גאיה

גאיה חזן  (גאיה)

Whatssuppppppp   אוקי אני ...

סתיו ברבי  (ברבי)

היי קוראים לי סתיו אני בת ...

ניקול פרלין  (ניקול)

אני לא ממש יודעת איך להתחיל ...

ירין חיים חג  (didi)

היי לכולם! אני ירין דדון ממחזור ...

אופיר זיסו  (אופיר זיסו)

וואו מאיפה להתחיל... אני אופיר ...

נועה דקל מרקוביץ

מה?! כבר הגענו לחלק של הלכתוב ...

SmileysWhatssuppppppp

אוקי אני מזהירה מראש זה הולך להיות די ארוך כי זה לא אפשרי להכניס שבועיים מדהימים כאלה לכמה שורות!!

קוראים לי גאיה מראשון לציון ואני עולה לכיתה י' וטסתי השנה למרכז קיימברידג' המדהים עם כמה חברות שלי מהבית ועוד קבוצה מדהימה ובלתי נשכחת של 41 ישראלים!Smileys

הכל התחיל לפני 6 חודשיים, אני זוכרת כשנרשמנו השם של הקבוצה שלנו היה עוד 178 ימים משהו כזה, איך הזמן עבר מהרר

לפני המפגש דיברנו בפורום ויצרנו קבוצה בפייסבוק ו בוואטסאפ והיינו בה לפחות 27 ילדים היינו בטוחים שזו קבוצה קטנה ואנחנו מכירים כבר את כולם! הגענו למפגש ופתאום אני קולטת חבורה של עוד 20 ילדים מושלמים שבחיים לא הכרתי , ושני אנשים חייכנים שאמרו לנו "שלום אנחנו נהיה המדרכים שלכם לשבועיים הבאים Smileys"וחילקו לנו את התיק של קמפוס ,כבר מהרגע הראשון ידענו שקיבלנו מדריכים מושלמים!! וככה אחרי שבוע יצאנו קבוצה של 41 ילדים מתרגשים ולא קולטים לאיזו חוויה מדהימה הם נכנסו!!

ב 2013\6\30 הגענו לשדה וראינו את כול מי שפגשנו במפגש וההתרגשות התחילה!!Smileys

חיכינו לכולם, לקחנו את המזוודות והתחלנו ללכת לכיוון הבדיקות המייגעות Smileys,עלינו למטוס לטיסה של בערך חמש שעות ,ניסיתי להירדם אבל מרוב התרגשות לא הצלחתי, הזמן עבר יחסית מהר והגענו לאנגליה!!לא האמנתי שאני שם, זה הרגיש כאילו אני עדיין בארץ, עד שיצאנו החוצה ושמענו את כל המבטא הבריטי הכבד והמושלם הזה התחלתי להבין איפה אני ,אחרי מספר בדיקות בשדה תעופה שמה עלינו לאוטובוס לכיוון קיימברידג' המהממת.Smileys

(לפני הטיסה קראתי המון סיפורים מקהילת הילדים ככה שבאתי די מוכנה למה שהולך לקרות, וברוב הסיפורים שמעתי על "השקית" שתיראו אותה כארוחה מוזרה למשך היום ולא טעימה בכלל)עלינו לאוטובוס ושם ראינו את סוזנה מחכה לנו (תמיד שרנו לה "סוזנה סוזנה סוזנההה ירח נישא אל ענן) והיא הסבירה לנו קצת מה הולך לקרות ,ואז חילקה לנו את השקיתת, הייתה שם לחמנייה עם גבינה ממש טעימה ,בננה או תפוח תלוי מה מזלכם, מים ושקית תפוציפס. קיבלנו את השקית הזאת בעצם כל יום שהיינו בטיול ולא יכולנו לחזור בזמן לארוחת צהריים.

