Smileys איך עבר הסופשבוע שלכם?

היה לכם קצת יותר זמן לנוח בלעדינו? ;)

אצלנו הסופ"ש היה פשוט מוצלח!

והאמת שהוא עוד ממשיך לו (יום ראשון זה עדיין סופשבוע...)

ביום שבת קמנו באותה שעה כרגיל, אכלנו ארוחת בוקר ועלינו על האוטובוס החדיש הישר לוינדזור.   הנסיעה ארכה כשעה, זמן טוב להכיר אחד את השני קצת יותר ובעיקר ליהנות מהנוף הירוק! לא ייאמן כמה הדשא ירוק מסביב... אין פלא, אנחנו שמים לב שגם ביום הכי חם יורד קצת גשם! היינו רוצים שיהיה ככה גם בישראל, גשם שמנקה את הכל-גם בקיץ:) SmileysSmileys

הגענו לוינדזור, יחד עם עוד המוווון אוטובוסים של תיירים מכל העולם!   צעדנו ליד הנהר ( התמזה המפורסם כמובן ), עלינו על הגשר ( Windsor bridge), המשכנו ברחוב עם חנויות ואז הגענו לכניסה של Eton College-

הילדים למדו ביום שישי בכיתות על כך שזהו בית ספר שנבנה בשנת  1440 על ידי הנרי השישי, מלך אנגליה..בעבר הוקם עבור 70 בנים, אך כעת לומדים בו כ-1300 בנים!   היום, שנת לימודים שם עולה 30,000 פאונד! Smileysלא ייאמן!

בין התלמידים המפורסמים של בית הספר למדו הנסיכים ויליאם והארי וגם ראש ממשלת בריטניה - דיוויד קמרון!

לאחר הסיור הקצר המשכנו לעבר טירת וינדזור...בדיוק כשהגענו לכניסה חיכו המון אנשים משני צדי הרחוב והתחיל טקס חילופי המשמרות עם התזמורת המלכותית. היה בהחלט מרשים! SmileysSmileys

כשנכנסנו לטירה קיבלנו אוזניות ומכשיר ושמענו באנגלית הסברים על כל מה שראינו בטירה. גם מבחוץ וגם בתוך החדרים.     טירת וינדזור היא בעצם אחד מאתרי המגורים העיקריים של בית המלוכה הבריטי. סיפרו לנו שמשפחת המלוכה מתגוררת בארמון הזה רק בחגים מסוימים ובעיקר בסופי שבוע.

שמענו באוזניות גם על השריפה הגדולה שאירעה ב-1992 וכדי לממן את השיפוצים שעלו מעל 40 מיליון פאונדSmileys, פתחו את הטירה לציבור הרחב.   היו שם המון חדרים מפוארים, חלקם אפילו מגוחכים במקצת, כאילו לא ניתן לעשות הכל באותו חדר. היה מגניב בעיקר- בית הבובות של המלכה מרי. שלא נוצר באמת למשחק, אלא רק להתרברבות:)    היו שם בתים מינאטוריים שניתן לראות שעבדו עליהן המון!!

יצאנו מהטירה ואחרי סיור  במרכז העיר, עלינו לאוטובוס חזרה לאוקספורד. רוב הילדים, הישראלים והחברה מחו"ל נרדמו, גם אני נדבקתי באווירת השינה:)

הגענו לארוחת ערב טעימה בקולג', היה ספגטי בולונז (או עם ירקות לצמחוניים), לחם שום, סלטים ופירות:) SmileysSmileys

בערב היתה לנו מסיבת פרידה מכמה חברים טובים שעוזבים- חברים מונצואלה, ספרד ורוסיה וגם כמובן הרבה חברים טובים מסין. היה מאודדדד מרגש ועצוב! תתפלאו לגלות שנוצרו פה קשרים ממש חזקים! זה לא ייאמן איזה מהר כולם נקשרו פה!!

היו הרבה דמעות, והמוןןןן חיבוקים ארוכים.