עדן

• יצאתי בקיץ: 2011

עדן שירקני  (עדן)

אז, ככה זה מתחיל ..שבוע לפני ...

נוף אילון  (נוף אילון)

שלום לכולם :) אני ...

תומר קדושים  (Tomer)

היי.   יצאתי השנה לסאמר ...

ליאור בר  (ליאורי(:)

היי כולם !!אני ליאור בר, בת ...

עדי ביטון  (AdIdAs :))

כשביקשו ממני לתאר את החוויה ...

דולב נחמיאס  (דולב)

סאמר סקול 2011 (:  Hello, ...
אז, ככה זה מתחיל ..

שבוע לפני הטיסה, כולי בהתרגשות, מדברת כל שנייה אפשרית עם בתדודה שלי בטלפון (היא נסעה איתי לברייטון) וכל השיחות שלנו זה אם אנחנו מאמינות שזה באמת קורה?!
מגיע הערב, נוסעים לרמת אפעל, רואים את כל הילדים, חלק מהקבוצה שלך, חלק לא, חלק את מזהה מהפייסבוק, חלק אתה מנסה לנחש אם הם אתך או לא .
מסתכלים מסביב, רואים שלט על שולחן "בריטון"  רצנו לשם בהתלהבות, וברגע שאתה רואה את השם שלך על המעטפה, אתה מבין, אתה מקבל את הכרטיס טיסה, תיק של סאמר סקול, ורואה בפעם הראשונה את המדריכה שלך (:

יושבים באולם הגדול, מציגים את המדריך שלך, ומתחילים לעבור על כל החוברת שקיבלת במעטפה, מה להביא, מה לא להביא, כמה משקל מותר ועוד המון שאלות ותשובות שגמככה מתרוצצות לך בראש, אני אישית, הייתי כל כך בהתלהבות שהקשבתי לכל מילה שאמרו, ועברתי עמוד עמוד!
אחרי ה"הרצאה" עוברים לחלק השני, פגישה עם המשפחה החדשה שלך לשבועיים הקרובים! ישבנו במעגל ושיחקנו הרוח נושבת, כולם מובכים, מנסים לזהות חלק מהאנשים, מחפשים את אלו שדיברנו איתם כבר בפייסבוק.. המדריכה קצת מדברת ומסבירה איך הולך להיות שם שיחקנו משחק קצר, ונפרדו כל אחד לבית שלו, לארוז ולארגן את המזוודה !

הגעתי הביתה, לא ידעתי מאיפה להתחיל, ברור שהכנתי אלפי רשימות כבר, אבל לא ידעתי שזה יהיה ככה, הוצאתי את כל הבגדים מהארון ודחפתי למזוודה, ואז ברור שאמא שלי באה והתחלנו לעשות סדר אמיתי, הוצאתי מהמזוודה את כל הדברים שאני לא באמת אצטרך, סידרתי את הכל יפה ומסודר, נעלתי את המזוודה ו ..

הגיע יום ראשון, שש ורבע בבוקר, שדה תעופה, כל הילדים מסביב, מתחילים לדבר אחד עם השני, להכיר אחד את השני, לספר חוויות, תחושות לגבי השבועיים, עמדנו בתור לשליחת המזוודות, חזרנו בחזרה אחורה פרדנו מההורים בחיבוק גדול ונשיקה ויצאנו לדרכנו אל הדיוטי פרי (: ( ואנגליה , ברור )

דיוטי פרי- התלהבות מוחלטת, קניתי כל כך הרבה שוקולד שיספיק לי לשנים הקרובות !
אחרי שעה, נפגשנו המקום מסודר והלכנו ביחד אל המטוס, עלינו על המטוסף ישבנו במקומות- חמש שעות עברו מההר מאוד (סרטים, שירים, תמונות, מתנות מחברים)
והגענו לאנגליייייה !

