יערה

• מרכז: רויאל סקול
  • יצאתי בקיץ: 2015

יערה פוביני  (יערה)

שלום, אני יערה, בת 13.5. השנה ...

טל רביב  (טל)

שלום, שמי טל רביב, ואני בת ...

שיר כורה  (שירה)

אני לא מאמינה שהגיע הרגע הזה, ...

רני זוילי

אני לא מאמינה שזה נגמר. אני ...

לירי טרש  (LYRI)

אוקיי, אני הולכת לכתוב עכשיו ...

קטרין לקין

שלום אני קטרין לקין, בת 14 ...

שלום, אני יערה, בת 13.5. השנה נסעתי לסאמר סקול במרכז רויאל סקול במחזור הראשון לשבועיים.

בקבוצה שלי היינו 14 בנות והמדריכה ענבל. לאחר ההרשמה יצרנו קבוצת וואטסאפ עם 13 מהבנות. כבר בקבוצה התחברנו האחת לשניה אבל שום דבר לא השתווה לחוויה המדהימה שעמדנו לעבור יחד ושחיברה ביננו בצורה מטורפת בזמן מוגבל של סך הכל שבועיים, בהם השתנה מבטנו על החיים. שבועיים של התבגרות ועצמאות, שבועיים בהם למדתי על עצמי, שבועיים בהם התגבשנו בצורה מדהימה וכמובן שבועיים של שיפור משמעותי של האנגלית שכרוכים בחוויה קסומה.

