ניו יורק לגילאי 15-18 10.7.2016 לגילאי 14-16

סאמר סקול - היום השלישי בניו יורק

גם היום התחלנו עם ארוחת הבוקר המסורתית ומיד אחריה התחלקנו לכיתות לפי הרמות.
השיעורים היו ממש אחלה אבל היו כמה ילדים שרצו לעבור קבוצה והצלחנו לסדר את זה. עכשיו כולם מרוצים
😄
מה שבאמת היה מעניין זה שיצאנו מהקאמפ למנהטן!!! העיר הגדולה!!! מיד אחרי ארוחת הצהרים שארגנו לנו - ברבקיו!

גילינו שבאמריקה, מלכת ההמבורגר, לא מגישים את ההמבורגר דווקא עם צ׳יפס 😳
אבל בואו נחזור למה שמעניין באמת:
בפעם הראשונה (של רובינו) עלינו על הסאבוואי- הרכבת התחתית!!! התחלנו להבין את הקצב של העיר רק מהנסיעה הזו! הדלתות נסגרות מהר, כולם רצים!

לא ממש הצלחנו להסתגל עדיין למהירויות כאן כי אנחנו רגילים ללכת לאט ולדבר הרבה 😂
כשהגענו למנהטן לא הפסקנו לצלם! יצאנו ברחוב 34 שזה רחוב מלא בחנויות ענקיות!!! גם כאלה שאנחנו מכירים מהארץ וגם כאלה שלא, אבל לפני החנויות, הלכנו להכיר את האמפייר סטייט בילדינג. אתמול בערב זהבית שלחה לנו מידע על הבניין ועשינו תחרות בנינו מי זוכר את הפרטים. דווקא רובינו זכר!

כשעלינו במעלה הבניין התחלנו במעלית הראשונה לקומה 80!!!!
כל הדרך עד למעלית ראינו את שלבי הבנייה של הבניין וההיסטוריה שלו והצטלמנו לתמונה מגניבה על רקע ירוק שהדביקו מאחורינו את הבניין. חבל שכל תמונה עלתה 20$!
ויתרנו על העושק והחלטנו להצטלם בעצמינו!

מקומה 80 עברנו למעלית אחרת לקומה 86. אמנם יש בבניין 102 קומות אבל רק עד לכאן מגיעים תיירים.

מה שמגניב זה שבגלל שאנחנו קבוצה גדולה, נותנים לנו לעבור מהר בתורים 🎉🎉🎉
כשהגענו לקומה 86 יצאני אל האוויר הצח, ראינו את הנוף המרהיב ועוצר הנשימה של מנהטן מלמעלה, כמה בניינים!!!! 🏙🌃 ואיזה נוף! וואו!!!

צילמנו אין-ספור תמונות!
ואפילו פגשנו שם משלחת נוספת של ישראלים בערך בגילנו! זה היה ממש כיף לשמוע פתאום עברית ממישהו חדש!
הם גם היו ממש נחמדים
😇
אחרי קצת הסתובבות סביב הבניין והרבה מאד סלפי, ירדנו למטה דרך חנות המזכרות שהייתה הרבה יותר מדי יקרה, אז ויתרנו עליה.
ומשם ירדנו לרחוב לשעתיים שלמות של שופינג וסקירת האזור.
סופסוף טיילנו במנהטן האדירה!!!

חלקינו הלכו לאכול פיצה דבר ראשון! 🍕🍕🍕 ואת השאריות משלושת המגשים הילדים תרמו להומלס שחיטט בפח, ובכך עשו מצווה בשבילו והרגישו מאד טוב עם עצמם.
חלק אחר הלכו לחנויות מגניבות ואחרים השקיעו את כל הזמן שלהם בחנות הענקית של ויקטוריה סיקרט! ע-נ-ק-י-ת!!!

למדנו שמנהטן מסודרת בשתי וערב, דיי קל להתמצות בה.
היינו גם בlush, באמריקן איגל, באולד נייבי, בפורטבר 21 ובסטארבאקס ועוד ועוד.
וואו! בא לנו כבר לחזור!! היה מושלם!

אחר כך קצת הלכנו לאט מדי והמורה המלווה שלנו התרגזה, וגם המקומיים. אנחנו עוד נבין לאט לאט את הקצב כאן. אפילו האור הלבן של מעבר החציה (פה זה כתום ולבן) קצר ממש. אבל לפחות הוא מסמן לנו כמה דקות נותרו לנו למעבר.

כשהגענו חזרה לקאמפ אכלנו ארוחת ערב. כלומר, מי שלא אכלו פיצה :)
סופסוף כולם היו מרוצים מהאוכל. כנראה שמההליכה כבר היינו רעבים ממש. ואפילו כאבו לנו קצת הרגליים.
אחרי ארוחת הערב הייתה לנו פעילות בקאמפ יחד עם מוזס החמוד שלנו ועכשיו אנחנו מתארגנים לשינה לקראת יום עמוס נוסף מחר.