גדסון

• מרכז: סקוטלנד + לונדון 2017
  • יצאתי בקיץ: 2017

אביב גד  (גדסון)

אוף, צריך לסכם.באמת שזאת נשמעת ...

איתן שחורי

היי   קוראים לי איתן ...

נועם יצחקי

מאז שנרשמתי , לא הפסקתי לחכות ...

שי כלב  (שיקה)

היי קוראים לי שי כלב ואני ...

אליס בליקוב

היי, אני אלי בליקוב בת 15 ...

חושן מוסרי

היי ,קוראים לי חושן מוסרי ...
אוף, צריך לסכם.
באמת שזאת נשמעת קלישאה אבל אי אפשר לסכם במילים שלושה שבועות כאלה מושלמים ומדהימים עם הקבוצה הכי טובה שיש!! ועם המדריכה המלכה!!Smileys
אז קודם כל נתחיל בזה שקוראים לי אביב גד ואני בת 16 וחצי, עולה לכיתה י"א.

חזרתי לפני שלושה ימים משלושה שבועות מדהימים באנגליה וסקוטלנד!!

אני אסביר קצת על המתכונת של סאמר סקול, כל שבוע מתחדש הלו"ז אבל בעיקרון זה בשלד של שלושה ימים בשבוע יום טיול שלם (ראשון, חמישי ושבת) ויום אחד שזה חצי יום טיול (שלישי).

כמובן שהתחלנו את המסע בשדה תעופה, כולם נפרדו מההורים, עברנו את הבידוק והכל כקבוצה, היה לנו זמן חופשי בדיוטי פרי ואז עלינו למטוס. הטיסה הייתה חמש שעות שעברו מאוד מהר. כולנו התרגשנו לקראת זה שהולכים לראות את האוניברסיטה, החדרים ובקיצור את הבית החדש שלנו לשבועיים הקרובים. החדרים בברונל ברמה מאוד גבוהה לכל אחד יש חדר משלו עם מקלחת ושירותים פרטיים. היום הראשון הוא בעיקר להתאקלמות, פרקנו את המזוודות, נחנו לקראת הפעילויות בערב.

ביום השני היה לנו מבחן רמה בשביל שניהיה בכיתות המתאימות לנו בשביל שנוכל ללמוד אנגלית בצורה הטובה ביותר:) הכיתות כללו אנשים מאיטליה,
צרפת, רוסיה, ברזיל, סין וכמובן ישראל.

הלימודים התחלקו לשניים- שיעור "רגיל" ופרויקט. הלמידה בסאמר סקול מאוד חוויתית ולא כמו בארץ- אתה באמת נהנה ללמוד שם;) המורים, המדריכים כל הצוות שם פשוט מדהים!! הייתה לי מורה (סופיה) מיוון והיא הייתה בישראל ודיברה ממש קצת עברית אבל באמת שכל המורים שם מדהימים!!

היום השלישי נפתח באזעקת אש שהשקימה אותנו מוקדם. בבוקר היו לנו שיעורים עם המורה שלנו -ג'ומאני שהיו לו ראסטות. בצהריים נסענו לאולפני הארי פוטר!! בתור מישהי שראתה את כל הסרטים זה היה מדהים לראות את כל התפאורה בעיניים מולך, כל החפצים, כל האפקטים, הרציף רכבת ופשוט הכל! זה היה מדהים.

ביום הרביעי היו בעיקר שיעורים שעברו כמובן מהר ובצורה חוויותית. בערב שיר (המדריכה) המלכה שלנו עשתה לנו ערב גיבוש, למרות שהתגבשנו מהר מאוד. עשינו סבב פאדיחות, אמת ושקר ולמדנו להכיר אחת את השני טוב יותר.

