אופיר א

• מרכז: Oxbridge קיימברידג+אוקספורד
  • יצאתי בקיץ: 2017

אופיר אלחדד  (אופיר א)

היי קוראים לי אופיר אלחדד, ...

שירה נורית נחום  (שירה )

ערב לפני הטיסה לא יכולתי לישון ...

הדר בן אבי  (הדר)

טוב אז איך אפשר בכלל להתחיל ...

לירון שוהם

בלילה של הטיסה לא ישנתי מרוב התרגשות, ...

מירה עמאר

היי שמי מירה מאזור הצפון , ...

נועה שניידמן

אני נועה בת 16 ממודיעין, וכמו ...

היי קוראים לי אופיר אלחדד, אני בת 17 ותשעה חודשים ובדיוק סיימתי יב, ולכן חשוב לי לפתוח בזה שמי שמתחיל שנה הבאה את כיתה יב ובכל זאת מתלבט אם ללכת לסאמר סקול וחושש לא ללכת בגלל הגיל שלו, אז שילך.. כי באמת שבגיל הזה הבדל של שנה\ שנתיים הוא ממש קטן והוא חלק ממש לא חשוב בסאמר סקול...Smileys

למרות שאני הייתי הכי גדולה בקבוצה של ישראל ובכלל הכי גדולה מכל הקבוצות שהיו איתנו במרכזים, אני נהנתי מאוד מאוד!! ואני ממש ממליצה ללכת, אפילו אם יש חששות לגבי להיות הכי גדול בקבוצה וכ"ו...

במפגש הכרתי קבוצה של ילדים ממש טובה עם מדריכה מדהימה וכבר אז התחלתי לחשוב איך ייראה הסאמר סקול.

הגיע היום של הטיסה, הטיסה הייתה בשמונה בבוקר והיינו צריכים להיות ב4 בשדה תעופה ואני כמובן לא ישנתי כל הלילה בגלל הלחץ!!(:

הגענו לשדה קצת עם חששות ופחדים, אבל התחלנו את התהליך והרגשות האלו התחלפו ברגשות של שמחה וכיף!!

המרכז הראשון אליו הגענו היה קיימברידג', קיימברידג' מהממת ממש, והכרנו את מי שיהיו איתנו במרכז הסינים, הברזילאים וטורקי אחד!!

לצערי בשבוע הראשון, הייתי עדיין בהלם ולא ממש התחברתי לסינים או לברזילאים וזה משהו שטיפה מעציב אותי, אז אני מציעה ישר לנסות להתחבר ולדבר על כל מיני דברים ולא להתבייש כי זה סתם מבאס לשבת בצד ולא לדבר עם אנשים ממדינות אחרות...

הכרנו את מדריכי הפעילויות שלנו נתן (המלך!!) ואנג'י המקסימה שהיו ממש נחמדים!!!

הלכנו לטייל בקיימברידג' והיה שם מרכז קניות אדיר ברמות (גרנד ארקייד) יש שם הוליסטר, ויקטוריה סיקרט, build a bear , ועוד מלא דברים שווים ברמות קשות !! ממש ממליצה למי שאוהב בובות פרווה ללכת ל-build  a bear  הבובות שם ממש מקסימות ויפות, אפשר להוסיף ריח, קול, לב פועם, בגדים ועוד מיליון דברים – ממש שווה ומומלץ!!.SmileysSmileys

עשו לנו סיור נחמד בקיימברידג' על הקולג'ים שם ועל כל ההיסטוריה של המקום, שהיה נחמד אבל גם מעייץ וטיפלה משעמם ולמדנו שכנראה שיש המון מקומות רדופי רוחות באנגליה (אולי לא כדאי להסתובב שם בלילה מאוחר :O ).Smileys

בשבוע בקיימברידג' עשינו המון דברים, כל יום הלכנו להסתובב באזור, הלכנו לסטודיו של הארי פוטר שהיה ממש נחמד וצילמתי שם משהו כמו 200 תמונות, היינו גם בלונדון באותו שבוע, היינו בלונדון איי, וראינו את הביג בן ואת ארמון בקינגהאם אבל גם הספקנו להירטב עד לשד עצמותינו כי ירד מלא גשם (קצת מבאס אבל התמודדנו).

ביום ראשון, נסענו לת'ורפ פארק , שהיה ממש מגניב ושווה, עלינו על רכבות הרים ועל כל מיני מתקנים והיה ממש נחמד!! ונאלצנו להיפרד מנתן החמוד שזה היה קצת עצוב אבל איכשהו הלצחנו להתגבר על זה...

אחר כך עברנו לאוקספורד, ועכשיו אני אספר קצת על ההבדל בחדרים בין אוקספורד לקיימברידג'. בקיימברידג' היינו בחדרים של שניים או שלושה, יש כיור בחדר שזה סבבה כי לא צריך לצאת מהחדר כדי לצחצח שיניים , אבל השירותים והמקלחות מחוץ לחדר ולכן צריך לחכות בתור כדי להתקלח כי לפעמים הכל תפוס...

באוקספורד יש דירות  ובתוך הדירה יש שלושה חדרים אישיים לכל אחד (יש חדר אחד שהוא לשניים) והשירותים הומקלחת משותפים לכל מי שנמצא בדירה שזה אומר 4 בנות שזה סבבה כזה.