יום ראשון בברייטון, הגענו בערב, הלכנו לארוחת ערב ואז פעילות ערב- שם הכרתי את בעלי המווושלם, ועוד המון ילדים חדשים, שיחקנו בייסבול, אם אני לא טועה גם כולם הצליחו באמת לפגוע בכדור ולרוץ לבסיס השני !ובקיצור כיף לא נורמאלי!
הלכנו לישון וקמנו בבוקר , עשרה לשמונה מחוץ לחדרים לפגישת קבוצה לפני ארוחת בוקר, קראנו שמות והלכנו לאכול
אחרי ארוחת בוקר, הלכנו לעשות את המבחן של הקבוצות, לא מבחן כמו בבית ספר, קצת ידע אישי, טיפה גרמר ובסוף כתיבה חופשית- אני כתבתי על המשפחה שלי
אחרי המבחנים ארוחת צהריים, ואז לפעילות צהריים! תמיד היה אפשר לבחור, טניס, כדורגל, כדור נוצה, כדורסל, יצירה ועוד המון משחקים שונים !לאחר פעילות הצהריים, הלכנו להתכונן לארוחת הערב ולפעילות הערב!

סדר יום רגיל ( בלי יציאות מהמרכז) בבריטון :
קמים בבוקר-  8-9 ארוחת בוקר
9-10:30 שיעור ראשון - שיעור מעשי יותר- כותבים בחוברת ומדברים עם הילדים הסובבים אותך מהמדינות השונות
10:30-11 הפסקה
11-12:30 שיעור שני- יותר חוויתי - יצירות וצביעה
12:30 ארוחת צהריים
13:30 פעילות צהריים- טניס יצירות כדורגל, כדורסל, בריכה ועוד
15-15:30 הפסקה
15:30-17- פעילות צהריים שנייה - אפשרות להחליף את הפעילות הקודמת ולעשות משו חדש !
17-18:30- התארגנות לארוחת ערב ולפעילות ערב !
18:30- ארוחת ערב !
20:00 - פעילות ערב - דיסקו, קזינו, סלון ציפורניים(לבנות) תחרות כדורעף, תחרות מחניים, תפוס את הדגל, ועוד המון פעילויות שנהנתי מהן מאווווווד !
22:00- הולכים לחדרי שיינה - אפשר גם להתקלח , לצחצח שיניים, להתארגן למחר, או סתם לעשות שיחה אחרונה עם חברים שבחדר לידך !
23:00 - כיבוי אורות - הולכים לישוון

בקיצור, סאמר סקול בברייטון הייתה חוויה ששינתה אותי ממש, באתי ילדה ביישנית וחזרתי ההפך הגמור, הכרתי אנשים חדשים מכל העולם - מספרד, איטליה, צרפת, שוויץ, פולין, רוסייה, גרמנייה  ועוד המון מדינות אחרות ! וגם הכרתי המון חברים ישראליים חדשים! חברות אמיתיות לחיים, שאני אשמור איתם על קשר תמייד, וגם אתגעגע
אני ממליצה לכל מי שמתלבט, אין מה להתלבט, זה החוויה הכי כיפית שיכולה להיות , נהניתי מכל רגע  !, ואני מתגעגעת לשם המוון !

קצת טיפים:
1. תביאו כמות בגדים כמו שכתוב בחברת שתקבלו ברמת אפעל- באמת, אני הבאתי המון בגדים ולא השתמשתי כמעט בכלום! - היו לנו ימי שופינג שקנינו בהם המון בגדים, ולבשתי אותם במשך השבועיים !
2. להביא בגדים חמיים ! למרות שזה קיץ והכל, באנגליה זה לא כמו ישראל ולפעמים גם קר ויורד גשם, אז סווטשירט או שתיים זה מעולה! - אפשר אפילו מעיר רוח אם באלכם !
3. לא לשכוח לקחת איתכם מטרייה- בימים האחרונים שלנו באנגליה ירד גשם וחלק מהילדים שבאו שכחו להביא מטרייה מישראל והיו צריכים לקנות אחת!
4. אל תפחדו אם האנגלית שלכם לא מעולה- לומדים שאנגליה ובשיעורים המון מילים חדשות שיעזרו לכם בהמשך  !
5. אל תהיו סגורים, תבואו פתוחים להתנסויות וחוויות חדשות, אם תבואו סגורים יהיה לכם קשה יותר להכיר אנשים חדשים ולעשות דברים חדשים !
6. תבואו עם המוון מצברווח ! כי בכל זאת, נוסעים כדי לעשות כיף ! (וללמוד אנגלית)