מתן

• מרכז: ניו יורק ובוסטון לגילאי 15-17
  • יצאתי בקיץ: 2014

מתן טויטו

היי, אני מתן טויטו, בן 16 ...

תהל פרץ  (תהל)

שמי תהל פרץ, אני בת 16 מקריית ...

טלי אור לב

קוראים לי טלי אורלב אני בת ...

שי שאשו

קוראים לי שי ואני גר בחולון. ...

ספיר תמר  (ספיר)

סאמר סקול.. בשתי מילים.. חוויה ...

יובל שמעון  (יובל)

היווווווש כוווולםם טוב אז ...

היי, אני מתן טויטו, בן 16 ממושב פדיה, והשנה בקיץ טסתי לסאמר סקול בניו יורק ובוסטון לשלושה שבועות. זו היתה הפעם הראשונה שלי בסאמר סקול, וטסתי יחד עם אחי התאום עידו.

כשהיגענו למרכז בניו ג'רזי אחרי הטיסה, ערכו לנו סיור במקום כדי שנלמד להכיר אותו, ויום למחרת היו לנו מבחנים שחילקו אותנו לכיתות. במבחן היו בעיקר שאלות אמריקיות על קטע האזנה ואנסין.

בכל יום היינו לומדים מלבד ימי שבת וראשון בהם היינו מטיילים איפלו יותר מהרגיל, הלימודים נמשכו משעה תשע ועד שתיים עשרה בצהריים. אחרי זה היינו אוכלים צהריים ויוצאים לניו יורק בסאבווי. בניו יורק יצא לנו להיות בהמון מקומות: ראינו הופעה בברודיי, טיילנו במנהטן, הלכנו על גשר ברוקלין, עלינו לקומה 86 באמפייר סטייט, ראינו תצפית על כל ניו יורק, סוהו, עשינו שופינג בשדרה החמישית ובטיימסקוור, וביקרנו גם בכמה מוזיאונים שונים.

האוכל במרכז לא היה משהו מיוחד, נהגנו לאכול פסטה וירקות וגם כשהיו המבורגרים וצ'יפס, אבל הסתדרנו כמובן עם הכל. בימי שישי בערב עשינו קידוש, כל הישראלים יחד והיה ממש כיף, ואחרי הקידוש היינו הולכים למסיבה וסוג של טקס שבו נפרדנו מכל הילדים שאמורים לעזוב ביום שני. כל שבוע היו מגיעים ילדים חדשים מרחבי העולם:סין, גרמניה, אימטליה, צרפת, ברזיל וכדומה.

בדרכנו לבוסטון, עצרנו לאוניברסיטת ייל, שם היה לנו סיור במקום וקנינו סווצ'רים בחנות של האוניברסיטה. אחרי זה המשכנו בנסיעה לבוסטון וכשהגענו למרכז החדש, התחלנו להתמקם בחדרים החדשים ולהכיר שוב אנשים מהעולם.

בבוסטון הלימודים היו דומים לאלו בניו ג'רזי והיינו בשייט ליוויתנים, ליטל איטלי, מרכז קניות, אוניברסיטת הארוורד, ביקרנו בפארק ענק ובמוזיאון נוסף.

סך הכל החוויה הייתה ממש מהנה ואני ממליץ לכולם.