באוקספורד הלכנו לטייל והמגורים מרוחקים 20 דקות הליכה מjesus college  המקום בו אוכלים, לומדים ובקיצור עושים הכל חוץ מלישון שם. אבל הקולג' נמצא ממש קרוב לכל החנויות והאוכל שזה היה ממש נחמד , כי בכל הפסקה יכלנו ללכת להתסובב ולקנות משהו.

בשבוע באוקספורד נסענו ללונדון למאדם טוסו ולמחזמר מאמה מיה, מאדם טוסו היה ממש מגניב וזכיתי להצטלם עם אמה ווטסון, אנג'לינה ג'ולי, שרק, וואן דיירקישן, ג'ניפר לורנס ועוד ... ואחרי זה הלכנו למחזמר מאמא מיה שהיה ממש יפה ומצחיק, והשירים היו ממש יפים !! בקיצור היה אחלה של יום.

ביום שבת הלכנו לוינדזור ראינו את הטירה של וינדזור, הסתובבנו שם בחנויות ואכלנו עם הואוצרים שחילקו לנו (אכלנו בבלה איטליה שזו מסעדה ממש טובה וטעימה – יש אותה גם בקיימברידג' ).

עכשיו אני אספר קצת על הלימודים. בהתחלה עשינו מבחן פתיחה כדי לדעת מה הרמה שלנו באנגלית, המבחן כלל שאלות אמריקאיות, הבנת הנקרא, כתיבה ודיבור. יום למחרת שיבצו אותנו לכיתות שלנו שהיו משולבות עם ילדים מסין ומברזיל. למדתי בקיימברידג' עם אולגה שהיא מורה ממש נחמדה ועוזרת ובשיעור של הפרויקטים למדתי עם אלן הסקוטי שהוא ממש מצחיק ונחמד גם!! הפרוייקט שלנו בקיימברידג' היה לעלות הצגה, אנחנו עשינו הצגה שקוראים לה טינדרלה ( סינדרלה עם שילוב של אפלקציית טינדר ) ההצגה הייתה ממש מצחיקה והיה כיף לעשות את זה ביחד עם הברזילאים והסינים.Smileys

באוקספורד למדתי עם סקוט שהוא מורה ממש נחמד גם שמלמד בצורה שונה ולא משעממם כמו בדרך כלל והשיעור של הפרוייקטים היה עם דניאל. הפרוייקט באוקספורד היה עיתון, ואני הייתי בקבוצה עם צרפתייה בשם גבריאל, וילד סיני בשם טומי. עשינו עיתון ממש מצחיק והיה כיף לעשות את זה עם אנשים ממדינות אחרות ותוך כדי גם להכיר אותם יותר לעומק !!.Smileys

באוקספורד היו איתנו סינים, רומנים וצרפתים שהתבררו להיות ממש נחמדים ואנשי שיחה מעניינים ביותר, הסינים דיברו קצת פחות אני אישית לא ממש הצלחתי לדבר עם הסינים למעט טומי שהיה איתי בפרוייקט, אבל  הם נראו ממש נחמדים!! והרומנים והצרפתים היו ממש נחמדים.Smileys

חשוב לי לספר, שאני לא באתי לזה כדי לשפר את האנלית שלי, אלא באתי בשביל החוויה, וזו חוויה ממש שווה, ועל הדרך גם שיפרתי את האנגלית שלי, לנהל שיחות רק באנגלית עם אנשים ממדינות שונות זה ממש כיף אבל גם ממש מאתגר וזה משהו שהחוויה הזו אפשרה לי לעשות.Smileys

הגיל בחוויה הזו ממש לא משנה, אני בת 17 עוד מעט 18 וניהלתי שיחות והתחברתי לילדים בני 14, בתהחלה היו לי הרבה חששות- כמו שלא אצליח לתהחבר לילדים בקבוצה ולילדים ממדינות אחרות, אבל בסוף הכל הסתדר!!Smileys

ברור שלא הכל ורוד כמו שזה נשמע, וכן היו לי קשיים במהלך המסע עם חלק מהילדים שהיו איתי, אבל בסך הכל זו הייתה חוויה ממש משמעותית בשבילי שאני מרגישה שביגרה אותי ונתנה לי הרבה תובנות על החיים.Smileys

חשוב לי גם לומר, שאם אתם צריכים עזרה, מישהו לדבר איתו, תמיד תפנו למדריך\ה, אני דיברתי עם המדריכה הממש נחמדה ומקסימה שהייתה לי (יובל) והיא ממש עזרה לי והרגיעה אותי.

אז כל בעיה שיש לכם תפנו למדריך שלכם, והוא בטוח יעזור לכם, בשביל זה הוא נמצא איתכם!!Smileys

רציתי גם לומר תודה לנועה מצוות סאמר סקול, שעזרה לי מלא, וענתה על החפירות שלי לפני הסאמר סקול!!Smileys

היה לי ממש כיף בסאמר סקול, עם הילדים מישראל ועם הילדים מהעולם!!, ממליצה בחום לכל מי שמתלבט אם ללכת לחוויה הזו, שילך, כי לא כדאי לפספס חוויה כזו !!