ליהי בן הרוש

היי,  אני ליהי בן הרוש ...

גיל גרין

היי, קוראים לי גיל גריןהשנה ...

תמר אופק  (תמר)

היי, אני תמר אופק והשנה הייתי ...

שחר מאיר  (שחר2410)

**זהירות חפירה לפניך**   אז ...

עדן שריבקר

אני לא יודעת איך אני הולכת ...

שחר קלאודיה פריד  (שחר)

היי, קוראים לי שחר פריד, אני ...

היי,

אני ליהי בן הרוש בת 15, עולה לכיתה י והשנה יצאתי לסאמר סקול בברייטון חלום שהתגשם!!

לשבועיים המדהימים האלו יצאתי עם שחר פריד והכל התחיל בזה שהיא אמרה לי שהיא חוסכת כסף לטוס ובלי לשאול אותה הצטרפתי לחוויה 265 ימים לפני.

בפסח עוד לפני הטיסה התחלנו להכיר דרך הוואטאפ את שאר הילדים, במפגש כבר זהינו אחד את השני והוספנו ילדים חדשים לקבוצה, הכרנו את ליהיא וצחי המדריכים המושלמים ומאז התחילה ההתרגשות (לא שלא הייתה לפני)

לשדה הגענו ב3:00 פרידה מההורים , התלהבות לראות את כל החברים אחרי המפגש ואז קיבלנו את הלני יארדים (התגים האדומים עם מספרי חירום שאסור להוריד אף פעם).

הטיסה הייתה מעולה כי רון ושרון לא ישבו במקום שלהם והיה לי 3 מושבים לישון וזה היה מושלם.

לאחר נסיעה של שעתיים באוטובוס, הגענו לברייטון עיר מדהימה ואחר כך הגענו לקולאג המושלם שלנו מלא בדשא וירוק , מבנים מהממים וחדרים כמו בבית ( לפחות ב
(new house בקולאג הרגשתי בבית ולא רציתי שהשבועיים האלו יגמרו לעולם ואני עדיין מתקשה להאמין שזה נגמר. הלכנו כל הבנות ל"בית" שלנו התחלקנו לחדרים עם קצת ריבים אבל כמובן שליהיא סידרה הכל.

אין לי מה להגיד על כל יום בנפרד והכל באמת שכל יום הוא חוויה ותנצלו אותו טוב כי הימים נגמרים מהר ואתה לא רוצה לעזוב , תפתחו לאנשים חדשים ואל תבואו עם סטיגמות על מדינות אחרות , תשבו עם אנשים חברים ממדינות שונות בחדר האוכל מבטיחה לכם שזה רק יעזור לכם בשהות שלכם שם ותכירו חברים מדהימים , תשפרו את האנגלית והביטחון לדבר יעלה לכם מרגע לרגע, הפעילויות מהנות האוכל קצת פחות אבל באמת שאפשר להסתדר , אקטיביטי לידר מדהימים וצוות הנהלה מעולה שתמיד פה לצידך , לצחוק להצטלם לדבר ויעשו הכל בשבילך.

החוקים קצת נוקשים אבל לומדים להתרגל ועדיף שלא להתחכם איתם כמו ללכת עם הלאני יארד תמיד , לא לאחר לשיעורים ולפעילויות , להיות בשקט בזמן שהמדריכים מדברים ולדבר יפה.

ביום השני עשו לנו מבחן כניסה (זה לא באמת משנה כמה תקבלו זה רק רוצה לראות בערך את הרמה של האנגלית שלכם ובכל רמה יש לכם חברים מישראל) בשבוע הראשון הייתי רמה 5 (אחת לפני הכי גבוהה) ולמדתי אחר הצהרים (לדעתי זה פחות טוב) הייתי בכיתה עם 5 חברים מישראל שאר הכיתה הייתה מורכבת מגרמנים , איטלקים ופורטוגלים וכך אתה מכיר חברים חדשים.

הקולאג מתחלק ל2 קבוצות לימודי בוקר ולימודי צהריים, ובהתאם לכך מתחלקות הפעילויות חוץ מפעילויות ערב שכל הקולאג ביחד.

השיעורים מתחלקים ל2 גם 90 דקות למידה מחוברת הפסקה של 30 דקות ולאחר מכן עוד 90 דקות של פרויקט אותו מציגים כל יום שישי.

