ברייטון 28.7.2013

סיכום היום השביעי

שבוע טוב אנשים יקרים
מה שלומכם? איך עברה השבת?
לנו הייתה שבת מאוד מעניינת כי אנחנו היינו בלונדון Smileys
אז נכון שלא הוזמנו לחמין אצל המלכה אבל היינו בהרבה מקומות אחרים.

הטיול התחיל למעשה בנסיעה ללונדון, בה הראנו למדריכים ולקבוצה הרוסית שהיתה איתנו, איך ישראלים עושים מצב רוח. שיחקנו משחק שירים שגלש לשירי צופים ונגמר ברעש כללי אך הרבה מצב רוח.
התחנה הראשונה של הטיול היתה שיט על התמזה. בתור לשיט פגשנו קבוצה מקבילה שלנו מאוקספורד
ומאוד התלהבנו לפגוש אותם ולהחליף חוויות.

מזג האוויר היה מעולה אז ישבנו בחלקה העליון והפתוח של הסירה. היה בחור שהסביר לנו
על הבניינים שאנחנו רואים וסיפר לנו את הסיפור שמאחוריהם וכשלא הבנו מה הוא  אומר בן וגו' המדריכים המהממים שלנו הסבירו לנו. כשלא היו הסברים תרגלנו את האנגלית שלנו בשיחות עם המדריכים ועם אנשים אחרים על הספינה- לחלקנו היה קל, לחלקנו קצת פחות אבל מה שבטוח היה מאוד מצחיק Smileys

מאוד התרגשנו כשראינו את London Bridge וכמובן שהתחלנו לשיר בקולי קולות: " London Bridge is falling down ". אפילו את הבית של דיוויד בקהאם ראינו.

השייט הסתיים למרגלות "הביג בן" , אחד מסימלי ההיכר של לונדון. למי שלא יודע, הביג
בן הוא מגדל שעון המתנשא לגובה של מעל 106 מטרים, בפינה של בניין הפרלמנט הבריטי המכונה הווסטמיניסט.

אגב- יש לנו שני מדריכים בשם בן. אחד מהם מאוד מאוד גבוה אז הכינוי שלו הוא "ביג בן" כך ש"ביג בן" לקח אותנו לראות את הביג בן  Smileys

ירדנו מהסירה והתחלנו את טיולנו הרגלי בלונדון . העיר הייתה מלאה במטיילים וברוכבי
אופניים שהשתתפו במירוץ אופניים המוני (שלכבודו סגרו מרבה מרחובות העיר).

מבניין הפרלמנט המשכנו דרך  הייד פארק אל ארמונה של משפחת המלוכה - בקינגהם
פאלאס. האזור כולו מלא באנשים המצוידים במצלמות המכוונות לעבר בית המלוכה. גם אנחנו הצטלמנו וניסינו לתפוס בעדשה את אליזבת המלכה אך היא לא יצאה אל החלון  Smileys

המשכנו במסלולנו והגענו אל שומר ממשמר המלכה שלא הצלחנו להצחיק או להזיז בשום דרך (ואלוהים יודע שממש ממש ניסינו). לידו היה עוד שומר על סוס. אפילו לסוס לא
הצלחנו לגרום לזוז Smileys

המשכנו לצעוד בין המון האנשים ולצלילי מוזיקה שהתנגנה ברחוב והגענו אל כיכר טרפלגר.
כיכר טרפלגר היא הכיכר המרכזית בלונדון והיא מסמלת את ניצחונה של בריטניה בקרב על צבא נפוליאון.  בכיכר הרבה פסלים כהראשי והגבוה מבניהם הוא עמוד נלסון שסביבו ישנם ארבעה אריות. עצרנו שם למנוחה קלה וכמובן שמיד קיפצנו על האריות והצטלמנו. פגשנו
שם גם בחור מוזר עם פאה בלונדינית וחצאית שהסביר לנו שהוא נראה כך כי זו מסיבת הרווקים שלו.
איחלו לו מזל טוב ובהצלחה והמשכנו אל "קובנט גרדן". שם היה לנו זמן חופשי להסתובב, לקנות ולאכול. המקום היה הומה אדם. הייתה שם הופעה של זמרת משעשעת עם מקל מטאטא  בשיער.
רצנו מהר מהר ממקום למקום כדי להספיק עוד קצת שופינג וכמובן שהפיצות/המבורגרים/קרפים חגגו וחזרנו להתכנסות של עוד כמה דקות להנות מאוירת הפסטיבל שהייתה
ברחוב. טיפוסים מאוד צבעוניים
התחלנו את הליכתנו חזרה לכיוון הנהר לפגוש את האוטובוס שלנו ובדרך ראינו טיפוסים מעניינים ביותר וגם איתם תרגלנו את האנגלית שלנו. אין ספק שאנחנו מתחילים להשתפר.

האוטובוס חיכה לנו ליד ה London Eye גלגל הענק שנבנה לכבוד חגיגות המיליון
והצוואר נתפס לנו מרוב שהרמנו את הראש למעלה כדי להתפעל מהגודל.

הנסיעה חזרה הייתה קצת יותר שקטה כי פשוט רובנו נרדמנו מרוב עייפות.

היום התקיים בברייטון מצעד הגאווה כך שהכניסה לברייטון הייתה מאוד פקוקה אבל מאוד צבעונית ותוססת.

כשהגענו לקולג' גילינו שיש שם חתונה. מאוד התרגשנו ואם  נודה על האמת, היינו עסוקים בלהבין למה לכלה יש על הראש כובע קטנטן שנראה כמו פקק. כדי לא להפריע הלכנו מהר לאכול ומשם עלינו ל  chill room שזה חדר ענקי מלא בספות ופופים, מחשבים, משחקים ומסך ענק לראות סרטים. כל אחד תפס מקום ומהר מאוד הייתה שם חגיגה שלמה של ריקודים ומלחמת כריות.