הגענו סופסוף לקיימברידג' שמנו את המזוודות בצד, נכנסו לחדר אוכל לדבר עם דניאלה ויואב המדריכים המדהימים שלנו שהקריאו לנו עם מי אנחנו בחדרים, (אני הייתי עם לינוי(לינוי שומינוב, היו לנו בקבוצה 2 לינוי, 4 נועה ואיזה 4 נועם בערך זה היה מצחיק) אני ולינוי ירדנו למטה לקחת את המזוודות וסבסטיאן הנסיך חיכה לנו וסחב לנו את המזוודות לחדר למרות שכמעט נישבר לו הגב מהמזוודה של לינוי שכבר באה עם אובר וויט, Smileys ניכנסו לחדרים סידרנו הכל כבר בארון וירדנו למטה להסתובב בקמפוס(החדרים ממש נחמדים עם אמבטיה שירותים, שני מיטות, שולחן לשיעורים שלא קיבלנו ושידות, כשהגענו למקום לא היו הרבה ילדים אבל לקראת הערב התחילו להגיע הרבהה, עשינו כמה פעילויות ואז עשינו את דרכנו לכיוון החדר אוכל של הארוחות ערב שלא היה בקמפוס, ההליכה לשם הייתה כלכך מצחיקה!!נכנסו לחדר אוכל וראינו שם ישר תור ענקייי של ילדים Smileys, עד שסופסוף קיבלנו את האוכל עבר כמה זמן, הוא היה נחמד למרות שבימים אחרי הוא היה ממש טעים(ועוד אכלתי רק את המנות הצמחוניות) אז אין מה לדאוג!Smileys אחרי זה הגענו בחזרה לקמפוס עייפים רצח, הלכנו לישון וקמנו לתור ענקי של הארוחת בוקר, היה לחם שמאוד אהבתי, קרואסונים בלי כלום ,חמאה, גבינה צהובה, ונקניק, אחרי שאכלנו הלכנו לעשות את המבחנים, Smileys מבחן אחד שהיה כולו אמריקאי והשני היה מבחן בעל פה ששאלו אותנו שאלות המדריכים המדהימים של המקום.

יצאתי ברמה 4 מתוך 6 (שש הרמה הכי טובה) הייתי עם נועה בקבוצה(חברה שלי שנרשמנו ביחד מהבית) ועם עדן,אוהד,וכפיר ,היינו בכיתה מדהימה שחצי מימנה סינים שלא הבנתי מילה ממה שהם אמרו,עם הלודי המדהימה, לוסיה, אמה, וחוזה שאנחנו קראנו לו דור כי הוא ממש הזכיר לנו את דור מהאח הגדול ככה שהיה לנו שם בדוי ויכולנו לדבר עליו חופשי,Smileys

אחרי המבחנים יצאנו להסתובב בקיימברידג וזאת הייתה הפעם הראשונה שלנו במרכז! Smileys אחרי זה הלכנו לשם כבר כל יום בשעה החופשית שלנו, כולם הכירו אותנו שם, היינו עוצרים כל יום בדוכן קרפים בדרך, ככה במשך שבועיים והמוכרים שם הכירו אותנו ותמיד אמרו לנו שלום בעברית, ראינו גם בדרך את האוניברסיטה ששייקספיר למד בה ועוד כמה מקומות. באותו יום שהסתובבנו בקיימברידג' נכנסו ישר לסטארבקס (זאת הייתה הפעם הראשונה שלי בסטארבקס דרך אגב) Smileys וישר חיפשו ווי פיי כי מאז שנחתנו עד אז לא היה לנו אינטרנט בכלל, למחרת כבר כל אחד קיבל סיסמה ומשתמש לאינטרנט שבקמפוס!

היום השלישי- התחלקנו לקבוצות של הכיתות והעברנו את השיעור הראשון שלנו, לא למדנו בו, הכרנו את הילדים ואת המורה ועשינו כל מיני פעילויות.

אחר כך יצאנו לכיוון הפארק המהם שהיה במרחק של חמש דקות הליכה מאיתנו, הפארק היה ענקייי, כולו ירוק ומהמם וזה היה הפארק שבאנו אליו באקטיביזטיז.

שכחתי להגיד שהילדים מחול לא היו פתוחים בהתחלה וטיפה יבשים, אנחנו גם היינו היחידים שרקדו במסיבות ועשינו את הרעש, בלעדינו אף אחד מחול גם לא היה מתחבר אחד לשני אני אומרת לכם! אין על הישראלים! Smileys לקראת השבוע השני כולם התחילו להיפתח, אבל אל תיבנו על זה שהם יבאו לדבר אתכם, כי כולם מתביישים כמוכם בעיקר שאנחנו קבוצה ענקית של ילדים כולם חוששים לבוא, אז לכו ותדברו איתם לא יקרה כלום כולם חוששים מאותו דבר כמוכם!