במפגש שלפני הטיסה הדברים נהפכו למאד ברורים, ההתרגשות לקראת הטיסה הלכה וגברה, הוספנו את הילדה האחרונה לקבוצת הוואטסאפ ומאז ההודעות לא פסקו עד ליום הטיסה.
ביום הטיסה היה אפשר להרגיש את ההתרגשות באוויר אבל לא תיארנו לעצמנו שאנחנו עומדים לעלות למטוס שיטיס אותנו לחוויה שלא תישכח לעולם. איך שהגענו לנקודת המפגש בשדה התעופה, חולקו לנו תגים, מדבקות עם שמות ואפילו סרט למזוודה כך שלא היה צריך לדאוג, הכל היה מאוד מסודר ותיקתק לפי הזמנים. נפרדנו מההורים והאחים. מיד אחרי כל הבידוקים הביטחוניים ניתן לנו זמן חופשי בדיוטי פרי. ממש רגעים לפני שעלינו למטוס ההתרגשות הייתה ענקית לא האמנו שכך נבלה את הקיץ שלנו. עלינו על המטוס בהתרגשות גדולה ופרפרים בבטן והמראנו!!
בזמן הטיסה הכרנו אחת את השניה הרבה יותר וכבר הרגשנו כמסה אחת, ממש קבוצה מגובשת. מיד כשנחתנו יצאנו החוצה להריח את האוויר האנגלי, קיבלנו את המזוודות והתרגשנו מכל דבר, אפילו מזה שהשלטים באנגלית. בזמן הנסיעה למרכז הופתענו לגלות שהנהג יושב הפוך, זאת אומרת בצד ימין, ושיש שירותים באוטובוס!
כשהגענו למרכז היינו נפעמות מיופיו, מדשאות ענקיות מגרשי טניס וכדורעף, מגרש ענק של כדורגל, בריכה, כל מה שחלמתם עליו! ממש ארמון! במרכז היה מגדל ענק עם שעון, והפעמונים צלצלו כל רבע שעה. כשהגענו עם המזוודות קיבלו אותנו יפה עם קוראסונים ומיץ תפוזים, והראו לנו את החדרים החמודים: בכל חדר שני אנשים, שירותים ומקלחת, שתי מיטות שני שולחנות עבודה עם כיסאות ושני אורנות. החיסרון היחיד היה שאפשר לנעול רק מבפנים אבל מתרגלים. נתנו לנו זמן חופשי להתארגן ולסדר את הדברים, קצת להסתובב ולהכיר את המקום. אחר כך התארגנו לארוחת ערב. חדר האוכל גדול ומסודר יש הרבה מבחר של אוכל, אומנם האוכל לא ממש טעים אבל הוא בסדר גמור ובסך הכל לא באנו בשביל האוכל... בחדר אוכל יש גם מכונת קפה ותה בחינם שחיינו עלייה 24/7. אחר כך היה לנו עוד קצת זמן להתארגן לפעילות ערב.
יום למחרת היה לנו מבחן לחלוקת רמות ואחריו הסבירו לנו קצת על הנהלים והמערכת - קמים בבוקר באופן עצמאי, ארוחת בוקר ב8:30 בשבוע הראשון הלימודים מתחילים ב 9:15 שיעור ראשון שיעור של שעה וחצי עם מורה לדקדוק, חצי שעה הפסקה ואז שיעור שני של שעה וחצי עם המורה השני, בו עבדנו בקבוצות עם ילדים מכל העולם ועבדנו על פרוייקטים קטנים מה שחיבר בינינו בצורה מדהימה כשהשפה המשותפת היחידה היא אנגלית. מיד אחר כך ארוחת צהריים באחת וב 14:15 מתחילה הפעילות הראשונה (אקטיביטיז) כל פעם אפשר לבחור איזה פעילויות שרוצים, למשל טניס, כדורעף, כדור נוצה, פוטבול, ציור, מיני אולימפיאדה, בריכה, סרט, אתגר התמונות ועוד הרבה... אחרי זה יש הפסקה של חצי שעה וב 16:15 מתחילה הפעילות השנייה שגם בה ניתן לבחור, הפעילויות משתנות כל הזמן. אחר כך הייתה לנו ארוחת ערב ואז זמן להתארגן לפעילות ערב משמונה עד עשר בלילה. פעילויות הערב הן הפעילויות הכי מגניבות שיש, מסיבות, חפש את המטמון ברחבי הקמפוס עם פרסים שווים, ערב קזינו עם פרסים, מופע כשרונות ועוד מלא.. כיבוי אורות ב23:00 ולמחרת אותו הדבר.
בשבוע השני הלימודים הם בצהריים והפעילויות בבוקר. יש גם ימים של טיולים כמו שייט בקיימברידג' עם זמן חופשי לשופינג, סיור בקולג'ים, קרוז על ספינה בלונדון, ביג בן, בקינגאהם פאלס, מאדאם טוסו והמחזמר המדהים של מלך האריות, כמובן שגם לא פיספסנו פריימרק וטופ שופ, המדריכים הביאו אותנו למרכזים הכי שווים שיש, ואפילו הצטלמנו עם טלפונים אדומים. היה גם יום שנסענו לthorpe parck , שזה לונה פארק ענק עם מלא מתקנים שווים! כשיצאנו לטיולים נתנו לנו ארוחות ארוזות שבהן היה חטיף וממתק, תפוח ,שתייה וסנדוויץ', או שנתנו לנו תלושים למסעדות ולסטרבקס. בקיצור לא נשארנו רעבים..
בימי שישי החלטנו כקבוצה לעשות קבלת שבת. הכנו בסלון שולחן יפה עם מפה לבנה ערוך עם שירונים של ימי שישי. הכנו ביחד ארוחת שישי וגם איזשהו מופע בידור. התקלחנו והתלבשנו בלבן, חדר האוכל ארגן לנו ארוחה כשרה והביא אותה לשולחן, עשינו קידוש ושרנו שירים, אכלנו כולנו יחד מסביב לשולחן. זה היה ממש מרגש, התחברות למסורת באמצע קולג' באנגליה. אפילו המדריכה הצטרפה אלינו כדי להכיר קצת את היהדות ולחוות טקס שכזה. קידוש. באחד הימים גם עשינו ערב בנות עם לקים וערכות מללין והיה כיף ומגבש בטירוף!
ביום האחרון היה לנו מבחן יציאה כדי שנראה כמה השתפרנו, חלוקת תעודות וכמובן מסיבת פרידה. בלילה פשוט ישבנו כולנו ביחד ובכינו לא רצינו לעזוב את כל החברים שיצרנו וגם לא אחת את השנייה ובטח שלא את המרכז.
כל יום עשינו צחוקים בסלון של הבניין שיש בו ספות ופסנתר ושולחן פינג פונג וסנוקר. תמיד ישבנו שם עם מוזיקה והאיטלקים והצרפתים והסינים והגרמנים ומי לא, בחיים לא תיארתי לעצמי שאני אתחבר בצורה כזאת לאנשים מארצות שונות. ממש יצרנו שפה משותפת מלבד האנגלית, שפה משלנו, המצאנו כינוייים ושמות, אנחנו לימדנו אותם להגיד שלום והם לימדו אותנו להגיד צ'או ובונז'ור ועוד הרבה. כמובן שהחלפנו פרטים ועד היום אנחנו מדברים בפייסבוק ובווטסאפ..  לא רצינו להיפרד, הרבה דמעות ירדו בפרידה.

אני אישית נסעתי לבד ואף אחת לא צריכה לחשוש מלנסוע לבד זה רק פותח עוד אפשרויות להתחבר עם אנשים שונים מהעולם. כל אחד צריך לעבור חוויה כזאת בלתי נשכחת! אני עדיין לא מעכלת מה עברתי ואני יודעת שאני בחיים לא אשכח את החברויות שיצרתי ושאני אשמור איתם על קשר, גם עם המדריכה המדהימה שלנו, ענבל, שהפכה להיות ממש חלק מאיתנו.
אף אחד לא צריך להסס והחוויה הזו היא פשוט חובה לכל אחד! תזכרו שלפני שבועיים הייתי ממש כמוכם קוראת סיפורים של אחרים, חוששת, מנסה להבין מה יעבור עליי, רק עכשיו אני מבינה שאף סיפור בעולם לא יכול לתאר את מה שעוברים.. אבל לפחות ניסיתי. אז על תהססו ותירשמו, אל תפחדו כי אתם לא תצטערו בחיים! אני בטוחה שאני אחזור שנה הבאה וגם בשנה שאחריה! אני מרגישה הרבה יותר ביטחון כשאני מדברת אנגלית וגם יותר בוגרת וכל זה רק בשבועיים!
תודה לקמפוס ולקבוצה שלי ח'3 ולמדריכה ענבל שעשיתם לי את החופש לחופש הכי מושלם שהיה לי! ועכשיו קצת תמונות....