גל

• מרכז: ניו יורק ובוסטון לגילאי 15-17
  • יצאתי בקיץ: 2016

גל ששון

שלום   שמי גל ששון בן ...

אביטל רדזישבסקי

היי   אני אביטל ויצאתי ...

נועה יושקביץ'  (נועה)

במהלך הטיול בילינו שבוע בבוסטון ...

גל בן חמו  (גל)

התחלנו בשדה והגעתי באיחור ...

אוראל גדילוב

אז ככה ? איך אפשר בכלל לספר ...

יניב גרניט

יצאתי השנה לסאמר סקול בבוסטון ...

שלום

שמי גל ששון בן 17 ואני מנס ציונה. השנה טסתי עם אחותי לסאמר סקול לשלושה שבועות. שבוע בבוסטון ושבועיים ניו יורק.

הכל התחיל כשההורים הציעו שנטוס לסאמר סקול ונפסיק להתבטל מול המחשב והטלויזיה במשך החופש הגדול. אחותי התלהבה ואני התנגדתי נחרצות לרעיון זה בעיקר בגלל התקופה הארוכה והריחוק מהבית ומההורים. לאחר מספר ימים של מחשבות רבות והתלבטויות שיניתי את דעתי והחלטתי לתת לזה סיכוי.

ב 30 ביוני הגענו למפגש הקבוצתי של קמפוס בו הסבירו לנו את החוקים וההוראות אותם אנחנו צריכים להשמע להם. אחרי סיום החוקים יצאנו החוצה להיכרות ראשונית עם הילדים והמדריכים. אחרי סבב היכרות קצר, חשבתי לעצמי אני לא אוהב את הילדים אני אסבול שם.

הגענו לשדה התעופה עברנו את הבידוק הביטחוני כקבוצה ולאחר מכן קבענו מקום ושעה למפגש מול שער העלייה למטוס. עשינו מעט קניות וכעבור שעתיים עלינו למטוס לטיסה של שתיים עשרה שעות ורבע.
נחתנו והגענו לעמנואל קולג' בבוסטון,

נחנו מעט ולמחרת נבחנו על מנת למיין אותנו לכיתות על פי רמות מתאימות. היינו שבוע בבוסטון ובמהלכו היינו בקווינסי מרקט וראינו פסל של סאמואל אדאמס, פטריוט אשר ארגן את המהפכה.

בשבוע זה ביקרנו באצטדיון הרד סוקס,

ביקרנו באוניברסיטת הרווארד ושם ראינו וצילמנו את פסל שלוש השקרים ושיפשנו את הרגל אשר מביאה מזל, בעיקר לפני מבחנים

היינו במוזיאון לאומנות Museum of Fine Art וממש נהנתי למרות סלידתי הרבה לאמנות. במהלך שבוע זה הכרתי ילד סיני שעבר לגרמניה, ואחותי ואני שיחקנו איתו במשחק קלפים מתמטי מעניין מאוד.

לאחר מכן עברנו לניו ג'רזי שם לנו באכסנייה של אוניברסיטת סיינט פטרס וכל יום נסענו לניו יורק בסבוואי המפורסם. בשבועיים בהם טיילנו בניוק יורק היינו במגוון אתרים יפים ומעניינים אמפייר סטייט בילדינג,

ובקומה ה 86 צילמנו תמונות מרהיבות של הנוף

צפינו במחזמר ג'רזי בויז אשר מאוד אהבתי, צחקתי ונהנתי ממנו.

היינו במוזיאון American Museum of Natural History מאוד מעניין בו לא נתנו לנו מספיק זמן.

למחרת היינו במוזיאון נוסף ובו יש מגוון נושאים ותחומים מעניינים The Metropolitan ביקרי בחדרים על יוון ורומא והאלים להם זבחו, על מצריים העתיקה ושריינות וחרבות, על אומנות מודרנית ועוד.

למחרת הלכנו לאנדרטת אירועי אחד עשר בספטמבר ונכנסו למוזיאון ליד, המוזיאון מלא מידע ומאוד מרגש.

אחר כך הלכנו לסיור וראינו את שור הזהב והבורסה World Trade Center.
שטנו לאי וראינו את פסל החירות מקרוב.

בניין גבוה נוסף בו היינו הוא בניין הרוקפלר ואחריו הלכנו לסנטרל פארק טיילנו שם ונהנהנו מהשלווה מהנוף וההליכה.

היינו באיי גוברנור Governors islands ושם ראיתי פרופלור מצופה בברונזה מאחד ממטוסי העץ של האחים רייט.

היינו בגריניץ' וילאג' ועברנו על יד מבנים של אוניברסיטת ניו יורק.

היינו בסוהו וקניתי קקומיקסים.

היינו בצ'יינה טאון שהייתה מאוד צפופה ולא נעימה וליטל איטלי.

ראינו את גשר מנהטן וחצינו את גשר ברוקלין. במהלך השבועיים במרכז בניו ג'רזי פגשתי ילדים ממגוון ארצות הכרתי ילדה מגרמניה שאוהבת סדרה שאני אוהב וילדה יפנית נחמדה מאוד איתה אני שומר על קשר ומתכתב איתה במייל.

בדיעבד, הבנתי שטעיתי ושמחתי לטייל ברחבי בוסטון וניו יורק הכרתי ילדים נחמדים מאוד. למרות המקלחות והשירותים המזעזעים היה לי כיף מאוד ולמדתי לבדוק את מכונת הכביסה שאין בה כלום אחרת הבגדים יתלכלכו בכתמים ורודים של ליפסיטק שנשאר במכונה.

קניתי הרבה קומיקסים ומעט בגדים, והתחברתי עם המורות והמדריכים המקומיים איתם דיברתי ושאלתי אותם שאלות במשך היציאות לבחוץ. לסיכום למדתי כי אני יכול להסתדר בכוחות עצמי, שיפרתי מעט את האנגלית באמצעות הדיבור עם המורים והמדריכים והדבר הכי חשוב למדתי לא לשפוט אנשים לפי המראה ואחרי היכרות איתם לראות כי הם אנשים טובים מבפנים ושיש לנו תחביבים משותפים לדוגמא פוקימון גו.

בנוסף אני רוצה להודות לניקול וללירון על העזרה הענקית והאכפתיות והדאגה שלהן.  כמו כן אני רוצה להודות למדריכים המקומיים איתם דיברתי בזמן היציאות לטיולים ולסיורים, ולמורות המדהימות שהעבירו את השיעורים בכיף ובצחוקים ושנתנו לי רצון לדבר ולהשתתף בשיעור.