ענבר

• מרכז: Oxbridge קיימברידג+אוקספורד
  • יצאתי בקיץ: 2016

ענבר הרמן

אוקיי וואוו אני כותבת את זה ...

קארין הררי

קשה לי להחליט מאיפה להתחיל ...

ליהי משיח  (ליהי)

אז היי כולם,אני ליהי ויצאתי ...

אביב אנקונינה

טוב אז... אני אביב אנקונינה ...

נויה אורלוביץ  (נויה)

הייי אני נויה ויצאתי השנה ...

נועה כרמל

וואו אני לא יודעת אפילו איך ...

אוקיי וואוו אני כותבת את זה אחרי השבועיים הכי מדהימים שהיו לי!

אז מאיפה להתחיל... לפני שטסנו היו לי חששות ופחדים.

באתי לבד בלי אף אחד שאני מכירה וממש פחדתי שאני אהיה לבד.

ברגע שהגעתי לשדה תעופה ראיתי את כולם והלחץ ירד. ראיתי שכולם ממש נחמדים ומנסים להתחבר אחד לשני. כבר בבדיקות לפני הטיסה ניסיתי לדבר עם ילדים מהטיסה, להתחבר ולהכיר, וגיליתי שאני בקבוצה מדהימה!

אחרי 5 שעות טיסה הגענו לאוקספורד המדהימה והתמקמנו בחדרים שלנו.

החדרים היו מדהימים, לכל אחד היה חדר משלו והיה מלא מקום וממש נוח.

הגענו לחדר אוכל וארוחת הצהריים הראשונה שלנו לא הייתה מדהימה אבל כבר באותו היום בערב האוכל ממש השתפר ושאר השבוע היה אוכל ממש טעים.

ביום-יומיים הראשונים הסבירו לנו על מה יהיה ואיך הכל עובד, וביום השני עשינו מבחני התאמת רמה ללימודים.

יום למחרת המבחן כבר היינו משובצים בקבוצות עם ילדים מכל העולם.

בזמן שאנחנו למדנו היו איתנו בקבוצה סינים, אבל מעבר ללימודים היו עוד הרבה מדינות כמו ספרד, צרפת ואיטליה.

התחלנות ללמוד והיה הרבה יותר כיף משציפיתי.הלימודים היו ממש מהנים וממש שונים מבית ספר, במקום להקשיב רק למורה היו לנו פעילויות והיינו צריכים לפעול בעצמנו.

מעבר לשיעור הרגיל היה גם שיעור יצירתי שבו עבדנו על פרוייקט, זה היה שיעור ממש כיף.

אחרי השיעורים הייתה לנו ארוחת צהריים ואחריה כמעט תמיד היה לנו זמן חופשי שהו יצאנו מהקולג' לרחובות באזור והיינו יכולים להסתובב ולקנות.

קנינו מלא סווצ'רטים ומזכרות מאוקספורד, בגדים, אוכל  סטארבאקס ועוד מלא.אחר הצהריים היו לנו פעילויות, כל יום פעילות אחרת, עם ילדים מכל העולם.היו פעילויות ממש מהנות כמו באולינג, משחקי כדור בפארק ועוד הרבה.

כשחזרנו הייתה ארוחת ערב ואחריה הייתה לנו פעילות נוספת של ערב, גם כן עם ילדים משאר העולם.

רוב הפעילויות היו בקבוצות קטנות מעורבבות מכל המדינות, שזה היה ממש טוב כי ככה יצא לי להכיר הרבה יותר טוב הרבה ילדים ממדינות שונות.

אחרי שבוע שלם הגיע סוף השבוע וכמובן שבסוף שבוע לא לומדים! בבוקר נסענו לטיול בלונדון. כשהגענו ראינו ישר כמה לונדון מדהימה, ראינו את הגלגל הענק, את הביג בן, את הנוף המדהים של לונדון... אחרי הליכה קצרה הלכנו לשייט בנהר והיה ממש מדהים, ראינו את הנופים של העיר, מבנים חשובים והיה ממש יפה.

אחר כך הלכנו לגלגל הענק ואחרי תור מאוד ארוך עלינו וראינו הכל מלמעלה. היה ממש מדהים לראות ככה את העיר.