ביום החמישי נסענו לסיור בלונדון, אנחנו המרכז הכי קרוב ללונדון אז יצא שנסענו הרבה ללונדון. עלינו לשייט בנהר התמזה שהתחיל בלונדון ברידג' ודרכו צפינו ב"לונדון איי" (הגלגל הענק שמשקיף על כל לונדון), וכמובן בביג בן המפורסם. כשסיימנו את השייט עלינו על הלונדון איי. היינו הקבוצה היחידה בברונל שעלתה עליו. (בהחלט שווה לטוס עם קמפוס, יש כל כך הרבה בונוסים שיש רק לכם בזכות קמפוס). אחרי הסיבוב בלונדון איי עשינו סיבוב רגלי ובדרך ראינו את בית הפרלמנט אומנם רק מבחוץ אבל כבר שם ראינו חייל של המלכה (האדומים האלה) ובדיוק מלך ספרד הגיע לשם אז היו המון אנשים ותיירים שחיכו לו מהצד השני ורצו לראות אותו. לנו יצא לראות את הלימוזינה שלו, אבל היי זה גם משהו:) מיד לאחר מכן הלכנו לראות את הארמון של המלכה עשינו תמונה של שתי הקבוצות (השבועיים ואנחנו שממשיכים לסקוטלנד) ואז חזרנו לברונל.

ביום השישי בגלל סיבות מסוימות פיצלו את הכיתה שהייתה לי והעלו אותי רמה ככה שעברתי כיתה והכרתי אנשים חדשים מברזיל והתחברנו אליהם מאוד. בשיעור הפרויקט דיברנו על פתיחת עסקים. המורה חילקה אותנו לקבוצות של ארבעה אנשים מכל העולם והיינו צריכים לחשוב על הכל, איזה עסק אנחנו רוצים לפתוח, איך נקרא לו, מה נמכור, כמה כסף אנחנו צריכים לגייס בשביל לפתוח את העסק, איך נגייס את הכסף הדרוש, האם זאת תיהיה חנות או אתר אינטרנט- פשוט חשבנו על הכל!! הייתי בקבוצה עם מאיה, לעיס ואיזבלה. פתחנו עסק של בגדים, תיקים, שמלות וקראנו לו "ALAM FASHION". אחרי שסיימנו הכל הצגנו את זה מול הכיתה, באנגלית כמובן והכל מאוד זרם.

אחרי השיעורים בבוקר הייתה ארוחת צהריים ואז הייתה לנו פעילות במגרש- כדורעף, טניס או להכין עפיפונים בקמפוס וקרוב כי המגרש יחסית רחוק אז כמובן שאנחנו עצלניות והלכנו לצבוע ולהכין עפיפונים וגם בגלל שלשיר המדריכה שלנו היה יום הולדת ביום שבת אז גם הכנו מלא שלטים ליום הולדת שלה.

לאחר הפעילות היה לנו זמן להתארגן לקבלת שבת. אחרי שהתלבשנו חגיגי שיר הכינה לנו מלא הפתעות החל מיין וחלה טעימה בטירוף ועד פתק מוטיבציה דניאל עשה קידוש, חושן דאגה להדליק נרות שבת וישר אחרי זה הלכנו לארוחת ערב.

לאחר ארוחת הערב נפגשנו לפעילות ערב מגניבה ביותר שנקראת Egg protector. הלכנו לישון מוקדם בשביל לצבור כוחות לטיול של יום שבת.

יום שבת נסענו לטירת Windsor, אחד מבתי הקיץ של מלכת אנגליה. מקום מטורף, ענק, יפה ובעיקר מגניב. היה לנו זמן ללכת ולהסתכל בטירה הסתובבנו לא כקבוצה על מנת שכל אחד ילך לאן שהוא רוצה כי למשל היו אנשים שרצו ללכת לאכול גלידה מלכותית- למרות שירד גשם, חלק שרק רצו להצטלם עם החיילים וכו. זכינו לראות כמה החלפות של חיילים, ניסינו להצחיק אותם ובעיקר לעשות סלפי. ראינו את מגורי החיילים (מבחוץ כמובן) ואף שומרים שלא היו במשמרת שנכנסו לשם. שהם לא בתפקיד ועל מדים אי אפשר בכלל לדע שהם חיילים כי הם כלכך צוחקים ופתאום מדברים וכו'. אחרי הסיור בארמון המלכה היה לנו זמן ללכת לשופינג. ליד ארמון המלכה יש מדרחוב כזה עם מלאא חנויות. לא קניתי שום דבר חוץ ממזכרות אבל כמובן שזה היה מרצון.

חזרנו לקמפוס לארוחת ערב חממה וטעימה ולאחר מכן הייתה מסיבה של כל האנשים מארדמור- הבית ספר שלנו הייתה מסיבה אדירה אפילו השמיעו שירים בעברית כמו "מלך האריות", "טודו בום", "הכל" וכו'. הלכנו לישון וצברנו כוחות למחר.

