אביה (:

• מרכז: ברייטון
  • יצאתי בקיץ: 2013

אביה כפירי  (אביה (:)

שלווום!   אז יומיים אחרי ...

דנה צאיג

הלוווו  אז אני עכשיו ...

עמית ונונו

לפני שלושה שבועות עמדתי בשדה ...

נטע קורן  (neta :))

היי לכם!    אז אני נטע ונרשמתי ...

גאיה ארובס  (gaya)

hellllo,  טוב אז אחרי ...

נעמה גולן  (naama)

וואוו.. כבר חודש עבר מאז שהחוויה ...

שלווום!  Smileys

אז יומיים אחרי שחזרתי משבועיים של כיף וחוויות אדירות אני רוצה לספר לכם מה עבר עליי ואולי זה יעשה גם לכם חשק לטוס :)
אז הכל התחיל בזה שנרשמתי משהו כמו חודשיים לפני הטיסה,האמת היא שהייתי קצת מפוחדת כי באתי לבד בלי אף אחד שהכרתי.אבל התחלתי להכיר ילדים מקבוצה שפתחו בפייסבוק ושם התחלנו לדבר ולהכיר קצת אחד את השני  Smileys
אחר כך גם פתחו קבוצה בוואטספ ושם חפרנו אחד לשני בכל שעה.הגענו למפגש שהתקיים שבוע לפני הטיסה ושם הכרנו את המדריכות האדירות שלנו,שחר והילה,ההורים שאלו שאלות,וקיבלנו מידע מסודר על כל מה שהולך להיות.כל הכבוד לקמפוס שארגן את המידע בצורה ברורה גם להורים ההיסטריים Smileys וגם לנו הילדים.
היו גם משחקי היכרות של כל קבוצה,טיפ שלי: אל תיבהלו אם לא יצא לכם לדבר עם אף אחד שם,זה בסדר,כולם מתביישים וחוששים.אתם בטוח תכירו חברים בשדה התעופה או בטיסה,לא לדאוג.
שבוע אחר כך...הגיע היום הגדול! הגענו באמצע הלילה לנתב"ג,נפרדנו מההורים קצת בעצב,ועברנו את הבדיקות הבטחוניות בקלות יחסית.אחר כך בילינו לנו בדיוטי פרי והתחלנו בעצם את השופינג עוד לפני שטסנו  Smileys
אחרי כמעט 5 שעות טיסה,נחתנו בלוטון,לונדון.שם פגשנו את הרייאט,המדריכה הבריטית מהקולג' שלנו,שבאה לאסוף אותנו עם האוטובוס.נסענו שעתיים לברייטון (בלי מזגן! בהחלט השתגענו שם Smileys ) והגענו לקולג'.הדבר הראשון שתחשבו כשתגיעו לשם זה: וואו! הנוף שם מדהים,וכמו שכתבו פה לפני,נראה כמו הטירה של הארי פוטר. עלינו למועדון,שם הכרנו לראשונה את המדריכות החמודות והמדריכים החתיכים...הם עשו לנו פעילויות היכרות קצרות ומשם הלכנו לחדרים.החדר שלי היה בעליית הגג עם נוף ממש יפה.
הייתי מתארת לכם את מה שעשינו בכל יום במשך השבועיים האלה, (כתבתי יומן מסע-אל תחשבו שזה טפשי,זה ממש נחמד ואני ממליצה גם לכם לכתוב אחד!) אבל בגלל שאני לא חושבת שיש מקום לכל כך הרבה, אתאר לכם את שגרת היום-יום שלי בקולג'.ארוחת הבוקר הייתה ב8 בבוקר,כשהישראלים תמיד נכנסו כקבוצה ועשו פעילויות קצרות לפני כן.בקשר לאוכל...ממליצה לכם להנמיך ציפיות,לדעת כולנו הוא היה אכיל ולא יותרSmileys . אחר כך,בשעה 9 ,היו פעילויות ספורט\לימודים (בכל שבוע מתחלפים הזמנים-פעם הלימודים בבוקר ופעם אחה"צ). הפעילויות היו כדורגל,טניס,בריכה או כדורסל,מי שאוהב ספורט מאוד יהנה שםSmileys . אחר כך בשעה 12:30 היתה ארוחת צהריים (מי שמע על ארוחת צהריים ב12:30? Smileys ) ולאחר מכן בשעה 14:00 היו לימודים או פעילויות.הלימודים היו קלים,אני ממליצה לא לפחד,יש מבחן כשמגיעים וכשעוזבים את הקולג'. אני הייתי ברמה הכי גבוהה והיה לי קל,ככה שבאמת היה סבבה בנושא הזהSmileys . הפעילויות או הלימודים היו עד 17:30,ואז היה זמן חופשי עד 18:30,בהמלכו התנחלנו בחדרים של אחרים,טחנו ממתקים מהקפיטריה,תצפתנו על חתונות שהתקיימו שם Smileys וגם התקלחנו,כי חייבים (לא באמת) Smileys