אחר כך לקחו אותנו למרכז קניות והיה לנו זמן חופשי באזור עם חנויות ממש שוות ??.

בערב חזרנו חזרה למגורים שלנו.

יום למחרת ארזנו את כל הדברים שלנו ונסענו לפארק השעשועים ת'ורפ פארק! זה פארק שעשועים ממש מגניב עם מלא רכבות הרים ומתקנים ממש שווים! היינו שם כל היום והיה ממש ממש כיף.

לקראת ערב, עזבנו את הפארק ונסענו לקיימברידג'.

בנסיעה די חששתי כי אנחנו הקבוצה הראשונה שעושה את המסלול של אוקסברידג'.

שאר הקבוצות באותו מקום שבועיים ורק אנחנו עברנו מקום באמצע. בגלל שאנחנו הראשונים אף אחד לא ידע איך יהיה והאם יהיה מוצלח.

גם פחדתי כי ממש אהבתי את אוקספורד ואת כולם שם, את הצוות המדהים! שהיה לנו, את הילדים שם... ולא רציתי שבקיימברידג' יהיה פחות כיף.

אחרי נסיעה ארוכה הגענו לקיימברידג' וישר כשהסתכלתי על המקום הבנתי שעומד להיות לי אפילו יותר מדהים! המקום כל כך יפה וקיימברידג' באמת מדהימה.

הכרנו שם ילדים חדשים מסין וברזיל וגם שם היו ילדים ממש נחמדים. התמקמנו בחדרים שלנו, ששם היו זוגיים והלכנו לאכול. האוכל היה ממש טעים וכל יום היו דברים חדשים.

בבוקר הראשון שלנו הלכנו שוב ללמוד וגם שם היה ממש כחף כמו באוקספורד. סדר היום היה זהה, פעילות בצהריים ופעילות בערב. גם שם היו פעילויות ממש מהנות כמו שייט בנהר בקיימברידג', פעילויות קבוצתיות עם הסינים והברזילאים ועוד מלא.

היה יום שנסענו למאדאם טוסו והיה שם ממש כיף.

אחרי מאדאם טוסו הלכנו למחזמר מאמא מיה.

בהתחלה לא רציתי ללכת כי הייתה כבר ממש עייפה והיה מאוחר אבל אני לא מצטערת לרגע שהלכנו! זה היה המופע הכי מדהים שהייתי בו! אני באמת ממליצה לכולם ללכת לזה.

בימים האחרונים שלנו שם עשינו מבחן סיום וקיבלנו תעודות. אחר כך גם היה לנו דיסקו לפרידה.

בסוף שבוע האחרון נסענו לארמון וינדזור שהיה ממש מרשים. הסתכלנו על הארמון ועל כל המבנין והיה ממש יפה. אחר כל היה לנו זמן חופשי באזור של הארמון והיו שם מלא חנויות. כשחזרנו מהארמון היה צריך כבר לארוז.

ביום האחרון שלנו שם היה לנו פעם אחרונה זמן לקניות. אחר כך חזרנו מהקניות והיו לנו פעילויות פרידה. בערב יצאנו לשדה התעופה לוטון בדרכנו חזרה לישראל. אחרי טיסה של 5 שעות הגענו לישראל והיה ממש עצוב, כולם בכו והיה ממש קשה להיפרד.

אז עכשיו לסיכום,

אני באמת רוצה להגיד שזו הייתה חוויה מדהימה של פעם בחיים ואני באמת ממליצה לכולם לבוא בשנים הבאות כי גם אם אתם חוששים ומפחדים לבוא זה יהיה שווה את זה בסוף ובכלל אין ממה לפחד.

זאת חוויה שאסור להפסיד. ואני בעיקר ממליצה צבוא למסלול של אוקסברידג' בגלל שרק במסלול הזה נמצאים בשני מקומות שונים, ככה מספיקים יותר, מכירים יותר ילדים וחברים חדשים, רואים יותר נופים וזה מסלול כל כך כיף.

אל תפספסו את החוויה הזאת ותבואו גם, זאת חוויה של פעם בחיים והכרתי שם מלא חברים חדשים.