יום ראשון - יום טיול שלם. נסענו לThorpe Park פארק שעשועים מטורף!! עם מלאאא מתקנים משוגעים. דנה ואני מאוד מארוגנות וידענו כבר בארץ על איזה מתקנים אנחנו רוצות לעלות אז כשהגענו לפארק הכל מאוד זרם. אומנם היה תור אחד שחיכינו בו שעתיים אבל המתקן בהחלט היה שווה את זה!! ממליצה לכולם ללכת למתקן שקוראים לו X אי אפשר לספר מה יש שם אבל תסמכו עלי זה שווה כל רגע וגם בדרך כלל אין כלכך הרבה תור פשוט הייתה תקלה במתקן וזה, לא משנה.

נסענו בחזרה לקמפוס ונחנו לפני הארוחת ערב. אחרי הארוחת ערב הייתה לנו פעילות רגועה של משחקי חברה וקופסא בספות. הגיעו קבוצות חדשות של איטלקים, סינים וצרפתיים החברנו אליהם ותרגלנו את האנגלית על אמת. כי בנינו אין כמו לתרגל בדיבור.

יום שני - בבוקר למדנו ואז היו לנו פעילויות של ארדמור. הפעילויות היו ספורטיביות אבל כמובן הייתה אפשרות של יצירה. הלכנו למרגש ושיחקתי כדורעף לימדנו ברזילאיים איך משחקים. בחזרה מהמגרש עדי ורותם פגשו את יוסיין בולט שבא להתאמן במגרש בברונל כי הוא אחד המגרשים היותר טובים בלונדון.

הכינו אותנו ראש לזה שהוא מגיע ושאם רואים אותו לא ללכת לצעוק את זה ולספר לכולם על מנת שהוא יוכל לשמור על הפרטיות שלו ושיוכל להתאמן בהנאה. לאחר מכן יצאנו להפסקה ולארוחת ערב מפנקת עם פיצות וצ'יפס נחנו קצת, התארגנו והמשכנו לעוד פעילות מגניבה ומגבשת!

הגיעו המון ילדים חדשים מכל העולם למרכז- סינים, צרפתיים, איטלקים וברזילאים... הפעילות היום נועדה לגבש בנינו ולאפשר לנו להכיר עוד מלאאא חברים חדשים וייחודיים מכל העולם הפעילות בערב נקראת Speed Dating , כאשר התיישבנו בשני מעגלים... אחד חיצוני ואחד פנימי והמטרה היא להכיר אחד את השני כל פעם בזמן מוקצב. לאחר שנגמר הזמן המעגל החיצוני זז צעד ימינה וכך יוצא שאנו מכירים כמה שיותר אנשים ומשפרים את האנגלית על הדרך.

יום שלישי - שיעורים בבוקר, החליפו לנו כיתות ומורים בשביל שבאמת נוכל להתחבר לכמה שיותר אנשים מהעולם בנוסף למי שאנחנו כבר מכירים. המורים שלי היו לורן ופטריק. אחרי הארוחת צהריים הלכנו למדאם טוסו (מוזיאון שעווה) ומחזמר "מאמא מיה" היה מדהים!! חזרנו מאוחר מהרגיל ולכן הייתה אפשרות יום למחרת לקום מאוחר.

יום רביעי - קמתי מאוחר, היו לנו שיעורים ובערב היה פעילות ספורטיבית!! טניס וכדורגל. שיחקתי כדורגל ביחד עם חושן שהייתה שוערת ועשתה גול עצמי. תוך כדי משחק התחברנו לצרפתיים (ויקטוריה, אליסה, סבסטיאן) דיברנו על התרבות בצרפת לעומת ישראל לימדנו את ויקטוריה קצת עברית והיא לימדה את חושן כמה מילים בצרפתית.

יום חמישי - אחרי הארוחת בוקר יצאנו לעיירה המפורסמת "אוקספורד" ראינו את הטירה שם אבל באמצע התחיל לרדת גשם ובגלל שאנחנו לא רגילים אז החייל נתן לנו הפסקת שוקו עד שהגשם יפסק. שתינו שוקו חם ואז המשכנו בסיור רגלית. אחרי הסיור בטירה ואוניברסיטה- המההמת יש לומר הלכנו לשופינג של שלוש שעות. בערב הייתה פעילות כמו הדוב הגדול אבל היינו עייפים אז ישבנו בצד ודיברנו עם הצרפתיים. עלינו למטבח ושיחקנו טאקי.

