בידלס 20.7.2009

שבת ראשון ושני האחרונים - הספקנו הרבה (a)

הורים יקרים,

קצת באיחור, אך היה לנו חשוב לכתוב על היומיים האחרונים שלנו במרכז

ביום שבת התחלנו את הבוקר הטירת וינזדור המדהימה - מדובר בארמון שיחד עם ארמון בקינגהם משמש כאחד מארבעת הארמונות המרכזיים של בית המלוכה.

לאחר הסבר שלנו על הארמון ועל מבנה בית המלוכה האנגלי הילדים קיבלו זמן חופשי להסתובב בארמון ולהתרשם, אחד החלקים היפים ביותר היה בית הבובות של המלכה מרי - מדובר בבתים קטנים ובתוכם חדרים עם רהיטים ואנשים מיניאטוריים עליו עמלו כ-1500 אמנים עבור המלכה מרי.

בהמשך אותו האולם הלכנו במעין מסלול בין חדרי הארמון שהוביל אותנו בין חדרי קבלת הפנים והאולמות השונים של הארמון - ראינו תלבושות מתכת של אבירים, תמונות וכלים מפוארים, תקרות צצוירות ועוד...

באולמות האלה מתקיימות סעודות הפאר וקבלות הפנים המלכותיות עד היום !   מארמון וינזדור המשכנו לקניות באוקספורד סטריט, הילדים קיבלו זמן חופשי ברחוב המפורסם ונהנו ממנו מאוד.

מאוקספורד סטריט הלכנו הליכה קצרה ברגל למוזיאון מדאם טוסו המרשים בו ראינו כ - 120 דמויות שעווה של מפורסמים...

לאחר יום מתיש ומהנה חזרנו למרכז עייפים ומרוצים.

ביום ראשון נסענו לברייטון, עיר שטופת שמש על חוף הים שנהייתה אופנתית בשנים האחרונות...

פתחנו את היום במרכז הימי - ראינו כרישים קטנים, צלופחים, דגים בשלל צורות וצבעים, צבי ים, מנטה ריי, מדוזות סרטנים ועוד.

מהמרכז הימי המשכנו לארמון הפביליון - ארמון מרשים המעוצב בסגנון המזרח הרחוק ששימש כבית קיט למשפחת המלוכה ומאוחר יותר הפך לאחד הארמונות.
ישבנו על הדשא, צפינו בארמון אכלנו ארוחת צהריים ונהננו מהשמש...

לאחר הצפייה בארמון הילדים קיבלו כשעה זמן חופשי להסתובב במדרחוב המדהים,  ולסיום קינחנו בביקור במזח העצום והמפורסם של ברייטון.

כשחזרנו למרכז נחנו קצת והצטרפנו לברביקיו על הדשא, במהלכו חגגנו יום הולדת לנועה עם עוגה שהמטבח הכין לנו ובלונים.

לאחר זמן התארגנות (ושיחות בלתי פוסקות עם הספרדים...) התכנסנו לפעילות סיכום קצרה ו...לילה טוב..

הילדים התנהגו מצוין יחסית לעובדה שזה היה הלילה האחרון שלהם במרכז וההתרגשות הייתה רבה.

ביום שני קמנו בבוקר ולאחר ארוחת הבוקר האחרונה במרכז והמשך ההתארגנות עלינו על האוטובוס לשדה התעופה, עם שמחה מהולה בעצב...

את הירידה המטוס ליווינו ב"אל אל אל ישראל" ובהתרגשות רבה.. ואת ההמשך אתם כמובן יודעים...

כמה מילים אישיות לסיכום
זכינו להכיר קבוצה נהדרת של ילדים, אין ספק שהפכתם את השבועיים האלה למצחיקים, כיפיים מרגשים ומלאי חוויות עבורנו המדריכות וכמובן אחד עבור השני.
פגשנו ילדים בוגרים לגילם שהתחברו מהר וידעו לעזור אחד לשני בצורה מדהימה. נהננו אתכם מאוד ואנחנו מקוות שגם אתם...