היום הרביעי- הלכנו לפאנטניג באגם הקאם, שכול יום בעצם עברנו לידו בדרך למרכז ולארוחת ערב אבל רק ביום הרביעי נכנסו לשוט בגונדולות שהיה מלחיץ ומצחיק, ואז גילית שללינוי נפל הפלאפון לנהר, מסכנה, הלוויתי לה את האייפוד שלי שהיה לה במה לצלם במשך השבועיים האלה ולשמוע שירים.

הגענו לארוחות צהריים כמובן , שהייתה ב 11:45 הבריטים השמנים האלה אוכלים מזה מוקדם!! ואז יצאנו למוזאון מטוסי מלחמה בדוקספורד עם מטוסים ענקיים ומרשימים. ואז כמו ישראלים טובים כבר היינו בדרך לחדר אוכל, מה שנפספס אוכל?! Smileys גם לימדנו את המדריכים של האי אף (שהיו מדריכים מדהימים ועשינו לנו את הטיול למושלם, ממש התחברנו אליהם והם ממש אהבו את הקבוצה הישראלית כי אנחנו היחידים שזרמנו איתם, ועשינו את הפעילויותת ולא היינו יבשים חחחחחח)

לשחק תיפוסני!! Smileys זה היה ממש מצחיק איך שהם אמרו טיף סוא ניי משהו כזה עם המבטא שלהם, ואז גם הצטרפו ילדים מעוד כמה מדינות זה היה ממש כיף.

היום החמישי-המדריכים שהיו מטורפים עלינו אמרו ''הישראלים הכי חברותיים ולא ביישנים'' (מרטין האירי). ''ככה כולם בישראל? חייבת לבקר" (קארינה המטורללת שכולנו היינו מתים עלייה היא הייתה פשוט אחת המצחיקותת). ''בבקשה תישארו כאן!!!'' (ג'וני בעלה של לינוי) גם לימדו אותנו את הריקוד של האי אף לפיל דיס מומנט שלא הפסקנו לרקוד אותו אחר כך, ובערב הייתה לנו מסיבת הוואי שכמובן רק הישראלים רקדו ואז התחלנו להרים אנשים מהכיסאות ועוד מלא היצטרפו! Smileysלמרות שהייתי די מבואסת במסיבה הזו בגלל שבאמצע הלימבו מסתבר נפל לי הכרטיס לחדר חיפשתי אותו שעות אבל לא מצאתי, ואני ולינוי היינו צריכות להסתדר עם כרטיס אחד שבוע וחצי! מסכנה כל הזמן חפרתי לה" איפה הכרטיס איפה הכרטיס, אני צריכה לעלות לחדר תביאי תכרטיס".

היום השישי- עשינו באקטיביטיז קולא'ז של הדברים שמיחידים את מדינת ישראל, עבדנו על זה איזה שלוש שעות הינדסנו כל דבר ובסוף בכלל לא הצגנו את זה. ואז בערב סופסוף הלכנו כל הישראלים יותר מוקדם לחדר אוכל ושמרנו שולחן ענקי לכול הישראלים, יואב הנסיך קנה חלה וסוג של תירוש, ועשינו קידוש וקבלת שבת ,עם מור וירין אסקיוזמי שבירכו . זה גרם לנו להתגעגע הביתה, וממש הרגיש כמו בבית זה היה ממש כיף! גם הזמנו את הפורטוגלים איתנו לקידוש, וחלק מהם שמו נייר על הראש, הם לא הבניו מה הולך שהם ראו אותנו שרים חחחחחחחחח, גם סבסטיאן המדריך הכין לעצמו כיפה ממפית. וכולנו גם ביקשנו להשתחרר יותר מוקדם מהשיעורים כדי להתארגן, והמורה שלנו אמרה שאנחנו לא יוצאות מהכיתה עד שכולם יודעים מה זה קבלת שבת, עשינו להם הרצאה של שעה על מה זה קבלת שבת זה היה מצחיק.Smileys