יום שישי - לימודים, פעילויות וכו'. אחרי הפעילויות ערכנו קבלת שבת כמו שישי שעבר. קבלת שבת בסאמר סקול זה דבר כלכך מגבש וכיף. התחלנו לארוז קראת העזיבה שלנו לסקוטלנד.

יום שבת - קמנו לבוקר האחרון שלנו בלונדון כי מחר בבוקר אנחנו נוסעים לסקוטלנד. יצאנו לטיול בNatural History Museum אחרי המוזיאון הלכנו לעשות שופינג ברחוב Kensington שביקשו מאיתנו לא לדבר בעברית אז דיברנו בנינו אנגלית. אכלנו ארוחת ערב מפנקת וחזרנו לחדרים להתארגן ולנוח לקראת המסיבהההה האחרונה בברונל! נפרדנו מהחברים שלנו מהקבוצה המקבילה שחוזרים מחר בבוקר לארץ, וניגשנו לארוז את כל הדברים לקראת מחר!

קצת על השבוע בסקוטלנד- לעומת מה שהיה לנו בברונל בסקוטלנד כל יום היה לנו חצי יום טיול וביום שבת היה יום טיול שלם.

יום ראשו ן- והווו נוסעים לסקוטלנד!! נסענו ברכבת בערך ארבע שעות והגענו לסקוטלנד ברכבת חיכה לנו הד המנהל של המרכז בסקוטלנד ומשם לקחנו אוטובוס לחדרים. אם החדרים בברונל היו על רמה אז החדרים בסקוטלנד מדהימים!! ממש כמו בית מלון לכל אחד בחדר יש מיטה זוגית, מקלחת שהאור נפתח אוטומטי ומטבח ממש מושקע!! למטה היה אזור מיוחד סוגשל לובי עם פינג פונג שולחן, סנוקר, ספות טלוויזיה ומקום ממש גדול ושווה.

יום שני - בוקר ראשון בסקוטלנד והוו התחלנו את היום במקום שנקרא Holyrood זה הארמון של המלכה. יצאנו לסיור עצמאי ולזמן חופשי באתר, בחנויות ובבית הקפה הסמוך.

לאחר מכן נסענו בחזרה ואכלנו ארוחת צהריים במבנה החדש שלנו

מיד עם תם הארוחה התחלקנו לכיתות לימוד והתחלנו עם השיעורים... הכרנו חברים חדשים מאיטליה, פורטוגל וצרפת ועבדנו איתם על הפרויקטים באנגלית בקבוצות. בהפסקות שבין השיעורים התחברנו מאוד לצרפתיים. אני שומרת איתם על קשר והם אנשים מדהימים. בערב היה קריוקי- עלינו עם השיר "טודו בום" שבזכותנו גם בברונל וגם בסקוטלנד כולם מכירים אותו;)

יום שלישי - התחלנו את הבוקר בלימודים ובזמן ששאר הקבוצות למדו גם בצהריים אנחנו הלכנו לבריכה המקורה שהייתה בבניין. בערב הייתה לנו פעילות של משחקי חברה- זמן מצויין להתחבר לאנשים. יצא לנו לדבר עם הצרפתיים על תרבויות שונות, על מה זה אוכל כשר וממש התחברתי אליהם :)

יום רביעי - התחלנו את הבוקר בצעידה עד לCatlon Hill, גבעה שמשקיפה על סקוטלנד ואחד מהאתרים התירותיים ביותר באדינבורו שבסקוטלנד

מיד לאחר מכן עברנו לסקור את רחוב הprinces street- רחוב שופינג ענקי עם מלאא חנויות. בצהריים למדנו והכנו הצגות לקראת אחה"צ שהיינו צריכים להציג את הפרוייקט. בערב חלק גדול מהקבוצה הגיע למטבח שלנו ועשינו ערב גיבוש, דיברנו, צחקנו וכמו תמיד נהננו:)

יום חמישי- פתחנו את הבוקר בנסיעה לגנים הבוטניים. הסתובבנו במקום הענק הזה, ראינו צמחים מיוחדים וכמובן עשינו המון תמונות. אחרי שעשינו סיבוב שתינו שוקו חם עם קוראסון שוקולד טעים, עשינו סיבוב בחנות מזכרות.