פעילות ערב אחת שאני לא ישכח הייתה ביום שני ה- 27.7 פעילות ביצים - תחרות המלווה באתגרים להשיג כמה שיותר חומרים כדי לעטוף את הביצה שלא תישבר וכמובן שניצחנו וזרקנו על אולי המדריך ביצה, שם הכרתי חברות לכל השבועיים ואנחנו עד עכשיו בקשר ובנובמבר התוכנית לטוס אליהן לגרמניה.

בשבוע השני חולקנו מחדש לכיתות לפי ההתרשמות של המורים מהשבוע שעבר (נשארתי ברמה 5 אך חלק מהחברות שלי ירדו \ עלו רמה) והתחלנו ללמוד בבוקר וקיבלתי את המורה הכי טוב בעולם מטיו.

חוץ מלימודים ופעילויות יש גם טיולים בברייטון ובלונדון, ב28.7 יצאנו לקניות כי ליהיא וצחי הרגישו שצריך להתאוורר ובהחלט זה היה כיף ומשחרר ב30.7 ביקרנו בטירה ליד ברייטון בשם ארנודל שם קבורים כמה ממשפחה אצולה חשובה ואחר כך הלכנו לקניות

ב- 31.7 יום שישי הייתה מסיבת סיום לכמה מהחברים הטובים שלי והכי לא נגמר ואחר כך הייתה מסיבה

ב- 1.8 נסענו ללונדון לראות כמה אתרים מרכזיים, הביג בן, בקינגהם פאלאס, קובנט גארדן (שם קנינו בכמויותתתת)

ב- 2.8 הלכנו לThorpe park  פארק ענק מלא מתקנים מטורפים וזאת הייתה חוויה לבקר בכזה פארק מטורף באותו יום עזבו אותנו 2 מדריכים מדהימים אולי וטובי שכולם התחברו אליהם וזה היה עצוב מאוד

ב- 3.8 עזבו אותנו האיטלקים הגדולים והקולאג הצטמצם מאוד וכמובן באותו יום יצאנו לקניותת ב5.8 ביקרנו בברייטון פיר ראינו את הים, אכלנו, עלינו על מתקנים (יש שם מן פארק שעשועים על המזח) ובסי לייף ראינו דגים מכל הסוגים, כוכבי ים, מדוזות בצבעים ועוד המון יצורי ים

ב- 6.8 ביקרנו במוזיאון המפורסם מדאם טוסו היה מדהים ולאחר מכן כמובן ראינו את המחזמר מאמא מיה כי איך אפשר לבקר בלונדון בלי מחזמר?! למרות שזאת לא פעם ראשונה שלי בכל האתרים האלה בהחלט היה מדהים לראות כל הכל שוב.

ב- 7.8 יצאתי עם ליהיא המדריכה לקנות שמלה לחלוקת תעודות בערב והשנה תוך שנייה הגיעה הערב, ארוחת שישי האחרונה שלנו בבריטון חלוקת תעודות מרגשת מאוד וכמובן מסיבה היה מדהים וזה הרגע שלא האמנתי שאני עוד שנייה בבית ולא ממשיכה לבלות את הקיץ שלי במקום הכי מושלם בעולם

ב- 8.8 ביקרנו בקאנטברי עיר יפה ורחובות מדהימים אבל לקחו את הישראלים למוזיאון שביאס את האווירה כי הוא היה משעמם וללא עניין ואת שאר הקבוצות לקחו לטירה מדהימה אבל לנו היה עוד זמן לקניות ולבזבז את כל הכסף לפני החזרה לארץ וב9.8 התחלנו את בדרך חזרה לארץ וזה היה רגע נוראי פשוט לא רציתי לעזוב את החברים המדריכים המקום הכל!

לסיכום זה היה החופש הכי טוב בעולם , זאת הייתה חוויה מדהימה הכרתי הממון אנשים חדשים ממקומות חדשים כאלו שהתחברתי איתם שם וכאלו שהתחברתי איתם אחרי שחזרנו דרך הוואטאפ ואני עדיין בקשר איתם כמעט חודש אחריי ואני בטוחה שעוד נמשיך לשמור על קשר.

הכרתי חברים מישראל שבשבועיים הפכנו למשפחה אחת גדולה ואוהבת.