יום שבת בלונדון-  סופסוף לונדון המדהימההה, Smileys עלינו לאוטובוס קיבלנו שקית של ארוחת בוקר ויצאנו לדרךך, אחרי שעה וחצי נסיעה הגענו ללונדון המהממת, (שאנדי המדריך הנסיך היה אתנו כן) יצאנו לנו מזג אוויר ממש טוב והיה חם רוב הזמן. ראינו את הביג בן

הלכנו על רחוב מול, המוביל מהביג בן הישר למעונה של המלכה אליזבת' ונסיכי הממלכה. משם המשכנו מתים מרעב אל מקדולנס. יותר משנה שלא אכלתי במקדולנס ועד שבאתי לאכול שם ילד קטן הקיא על כל המדרגות זה היה סיוט.

לאחר האוכל ביקרנו בכיכר טרפלגר המפורסמת עם המזרקה הענקית והמרשימה. משם המשכנו לקובנט גרדן. מתחם יפהפה הנמצא בלב לונדון, עם נגני רחוב מעולים, חנויות, בתי קפה, אמנים, זמרי אופרה, וסטרבאקס בכל פינה. קנינו בסטארבקס כל יום כי אני לפחות התלהבתי  כי אין סטארבקס בארץSmileys אז ניצלתי שם כל רגע!

_וככה בתוך שנייה עבר שבוע מושלם_Smileys

יום ראשון-  בבוקר עלינו על האוטובוס שלקח אותנו את כל הדרך עד לעיירה סטרטפורד -עיירת הולדתו ויצירותיו של המחזאי הנודע וויליאם שייקספיר. היינו גם בשוק מקומי שהיה ממש מגניב, קיבלנו זמן חופשי והלכנו לאכול ולהסתובב, מצאנו חנות של הכל בפאונד, וזה היה פשוט הכל בפאונד לא משנה מה! קנינו מלא שוקולדים ואני קניתי גם מתנה לאח שלי . אחר כך המשכנו לטירה ענקית שנקראת וורוויק קאסל, בפנים הכל קיים כמו בעבר - אבירים ונסיכות, מגנים וחרבות, מלכים ומלכות. ראינו כמה בובות שעווה מלחיצות, וטיילנו במקום המדהים הזה.

(בימי שבת וראשון לא למדנו Smileys , למדנו כל השבוע מיום שני עד שישי וגם היו ימים באמצע השבוע שלא למדנו כי היינו בטיולים)

אני חושבת שלונדון מדהימה אבל הרבה יותר אהבנו את קיימברידג' היינו יכולים להישאר בקיימברידג' ולא לצאת משם שבועיים ועדיין שיהיה לנו כיף, קיימברידג' מקום מדהים!! Smileys

אה שכחתי להגיד שכל מי שמקבל שקית צ'יפס ורודה נוסו על נפשותיכם זה קוקטיל סרטניםם!Smileys

יום שני-  למדנו ועשינו פעילויות ,שיחקנו באקטיביטיז קריקט אבל אני ונועה אמרנו לג'ינג'ר שמשעמם לנו והוא ודני נתנו לנו לצאת למרכז ,נועה גם אמרה לג'ינג'ר שהוא דומה לבאקס באני והוא ניראלי נעלב חחחחחחחחחחחSmileys

היה גם שניצל היום בארוחת ערב פעם ראשונה לפי מה שהבנתי, אני תמיד הלכתי לאוכל הצמחוני ולעוגת שוקולד, הייתי אוכלת 3 עוגת שוקולד, יואוו הם היו כאלה טעימותת. Smileys

יום שלישי- למדנו והיינו בפעליו, מי שלמד בבוקר היו לו שלוש שעות חופשיות אז החראים האלה הלכו לפרי מארק (חנות ממש שווה וזולה שכל פעם שהיינו שם קנינו מלא!), אבל בערב הייתה לנו תחרות כישרונות, היו כאלה מחול ששרו ממש מצחיק והשתדלנו לא לצחוק זה היה קשה ,ואז מאי המדהימה עלתה לשיר היא הייתה צריכה לנצח מקום ראשון אבל לא נורא בשבילנו היא מנצחת! היא קיבלה ג'קט של קיימברידג' בהנחה .

