•  סאמר קול ביותר

• מרכז: קיימברידג′ קלייר קולג'
  • יצאתי בקיץ: 2012

שיר עופר  (שירוש)

טוב אז השנה נסעתי לסאמר סקול ...

תומר קדושים  (Tomer)

היי, השנה יצאתי בפעם השנייה ...

עדן אורן  (עדן אורן)

אני עדן, בת 15 מחולון, ואת ...

שיר עסיס  (שירוש)

Summer school in Clare College, ...

אביה בן אבי  (אביה)

שלום לכולם ! (:אני הלכתי לסאמר ...

שרון גלמן  (שרון)

אם שואלים אותי מה עשיתי בחופש ...

טוב אז השנה נסעתי לסאמר סקול בפעם הראשונה, הייתי בקיימברידג′ במחזור הראשון,

לפני שטסתי הסתכלתי קצת בסיפורים של ילדים אחרים משנים קודמות וראיתי שפשוט כולם כתבו שזה החוויה הכי מדהימה שיש ושכולם פשוט ממש נהנו ולא האמנתי שזה באמת ככה אבל עכשיו אחרי שחזרתי מהסאמר סקול אני יכולה להגיד לכם שזה באמת ככה אני חושבת שאף פעם לא נהנתי כמו שנהנתי בשבועיים האלו ולא רק אני אלא כולם!

זה פשוט שבכל רגע היה לי חיוך על הפנים והייתי מבואסת בטירוף מהחזרה.

אומנם טסתי עם חברה טובה אבל הכרתי שם מלא ילדים מהארץ ומהעולם שהפכו להיות חברים ממש טובים שלי.Smileys

היומיים הראשונים היו לי קשים ברמה שממש רציתי לחזור הביתה אבל אחר"כ כ"כ נהנתי שבכיתי כשזה נגמר וחזרנו לישראל. ככה שאם אתם טסים אל תלחצו ותתבאסו שלא כיף בהתחלה כי אחר כך באמת שמדהים !

בהתחלה חשבתי ששבועיים זה מלא זמן ושהולך להיות לי ממש קשה אבל הזמן עבר כל כך מהר ובגלל שכל הזמן הייתי עסוקה במשהו בין אם זה בלימודים בפעילויות בטיולים או אם חברות פשוט "לא היה לי זמן " להתגעגע לארץ ולמשפחה.

אנגליה זה מדינה מהממת  הכל בה ירוק , נופים ואתרים מיוחדים והמזג האוויר הקריר והגשום ( גם בקיץ! ) ממש כיף. טסתי עם קבוצה ענקית מישראל ( 41 ילדים) אבל באמת שכולם היו ממש חמודים והיינו ממש מגובשים כבר בהתחלה.

האוכל היה די מגעיל אז אכלתי הרבה בחוץ אבל חוץ מזה החדרים היו ממש טובים המדריכים של המקום היו ממש נחמדים וגם המדריכות מישראל היו מצויינות בפעילויות והטיולים ממש נהנתי בקיצור היה מושלם !!

היום של הטיסה :
הגענו לשדה פגשנו את כולם היה קצת עצוב אבל בסוף נפרדנו מההורים,
יצא שבדיוק באותו יום היו מלא אנשים בשדה תעופה וחיכינו הרבה זמן בתור אבל כבר אז התחלנו להכיר ילדים. עברנו את הבידוק הביטחוני הראשון והחזקתי את הדרכון ביד, חיכנו עוד חצי שעה בערך ואז סוף סוף שהתור התחיל להתקדם קלטתי פתאום שהדרכון כבר לא ביד שלי. חיפשתי בתיק כמה פעמים ולא מצאתי אותו כולם היו ממש נחמדים ועזרו לי לחפש אבל כבר עברה בערך חצי שעה ולא מצאנו, ממש נלחצתי ובכיתי כבר הייתי בטוחה שאני הולכת לחזור הביתה ולא לטוס עד שפתאום אחרי בערך שעה שכולם מחפשים בכל מקום אפשרי הסתכלתי לרצפה וגילתי שהדרכון נפל לי לתוך הנעל בזמן שישבנו וחיכנו בתור ואפילו לא שמתי לב לזה !! Smileys