לאחר הטיול נסענו ישירות למרכז, אכלנו ארוחת צהריים חמה ונכנסו לכיתות ללמוד בפעם האחרונה עבדנו על הפרזנטציות למחר- וחיזקנו את הידע לקראת המבחן המסכם מחר. לאחר הלימודים יצאנו להפסקה של ארוחת ערב! לאחר שאכלנו ושבענו נכנסו לפעילות ערב - ערב כשרונות צעירים!!!

חלקנו הכינו פרוייקטים כיתתיים עם חבריהם האיטלקים, הצרפתים והפורטוגלים! חלק מהבנות עלו לשיר, טל ואני הפגינו את הכשרונות שלהן בהזזת אוזניים ולשון. החברים האיטלקיים שלנו חיקו את כל צוות המדריכים והיה קורעעעע!!

יום שישי - את היום שלנו פתחנו במבחן המסכם לאחר שלושה שבועות בהם עמלנו קשה ולמדנו אנגלית! מיד לאחר המבחן התכנסנו לפעילות רגועה ואחרונה - ראינו את הסרט "צ'רלי בממלכת השוקולד"

לאחר הסרט יצאנו להפסקה, אכלנו ארוחת צהריים מפנקת ויצאנו לטיול! נסענו לבקר בChildhood Museum לאחר הביקור במוזיאון חזרנו לבקר ברחוב היפהפה - הPrices street. מיד לאחר השופינג חזרנו למגורים להתארגן לקראת טקס הסיום שלנו!!!! הGraduation!!! וכמובן למסיבה האחרונה בממלכה המאוחדת:( :( לפני הכל ערכנו קבלת שבת! קיבלנו ממתקים כמו שאנחנו אוהבים.

המשכנו לחגוג את הסיום המטורף של הסאמר סקול שלנו במסיבה!!! כמובן שהרמנו את המורל לכולם ואפילו הסקוטים למדו ופתחו את המסיבה עם "טודו בום".

יום שבת - יום אחרון בסקוטלנד :( פתחנו את הבוקר עם תמונת פרידה מהצרפתים כי לצערנו עם עזבו יותר מוקדם. אחרי הפרידה העצובה נסענו נסיעה יחסית ארוכה לאגם מושלם - Loch Lomond. עשינו תמונות יפות, סיבוב בחנויות, שתינו ואכלנו.
לאחר מכן נסענו לגלאזגו לשופינג- אחת הערים המרכזיות בסקוטלנד! היינו בGorge Square ובכל האזור שמסביבו- היו מלאא חנויות מוכרות וטובות. נפרדנו מהפורטוגלים והאיטלקים, ארזנו והלכנו לישון מוקדם.

יום ראשון - יום אחרון :( התחלנו את הבוקר עם נסיעה של שש שעות באוטובוס. כמובן עשינו עצירה והלכנו לאכול. הנסיעה עברה ממש מהר, דיברנו, ישנו וכמובן איך אפשר בלי לאכול? הגענו לשדה תעופה התחלנו את תהליך הבידוק והכל.

בטיסה היינו עם המרכז אוקסברידג' :/
נחתנו כל אחד הלך להורים שלו ואז חזרנו לפרידה של כולם.

לסיכום אני באמת ממליצה לכל אחד שחושב על לנסוע- פשוט לנסוע זאת חוויה מדהימה ותמיד עדיף עם חבר/ה מהארץ אבל אם לא יוצא גם לבד זה בסדר, רוב הקבוצה שלנו באו לבד והתגבשנו כלכך מהר. קמפוס 24 אתם מדהימים ואני אוהבת אותכם בטירוף!!

איך אפשר בלי להקדיש פסקה (למרות שמגיע לה עמוד לפחות אבל כבר חפרתי אז אני אנסה לקצר) למדריכה המדהימה - שירוש!!! את הפכת את השלושה שבועות האלה לחוויה מדהימה!! את לא מבינה אפילו כמה אני שמחה שאת המדריכה שלנו ותודה שעשית הכל בשבילנו בין עם זה להחליף את הסנוויץ' מטונה לגבינה ועד לדאוג שהטבח יכין לנו צ'יפס כי אינלנו מה לאכול.