יום ריבעי- למדנו רגיל בבוקר Smileys, אכלנו ארוחת צהריים ואז עלינו לאוטובוס ללונדון בדרכנו למוזאון השעווה!! (אני לינוי ונעמה התרגשנו מאוד כי סופסוף הייתה לנו הזדמנות להצטלם עם הבובות שעווה של וואן דיירקשןןSmileys)הגענו לשם ועמדנו חצי שעה בתור להיכנס ועל הדרך פגשנו קבוצה של ילדים מצרפת שעשו עלייה לארץ ובאו גם לסאמר סקול אז דיברנו איתם טיפה (סופסוף שמענו עברית שלא יוצאת מהקבוצה שלנו). סופסוף נכנסו לבפנים וישר רצנו לתור של וואן דיירקשן, Smileysרק התור אליהם היה עוד חצי שעה, הצטלמנו אני נעמה לינוי מאי ונועה ואז כל אחת הצטלמה לבד עד שנמאס להם מאתנו שמה והם פשוט העיפו אותנו החוצפנים. לא נישאר לנו עוד הרבה זמן אני ניסנו להצטלם עם כמה שיותר!

אחר כך הלכנו להסתובב בכיכר פיקדלי ואז הלכנו למחזמר וויקד שהיה מדהיםם ומצחיק אני ונועה לא הפסקנו לצחוק, היו כמה כאלה שפשוט נרדמו בקהל (כמו רות) שהצרחות של הזמרים העירו אותם.

יום חמישי-  למדנו אכללנו ארוחת צהריים ואז הלכנו להיבחן למבחן הסופי, הוא לא היה קשה אבל לא היה לנו הרבה זמן אז לא הספקתי לסיים אותו.Smileys אחרי המבחן הלכנו כל הקבוצה הישראלית ואלין החמודה שהצטרפה אלינו (ילדה ממש חמודה משוויץ) לשחק באולינגגג, היה ממש ממש כיף!Smileys

יום שישי- היום האחרון של לימודים בקיימברידג''!! Smileys למדנו קצת וקיבלנו את התעודות! ואז בערב הלכנו לבית חב"ד שהזמינו אותנו לארוחת שישי אצלהם, זה הרגיש ממש כמו בבית היה ממש כיף, עד שחזרנו לקמפוס נגמרה המלחמת מים של כל הילדים מחול, ממש התבאסנו שפספסנו אותה, כי כל מי שהשתתף בה היה אמור לעזוב יום למחרת, אבל לא נורא אנחנו עשינו קידוש עם אוכל של בית! נפרדנו מכל הילדים מחול שידענו שלא נספיק לראות מחר,Smileys הפורטוגלים אמרו לנו שהם ינסו להתגנב לבניין שלנו אז כל הלילה היינו במבצע חשאי Smileys,הם בסוף לא הצליחו להיכנס אבל היה לילה מאוד מצחיק!

יום שבת- הלכנו לטרופ פארק, התחזית הייתה 32 מעלות חם מהרגיל לאנגליה!! עלינו על כמה מתקנים למרות שאני רות נועם ושירה העברנו את רוב הזמן בלנסות לזכות בדברים מהמכונות, נועם ושירה בסופו של דבר זכו בשני ספוגניות ענקיותת, הלכנו גם לאוכל בפיצה האט של אוכל כפי יכולתך, כל אחד שילם עשר פאונד והיינו יכולים לקחת כמה שבאלנו, היו אנשים שמילאו 5 פיצות בצלחת! שחזרנו לקמפוס הכל היה שקט ובודד כי מלא ילדים עזבו האווירה הייתה קצת עצובה אבל לא יכולנו להיות מבואסים יותר מידי כי היה לנו יום אחרון לנצל!!Smileys

נעמה המציאה ריקוד פרידה ליואב דניאלה והמדריכים, היא לימדה את כל הקבוצה הישראלית ועשינו להם מסיבת פירדה עם הריקוד, עם שירים וחילקנו להם ממתקים ישראלים, הקראנו להם ברכות ונפרדו מהם זה היה עצוב אבל ניסנו לעשות את המסיבה כמה שיותר שמחה! אחרי זה יצאנו לחדרים החלפנו חולצות וירדנו למטה לעשות מלחמת מים משלנו!! Smileys (מה שנפספס מלחמת מים ולא נעשה אחת משלנו?!) היה ממש מצחיק עד שהעלנו אותנו לחדרים בכוח, אפילו רום צאק לא היה, התקלחנו ונפגשנו רובנו במסדרון (השיחה האחרונה במסדרון)