נרגעתי והמשכנו לעבור את הביטחון עד שהגענו לדיוטי פרי ולמטוס ככה שכבר

ביום הראשון היה מצחיק.Smileys
אחרי הטיסה שהגענו לאנגליה חיכה לנו אוטובוס ונסענו לקלייר קולג′ המרכז שבו ישנו

כשהגענו פרקנו את הדברים בחדרים אכלנו ארוחת ערב והיה לנו זמן חופשי עד כיבוי אורות שהוא בשעה 22:00

היום השני:
קמנו ואכלנו ארוחת בוקר אחר כך היה לנו מבחן באנגלית כדי שיוכלו לדעת באיזה רמה לשבץ אותנו בלימודים אחרי זה ארוחת צהריים ואז עשינו טיול בקיימברידג′ כדי להכיר את המקום.
בערב הייתה מסיבה עם ילדים מכל העולם.

היום השלישי ושאר השבוע:
הסדר יום בסאמר סקול הוא בערך כזה -
קמים ואוכלים ארוחת בוקר, הולכים לפעילות / לימודים לפי הקבוצה והרמה שבה אתה נמצא, אוכלים ארוחת צהריים, הולכים לפעילות/ לימודים ( זה תלוי במה עשית בבוקר כי אם נגיד היום בבוקר למדת אז אחרי הצהריים תהיה לך פעילות ומחר זה יהיה הפוך שבבוקר תהיה לך פעילות ואחרי הצהריים לימודים)
אחר כך יש זמן חופשי או שהולכים לשופינג/פעילות רק לישראלים, ארוחת ערב, פעילות ערב כמו מסיבה ערב כישרונות וכו′.. כיבוי אורות וככה כל יום חוץ מבימים שבת וראשון שבהם נוסעים לטיול מחוץ לקיימבירדג′ ( בלונדון למשל)

הדברים שעשינו בזמן של הפעילויות היו למשל:
ללכת לפארק ולשחק במשחקי ספורט, ללמוד ריקודים, שייט בנהר שבמרכז קיימברידג′, ללכת למוזיאונים, לשתות תה עם עוגות על גבעה שהייתה ליד המרכז ועוד..

גם לפעמים כחלק מהפעילויות וגם בזמן החופשי ובטיולים עשינו הרבה שופינגג ,אני הבאתי 450 פאונד וחזרתי עם בערך 200 הביתה וגם עם הרבה קניות ככה שאני ממליצה לכם לא להביא יותר מדי ולדאוג שזה לא יספיק כי עובדה שזה כן!

הרבה ילדים שאלו אותי כשחזרתי אם לא היה מבאס ללמוד אנגלית בחופש אבל אמרתי שלא כי באמת שזה לא כמו בבית ספר, למדנו בכיתות קטנות של בערך 15 ילדים והמורים היו ממש נחמדים, לא היו מבחנים ושיעורי בית ולמדנו דרך משחקים ודברים שקשורים לחיי היומיום שלנו ושל ילדים מכל העולם.Smileys

אני יכולה להמשיך לכתוב עוד ועוד אבל זה לא יגמר אז אני אנסה לסיים.

אם אתם מתלבטים אם לנסוע או לא לנסוע אז ללא ספק תסעו ואני בטוחה שלא תתחרטו על זה כי זה החוויה הכי מדהימה שעברתי ואני בטוחה שגם אתם תהנו.Smileys

אני הייתי שמחה לעבור את זה שוב ולא הייתי מוותרת על זה בחיים !!

משהו אחרון שאני חושבת שכדי לכם לעשות זה קודם כל להצטלם ולצלם את המקום מלאא וגם לקחת איתכם מחברת קטנה ולעשות "יומן מסע" בו כל ערב תכתבו מה עשיתם באותו יום כי זה נשאר אחר כך לכל החיים.

אם אתם רוצים לנסוע ובכל זאת מתלבטים אם כדי לכם או לא אני אשמח
לענות לכם על שאלות ולעזור לכם להחליט אז אתם מוזמנים לדבר איתי בפייסבוק sheer ofer