ב18:30 אכלנו ארוחת ערב,ומ-20:00 עד 22:00 היו פעילויות ערב,שבדומה לפעילויות מוקדם יותר,הועברו על ידי המדריכים והיו ממש מגניבות ומקוריות.למשל,היתה פעילות בליינד דייט,בה מישהו מהבנים מסתתר מאחורי פרגוד ונבחרות 3 בנות,שצריכות לעשות כל מיני משימות מוזרות שהמדריכים נותנים להן,בסוף הקהל בוחר מישהי אחת שהוא הכי אהב,והיא הבת זוג של מי שמאוחרי הפרגוד והם צריכים לשבת לדבר ביחד.הזדמנות טובה להשיג דייטSmileys  . והיו עוד מלא פעילויות מקוריות אחרות שתראו בעצמכם,למה לגלות הכל?
מה שאני אישית הכי אהבתי,היו הטיולים מחוץ לקולג'.אלו גם הימים הכי מיוחדים,כי מתישהו הפעילויות והלימודים הופכים לשגרהSmileys ובא להתאוורר בחוץ.את הטיולים עשינו גם בקבוצה של הישראלים.היו טיולים לברייטון-לסי לייף סנטר,לברייטון פיר,לחוף הים,וכמובן לקניות Smileys . טיולים ללונדון-שטנו על נהר התמזה מתחת לכל הגשרים,ראינו את הביג בן,את ארמון בקינגהאם וראינו מחזמר מדהים של מייקל ג'קסון,וגם נסענו ללונה פארק אדיר ליד לונדון.היה כל כך כיף לטייל ולהצטלם ולקנות ביחד,מה שמאוד גיבש אותנו כקבוצה.
היה מקרה אחד שלא נשכח:הודיעו לנו מראש שיערך תרגיל אש-כלומר,תופעל אזעקת האש כדי לתרגל יציאה למקום מוגן,אבל לא אמרו לנו מתי זה יקרה.בסוף זה קרה ב6:30 בבוקר! כולנו היינו במיטות עדיין,קפצנו ורצנו לדשא שהושקה לא מזמן כשאנחנו בפיג'מות,חלקנו יחפים ורועדים מקור Smileys. סיטואציה הזויה לגמרי אבל גם מצחיקה. כמה ימים אחר כך,שוב הופעלה האזעקה ושוב כולנו רצנו לדשא-הפעם בשעה סבירה,אבל זה עדיין היה די מלחיץ.בסוף הסתבר שמישהי מהמשלחת הרוסית הפעילה את האזעקה בטעות,כשקראה מה כתוב עליה והיד שלה "החליקה"  Smileys

וסיכום: קודם כל,אין מה לפחד ולהיות לחוצים.אני אומרת את זה בתור מישהי שכן קצת נלחצה בהתחלה,אבל גם אם אתם באים לבד כמוני,כמעט בטוח שתכירו שם לפחות חבר אחד,אם לא יותר.תבואו בגישה חיובית כי בסופו של דבר זו החלטה שלכם אם ליהנות או לא,ואם תחליטו שיהיה לכם כיף זה באמת יקרה (מחשבה יוצרת מציאות).
אם אתם צריכים את זה,תבואו במטרה לשפר את האנגלית.יהיו לכם הזדמנויות לדבר באנגלית,אם זה עם המדריכים הבריטים,ילדים ממדינות אחרות או מוכרים בחנויות.אני אומרת את זה כי כנראה תדברו יותר עברית עם הילדים מישראל,ככה שמי שבאמת רוצה לשפר את הרמה שלו באנגלית,ידבר רוב הזמן באנגלית כשיהיו לו הזדמנויות,כי זה נחמד לבוא למקום עם שפה אחרת ובאמת להבין מה אומרים לכםSmileys  .
ובסופו של דבר: תהנו ותפיקו את המיטב,כי גם אם תרצו עוד פעם לטוס (מה שכנראה יקרה),תוכלו רק בקיץ הבא.ככה שתהנו מכל רגע,כדי שתזכרו את השבועיים האלה כחוויה מעצבת,משפיעה ומעניינת.כמו שלי היה.