יום ראשון- יום העזיבההSmileys

זה היה היום האחרון בקיימברידג', אכלנו ארוחת בוקר אחרונה בקמפוס, נפרדנו ממי שנישאר ואז יצאנו להסתובב טיפה בלונדון, ראינו את קו גריניץ' (רק מהסורגים כמובן כי לא נתנו לנו להיכנס, ובשש בערב נסענו לשה תעופה, עברנו את הבדיקות בשלום (חוץ מאלה שהיו צריכים לעבור גם בדיקות פיזיות אמאלה זה  היה מטריד) ואז הסתערנו על השוקולדיםם

הרווחנו עוד יום שלם באנגליה אז נורא שמחנו! ואז בער בעשר יצאה הטיסה שלנו, כולם ניסו לישון, נרדמתי בערך לחצי שעה בקושי ואת השאר העברנו בדיבורים. נחתנו בשדה תעופה בן גוריון, בדיקות אחרונות, פרדות ארוכות ועצבות מכולם ורצנו למשפחהה

אה שכחתי להגיד משהו על הארוחות, הם לא אכלו שמה ירקות בכלל וכל הקבוצה הישראלית התחננה לירקות אז מהשבוע השני הם החליטו להביא לנו !פרוסה אחת של מלפפון שני עגנבניות שרי ושני זיתים זה היה מה זה מטומטם ומצחיק.

השבועיים האלה היו חוויה מטורפת ובלתי נשכחת!SmileysSmileys

אני אתגעגע לבנים שצועקים כל הזמן וואטססאפפפפפפ

ליואב של מפסיק לשיר לה לה לה לה ללללל לה

ווי אפ אול נייט טו גאט פארקינג

ו"הנהג שלנו הוא חרדון, הוא ייקח אותנו ללונדון"

לחפירות של נעמה על פרנסיסקו

להליכות המצחיקות לחדר אוכל

לאסקיוזמיי המצחיק של ירין

לדוכן קרפים

לקניות בפרי מארק

לילדים בכיתה שלי ומכל העולם כמובן

לשיר של אביב ואופירר

" היי רק הכרנו לפני שבועיים ולא קולטים איך חברים עדיין"

"החדר אוכל פצצה, בעצם מרטיןפצצה, יואב אל תעלב מרטין ניכנס ללב"

"לינוי הינה הפלאפון שלך" בכל נהר שראינו בדרך.Smileys

הביצת פלסטיק שקניתי ואני ונועה קראנו לה באצולוסו על שם באסל ובאצ'ו שהיו מאוהבם בה.

המוכנת ממתקים שהיינו הולכים אליה כל לילה וקונים מלא ממתקים.

מירה והטימברלנד שלה

לשואבי וכל הרעיונות המוזרים שלה

לקללות שהבנים לימדו את הילדים מחול ואיך שהם אמרו את זה במבטא המוזר שלהם

להפסקות בין השיעורים שאני ונועה היינו הולכות להציץ על אנשים מהחלון ולא מפסיקות לצחוקקSmileys

ללידורייםםםם (הלידורים היו בעצם שלט של האיאף שניראה כמו סוכריה על מקל שרק הלידרים החזיקו כאילו המדריכים ,אז קראנו לזה לידור במיקום לידר בגלל ילד שקוראים לו לידור והיינו הולכים עם זה לכל מקום ואפילו המדריכים התחילו לקראו לזה לידור

לכולםםםםם , אני לא ארשום אחד אחד כי כמו שאני מכירה את עצמי אני אפספס מישהו

וכמובן שלמדריכים המדהימים שלי יואב, ודניאלה שסבלו בשקט חפירות בלתי פוסקות של 41 ילדים במשך שבועיים ושבלעדיהם זו לא הייתה אותה חוויה !!

אוהבת אתכם מלא ולא אשכח אתכם אף פעם!